עסקים קטנים בדומה לגדולים מעוניינים להגדיל חשיפה ולהיות במודעות של קהל היעד שלהם במטרה להגדיל מכירות ולקוחות לעסק. אינסטגרם הפכה להיות הפלטפורמה הפופולרית לשימוש בקרב צעירים ומבוגרים גם יחד.

כ40% ממשתמשי האינטרנט שנמצאים באינסטגרם הם בגילאי 30-50
כ60% משתמשי האינטרנט שנמצאים באינסטגרם הם בגילאי 16-20

גל זילברמן ניסים

מה היתרונות של הקמת חשבון אינסטגרם לעסק  ?  

  1. אינסטגרם מעיד על חדשנות ומקור להשראה (החל מתחומי העיצוב : עיצוב פנים חדשני של בתים ,חנויות ומשרדים, פריטי לבוש עונתיים של חנויות האופנה ותחום הלייף סטייל : לפני ואחרי טיפולי אסתטיקה וקוסמטיקה , תסרוקות ותוספות שיער שמציגים  מעצבי שיער ועוד).
  2. האינסטגרם משמש חלון ראווה למוצרים ולשירותים – גלריה מרהיבה של תמונות (מסעדות המציגות אוכל רבגוני ומעורר תאבון , צילומי נופים וטיולים, תכשיטים ואקססוריז יפים ועוד ).
  3. האינסטגרם משדר נגישות – שיח בגובה העיניים , קשר ישיר ואנושי – עסקים רבים מקיימים דיאלוג דרך האינסטגרם עם קהל היעד דרך הפיד או הסטורי, עונים לפניות, מספרים על אירועים מיוחדים ומבצעים. גם סלבז ומובילי דעה נגישים יותר באינסטגרם ומקבלים פניות לקידום עסקים ע"י שימוש במוצר/בשירות. קמפיין מסוג זה נקרה קידום דרך משפיענים.

מה היתרונות של חשבון אינסטגרם עסקי לעומת אינסטגרם פרטי

  1. מאפשר לקבל נתונים על כמות החשיפות לעומת מספר הגולשים, מספר האנשים שנכנסו לפרופיל , שלחו הודעה או התקשרו.
  2. אפשר להעלות קמפיין ממומן ולקדם מכירות של שירותים ומוצרים דרך חשבון הפייסבוק המחובר לאינסטגרם.

 

עסקים רבים פונים בשאלה – למה מספר העוקבים בחשבון האינסטגרם שלי לא גדל ?

יש מספר סיבות :  

  1. צריך לעודד את הקהל לפתח מעורבות – צריך לפתח מערכת יחסים עם העוקבים, להגיב לכל תגובה חדשה לפוסט, לברך עוקב חדש שעוקב אחרי החשבון שלנו, לעלות תכנים בסטורי כגון: סקרים, שאלות, שאלון אמריקאי או צ'אט.
  2. :התנהגות לא עקבית – עסקים שמפרסמים פוסט בתדירות משתנה, לעיתים פעם בשבוע ולעיתים פעמיים ביום ואח"כ הפסקה. בחשבון פרטי זה לא ממש משנה, אבל בחשבון עסקי צריכה להיות אסטרטגיה שתגדיל נוכחות וחשיפה לשירות/למוצר שלכם. ככל שכמות העוקבים עולה בדף העסקי כך צריך להשקיע ולייצר יותר תוכן. כמו כן חשוב לקשר בין פוסט לפוסט שבא אחריו מבחינת עניין ותוכן.
  3. לקיים אינטראקציה עם חשבונות אחרים – אם אתם רוצים שהעסק שלכם יקבל חשיפה ויתעניינו בו מומלץ להתעניין באחרים ולהגיב לחשבונות אינסטגרם שונים. כך אנשים יראו את שם העסק שלכם וזה יקל עליכם לייצר שיתופי פעולה עסקיים או פרסום הדדי אחד של השני. הדרך המומלצת להגדיל עוקבים ונוכחות היא להשקיע בפיתוח קשרים.
  4. להפוך את החשבון לתוסס ואטרקטיבי – מעבר לתמונות, אפשר להפיץ סרטונים קצרים ולהשתמש בפ'יצרים הרבים שיש באינסטגרם.
  5. תוכן מעניין – להפגין נוכחות בעזרת מלל בעל ערך, להיות שונה מהאחרים. במקום לכתוב "חג שמח לכל לקוחותינו",להדגים איך חוגגים את החג במקום העסק עם הלקוחות. לא לעלות סתם תמונה, להוסיף לה סיפור – ספר שמוסיף תוספות שיער ללקוחה, מראה של לפני ואחרי. לחשוב לפני כל פוסט שמעלים האם הוא היה מעניין אתכם.

איך פונים לקהלי בני 16-17 ?

קהלים צעירים נטשו מזמן את פייסבוק והם נמצאים היום באינסטגרם ובטיק-טוק אינסטגרם וטיק טוק מתמקדות בסיפוקים מידיים. הפלטפורמות מציגות תוכן ויזואלי ומציעות חוויית משתמש שמותאמת למובייל בו גולשים בני הנוער.

כמחצית ממשתמשי הטיק טוק הם צעירים בני 16-24 שמשתמשים באפליקציה מדי יום ומעלים בה סרטונים. כל מי שמוריד את האפליקציה טיק טוק יכול להשתמש בה כדי להקליט , לערוך ולשתף סרטונים קצרים בני 15 עד 60 שניות עם רקע מוזיקלי ואפקטים.

טרנדים מרכזיים בה הם הומור משונה, בדיחות פיזיות ואתגרים,לצד בדיחות קצרצרות ופוסטים מתוכננים וערוכים המעבירים סיפור.

לכן עסקים ומותגים שפונים לקהל יעד של בני נוער כגון : מותגי לבוש והנעלה,  קוסמטיקה ואיפור, ספורט וכושר ועוד צריכים להיות יצירתיים וליצור תוכן מקורי שמתאים לאווירת הטיק טוק הייחודית.

הכותבת, גל זילברמן ניסים, בעלת משרד יחסי ציבור  ודיגיטל , המתמחה בייעוץ תקשורתי, בניית מוניטין, אסטרטגיות שיווק בדיגיטל והדרכות., https://nisimgalprdigital.site123.me/

.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here