אנרגיה סולרית בראשון לציון

עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה הכלכלית, מכפילה את שטחי המערכות הסולאריות המותקנות על גגות מבני ציבור ברחבי העיר. עד סוף השנה יותקנו 30 מערכות סולאריות נוספות על גגות מבני ציבור ברחבי העיר שיפיקו כ-2000 קילו וואט חשמל. אלו יצטרפו ל-26 מערכות, על גגות על מבני ציבור בעיר, שמניבות הכנסות בהיקף של כ-3.4 מיליון ₪ בשנה ורווח שנתי למערכת העירונית של למעלה ממיליון ₪ בשנה. הכנסות אלו חוזרות כהשקעה עירונית בפרויקטים שונים. בסך הכל החברה הכלכלית תתפעל כ-56 גגות סולאריים שייצרו כ-3,500 קילו ואט של חשמל תוך שימוש יעיל באנרגיית השמש. מדובר בחשמל נקי, ללא פליטות וזיהום אוויר ותוך שימוש יעיל באנרגיית השמש.

בחברה הכלכלית ערכו סקר גגות מקיף ומפורט, ביצעו בדיקות איטום, ובסופו של תהליך איתרו גגות נוספים המתאימים לפרויקט. לפי הערכות, עד סןף השנה תושלם התקנת המערכות בכל הגגות. המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והינן בטוחות לשימוש. סטנדרט המערכות הינו מהמתקדם ביותר הקיים בשוק.

עד סוף השנה יותקנו 30 מערכות סולאריות נוספות על גגות מבני ציבור ברחבי העיר * אלה יצטרפו ל-26 מערכות הסולאריות המותקנות כיום * כבר היום החברה מייצרת חשמל ירוק ביותר מ-3.4 מיליון ₪ שמניב רווח של כמיליון ₪ בשנה

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי מיזם זה הוא חלק ממדיניות העירייה לאמץ טכנולוגיות חדשות, בוודאי אם הן סביבתיות ורווחיות שכן ההכנסות מוחזרות בראש ובראשונה לתושבים.

בעירייה רואים חשיבות גדולה בקידום החינוך לשימוש באנרגיות חלופיות, במציאת פתרונות לצמצום זיהום האוויר, בחיסכון במים ובשיפור איכות החיים של כלל התושבים. מלבד פרויקט זה, העירייה חוסכת חמישה מיליון שקלים בצריכת מים בכך שהיא משקה את כל הגינו הציבוריות במערב העיר באמצעות מי הגשמים שנוקזו באגמים המלאכותיים במערב העיר. כמו כן, אגף החשמל במינהל שפ"ע בעירייה נמצא בתהליך להחלפת כל הנורות בעיר לנורות לד חסכניות שמובילות לחיסכון של 40% עד 50% מהוצאות החשמל שהם מיליוני ₪ בשנה.

המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: "זהו פרויקט חינוכי ערכי וסביבתי שכולם נהנים ממנו. החברה הכלכלית מנצלת באופן מרבי ומיטבי את השטח הבנוי לייצור אנרגיה ירוקה ללא  פליטות מזהמים".

צילום: החברה הכלכלית

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here