אתר Rishon4u.co.il שמח להציג בפניכם פרויקט עירוני שמטרתו להכיר מקרוב את תושבי העיר, עיסוקיהם, העדפותיהם, אהבותיהם, מה היו רוצים לשנות/לתקן/לשמר ומה הם מאחלים לעצמם….המדור גאה להציג את אורנית משה.

אורנית ילידת 1968 גדלה באשקלון, נשואה לד"ר אפי משה, המשנה לראש העירייה. אורנית היא אמא לבנות מקסימות: לירון (25), מצטיינת דיקן המסיימת השנה את לימודיה לתואר ראשון באונ' בר אילן והדס (8) שלומדת נגינה בפסנתר וריקוד. בנוסף לשתי בנותיה אלו, שיבדלו לחיים טובים וארוכים, אורנית אינה פוסחת גם על בתה ליאור חיה נ"ע, שנפטרה ממחלת הסרטן לפני כ-13 שנה בהיותה בת חמש שנים וחצי בלבד.

אורנית שירתה בצה"ל כ-17 שנה בתפקידים מגוונים והשתחררה בדרגת רס"ן, היא בוגרת תואר ראשון במדעי היהדות ותואר שני במנהל ציבורי באוניברסיטת בר אילן. אורנית מתגוררת בראשון מזה 25 שנה ובעיסוקה מנהלת קמפיינים לשיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית .

מה מחבר אותך לראשל"צ?
תושבי העיר המדהימים. תושבים שעטפו אותי ואת משפחתי  באהבה מכל עבר ברגענו הקשים ובכלל. הם מציגים את יופייה האמיתי של ראשון, היופי הרגשי של כולם: נשים וגברים, דתיים וחילוניים ובני כל העדות כאחד.

בזכות התמיכה לה זכיתי מהם עלה בידי לארגן ערב התרמה לילדים חולי סרטן בהשתתפות מיטב האומנים. ערב ההתרמה התקיים בהיכל התרבות העירוני ולקחו בו חלק ראש העירייה לשעבר מר דב צור וראש העירייה המיתולוגי מר מאיר ניצן. התושבים שגדשו את ההיכל רכשו כרטיסים ותרמו ברוחב לב כשכל ההכנסות הן קודש למחלקה האונקולוגית ילדים בבי"ח תל השומר.

מאותו הערב אני חשה תחושה של שליחות ממשית לסייע לכל אדם במצוקתו. כך לדוגמא, באותם ימים שפר עלי גורלי להכיר גם אישה נדירה בשם אירנה איוונוב. גם בנה חלה במחלת הסרטן הארורה. מיד התגייסתי לקמפיין התרמה נוסף להצלת חייו. דרך פרסום המקרה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת לרבות בתכנית הטלוויזיה "עובדה", הצלחנו לגייס את הסכום שאפשר לו לנסוע לטיפול מיוחד בארה"ב.

מה חסר לך בראשון?
נדמה לי שהחינוך בכללותו דורש שיפור מהותי והגברת החינוך המיוחד בתוככי העיר וזאת במקום לשלוח חלק מן הילדים, מדי יום, ללימודים מחוץ לעיר.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף עליכם?
קבלת שבת עם המשפחה המורחבת והצגות קומיות שמאפשרות לי רגעים של הנאה בתוך השגרה המתישה.

 

משהו שראית במקום אחר והיית שמחה לראות גם אצלנו בעיר?
כפר בינתחומי לילדים עם מוגבלויות והתחשבות בילדים אלו בגני המשחקים ובמתקני הפארקים העירוניים. כמו כן תחבורה ציבורית משופרת בעיקר לבני הנוער ולציבור הקשישים.

מסעדה/בית קפה/בר מועדף?
אין כמו האוכל והקפה של הבית.

האם ראשון לציון היא עיר שוויונית בתחום המגדרי?
הייתי רוצה לראות יותר נשים משתלבות בתפקידים בכירים ובעשיה החברתית למען העיר. אין ספק שבשנים האחרונות אנחנו עדים לפריצת דרך משמעותית בכיוון הזה אך מבחינתי אין בכך די. יש לחתור להמשכיות המגמה עד לשוויון מגדרי כמעט מוחלט.

אם היינו מסדרים לך פגישה עם ראש העירייה, על מה חשוב לך לשמר ומה היית רוצה לשנות?
תחילה אני מברכת את רז קינסטליך על שנבחר לראש העירייה. הוא ללא ספק מעניק תחושה של חדשנות ומביא אתו רוח חדשה צעירה ורעננה. רז קשוב לתושבים בניגוד לקודמו ואני תקווה שימשיך בדרכו זו. זה השינוי העיקרי המתבקש ביחס לקדנציה הקודמת. הייתי מבקשת לשמר את הסטטוס קוו בעיר בין דתיים לחילוניים.

אם הייתה לך אפשרות להיבחר למועצת העיר ,איזה תיק היית בוחרת?
ללא ספק תיק הרווחה .

מה את מאחלת לעצמך?
מה שאני מאחלת לכל עם ישראל בריאות, שמחות ואריכות ימים.

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here