תמונה אחת מספרת עד כמה אימוץ של כלב יכול לשנות ב-180 מעלות את איכות חייו. למרות גילו הצעיר, פלוטו בן החמש, עבר רבות בחייו. לפני שלוש שנים הוא נמצא על ידי השירות הווטרינרי העירוני כשהוא מותש, חלש, ירוד, בתת משקל קיצוני ומרובה פציעות. החשד שהוא עבר התעללות ולכל הפחות הזנחה פושעת. רופאי השירות הווטרינרי לא חשבו שהוא ישרוד.

הוא עבר שיקום ארוך שכלל טיפול תרופתי ולאחר ארבעה חודשים הוצע לאימוץ. משפחה מקסימה מראשון לציון זיהתה את הקסם בפלוטו ואימצה אותו.

השבוע, אחרי שלוש שנים, הגיעה המשפחה עם הכלב לשירות הווטרינרי לצורך חיסון והרופאים היו המומים "ברגע שהבנו מי הוא, כולנו עפנו עליו" מספר ד"ר יפעה רביב-דיין "זה מדהים לראות איזה שינוי הוא עבר". פלוטו נראה אחר לגמרי, בריא, שרירי, שמח והכי חשוב- נראה מאושר.

בשירות הווטרינרי מספרים שכיום מוצעים לאימוץ 19 כלבים שמחפשים בית חם. ביניהם בוקי בת השנתיים וחצי. פיטבולית יפיפייה. בשירות מספרים שהיא עברה את שלב האנרגטיות המטורפת, כרגע היא צריכה בעיקר תשומת לב, חום ואהבה. "היא מושלמת" מספרת ד"ר יפעה רביב דיין "בוקי יכולה להסתדר עם כלבים אחרים, אבל קצת חוששת ולכן זה צריך להיעשות בזהירות. מי שמבין ומכיר את הגזע, לא יתחרט".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה, הוסיפה: "השירות הווטרינרי דאג לכל הנושאים הבריאותיים. אם זה חיסונים, סירוסים, עיקורים ושבבים לכלבים הנפלאים. כל מה שנותר לכם הוא להתקשר או להגיע ולפתוח את ביתכם לחבר חדש במשפחה".

השירות הווטרינרי במינהל איכות הסביבה משקיע מאמצים רבים בחיפוש בית חם לכלבים שנאספו מהרחוב. דרך אתר העירייה, דף הפייסבוק העירוני ובקרב עמותות רבות למען בעלי חיים, אבל גם שם יודעים שמעט מאוד מהכלבים מאומצים. על פי נתוני משרד החקלאות רק כלב אחד מתוך עשרה, יזכה לבית חם.

רוצים לאמץ? ניתן לקבל פרטים בטלפון 03-9682444 או במוקד העירוני בטלפון 106.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here