שנת הלימודים האקדמית תש"פ נפתחה וכעשרת אלפים מתושבי העיר חזרו לספסל הלימודים. שליש מהסטודנטים לומדים באוניברסיטאות (32.2%) פחות מחצי במכללות 44.5% והיתר באוניברסיטה הפתוחה ומכללות חינוך. מטבע הדברים, רוב הסטודנטים לומדים לתואר ראשון  (80.4%) , לתואר שני למדו 16.8%, 2.3% לתואר שלישי ו-0.6% לומדים לימודי תעודה.

רז קינסטליך – צילום גיא קרן

ראש העירייה, רז קינסטליך, איחל הצלחה לכל הסטודנטים והוסיף: "תקופת הלימודים באקדמיה הייתה אחת התקופות המרתקות והמעצבות ביותר בחיי. תקופה בה מרחיבים אופקים, פוגשים אנשים חדשים ומתכננים יחד את עתידנו התעסוקתי. שתהיה שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכל הסטודנטים החדשים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם האקדמיה, יחד עם סטודנטים הממשיכים את לימודיהם. עיריית ראשון לציון מסייעת ותמשיך לסייע במתן מלגות והלוואות ללא ריבית והצמדה, כך שכל מה שנותר הוא להתרכז בלימודים. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של מכרז להקמת מעונות סטודנטים שיאפשרו מגורים בחוויה סטודנטיאלית ובמחירים נמוכים ממחירי השוק, זהו מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצידם לאורך כל הדרך". כזכור, עיריית ראשון לציון תקים בהשקעה של כמאה מיליון ₪ , באמצעות החברה הכלכלית, קומפלקס סטודנטיאלי, בסמוך למכללה למינהל, שיכלול 350 יחידות דיור עם רחבה ציבורית, קומת מסחר וחניון תת קרקעי, תינתן עדיפות לתושבי העיר שייהנו משכירות נמוכה ממחירי השוק.

בהיבט הכלכלי, סטודנטים מראשון לציון נהנים ממלגות מוגדלות וכן סיוע בהלוואות בתקופת הלימודים. כך למשל מלגת פר"ח הוגדלה לעשרת אלפים ₪ במקום 6,200 ₪, ההגדלה המשמעותית נובעת מהצטרפות עיריית ראשון לציון לקול קורא של מפעל הפיס.  כמו כן, מפנה עיריית ראשון לציון את הסטודנטים לקרן הלוואות של עד 12 אלף ללא ריבית וללא הצמדה לכל שנת לימודים, הסטודנט יכול לפרוס את הלוואה למקסימום 72 תשלומים על מנת שיוכלו ללמוד לתואר בראש שקט ללא בעיות כלכליות.

אגף נוער וצעירים במינהל קהילה פתח השנה את "הפינה" – מרחב למידה לסטודנטים שפתוח משעות הערב ופועל עד שעות הערב המאוחרות כפינה שקטה עבור סטודנטים בעיקר בתקופות המבחנים העמוסה, מדובר בחלל גדול ושישה חדרי לימוד שיסייעו ללמידת הסטודנטים. בנוסף, מרכז הצעירים מפעיל סדנאות המסייעות לסטודנטים בתחומים שונים ומגוונים : העברת מצגות, שיווק דיגיטלי , התמודדות עם חרדת מבחנים , פיתוח כישורי למידה ועוד.

איתי מתתיהו

איתי מתיתיהו, מחזיק תיק נוער וצעירים: "אני נרגש לספר לכם שהשנה הזו היא מיוחדת, כיוון שכבר השנה יחלו העבודות על מעונות הסטודנטים. כסגן יו״ר אגודת הסטודנטים לשעבר אני יודע עד כמה התמיכה שלנו כעירייה חשובה לצעירים הלומדים, ולכן אני מתכוון ללוות את מיזם המעונות באופן צמוד מתוקף תפקידי כיו"ר הועדה לדיור בר השגה, וכחבר דירקטוריון בחברה הכלכלית. אני מזמין אתכם להגיע אל מרכז צעירים ולשמוע על מגוון ההטבות שהעיר שלנו מציעה לסטודנטים, מלגות, הלוואות ללא ריבית ועוד שלל אפשרויות לכל מקרה וצורך."

טלפון ליצירת קשר 03-6042598.
לפרטים נוספים https://bit.ly/366vJH4

צילום: עידן גרוס

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here