למעלה מ-49 אלף תלמידים פתחו היום את שנת הלימודים תש"פ ביותר מ-496 מוסדות חינוך בעיר. למעלה מ-19 אלף תלמידים פתחו את השנה ב-22 בתי ספר על יסודיים ולמעלה מ-19 אלף תלמידים ב-52 בתי ספר יסודיים, מתוכם כ 3,336 תלמידים העולים לכיתה א'. כ- 10,698 ילדים פתחו את השנה בכ- 414 גני ילדים.

רז קינסטליך – צילום גיא קרן

ראש העירייה רז קינסטליך: " עשינו לילות כימים בחודשיים האחרונים על מנת לסיים את העבודות וההכנות ולוודא שכל מוסדות החינוך בעיר מוכנים לקראת הילדים והתלמידים. שיפצנו עשרות בתי ספר ופתחנו 41 גני ילדים חדשים על מנת להקטין את כמות הילדים בגני החובה ל-29 כפי שהתחייבנו ואני שמח על כך. אנחנו כמובן לא נחים על זרי הדפנה ומתחייבים להמשיך לעבוד במלוא המרץ בכדי להעניק לכל אחד ואחת את סביבת הלימודים והחינוך הטובה ביותר עבורו".

אל מסגרות החינוך הקיימות בעיר יתווספו בתחילת שנת הלימודים החדשה שלושה בתי ספר חדשים: בית ספר יסודי רקפות, בית ספר יסודי בנות חיה ובית ספר יסודי שלהבות חב"ד. כמו כן, יפתחו בעיר 41 גני ילדים חדשים, שיקטינו את כמות הילדים בגני החובה ברוב מוחלט של העיר.

לצוותי החינוך יצטרפו השנה שבעה מנהלי בתי ספר חדשים וחדורי מוטיבציה : לירון מאור – מנהלת חדשה בבי"ס אופקים, זיוה טויטו – מנהלת בי"ס רקפות, חני אשכנזי – מנהלת בי"ס בנות חיה, שרית שטרן – מנהלת חדשה לחטיבת הביניים "אחרון הבילויים" (מקיף ג'), עינב ג'רופי – מנהלת חדשה לבי"ס בלקינד (חינוך מיוחד), חני צ'יק – מנהלת חדשה לבי"ס צעד קדימה (חינוך מיוחד), חיה גולוכובסקי – מנהלת בי"ס שלהבות חב"ד וישראל גלנץ – מנהל חדש לבי"ס חפץ חיים.

יעדי מנהל החינוך לשנת הלימודים הקרובה כוללים מתן אפשרות לכל תלמיד למצות את יכולותיו במסגרות החינוכיות השונות בדגש על תלמידי החינוך המיוחד, קידום הישגים לימודיים, קידום חדשנות ויזמות חינוכית וטיפוח המצוינות .

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך והתרבות, הוסיפה: ״אנחנו פותחים את השנה בהתרגשות וציפייה. אחרי קיץ עמוס בהכנות שבו כלל עובדי העירייה והחברות העירוניות שלה קמו כל בוקר בשביל החינוך. נבחרת של מנהלות ומנהלים, גננות וצוותי חינוך, ממתינה ל49,454 ילדי העיר, ואנחנו בטוחים שהם יתקבלו באהבה, הכלה, ואמון בהצלחתם. שנת תשע״ט הסתיימה כשכל התיכונים שלנו עוברים את סף המצוינות הארצי גם בערכים וגם בהישגים, וגם בתש״פ נמשיך לפעול ללא לאות כדי שכלל ילדינו יזכו לחינוך הציבורי הטוב ביותר, וכדי שראשון לציון תהיה עיר החינוך של ישראל. תודה לשותפינו במשרד החינוך וארגוני המורים, ברכות והצלחה לצוותי החינוך, ושנת לימודים מוצלחת ופורייה לילדינו״.

החינוך ימשיך גם השנה לקבל תוספת משמעותית בהיקף 27.5 מיליון ש"ח דבר שמזניק את ההשקעה בתלמיד ל-4700 ש"ח. רק לפני כעשור עמדה ההשקעה לתלמיד על 1600 ש"ח בלבד. מדובר אפוא בזינוק של יותר מ-290% תוך עשור. בעירייה מסבירים כי קיים קשר ישיר בין הגדלת תקציב החינוך לנתוני מערכת החינוך בעיר. נזכיר כי לאחרונה פורסמה הזכאות לבגרות לפיה ראשון לציון ניצבת בראש שבע הערים הגדולות עם 82% בזכאות בקרב הלומדים בעיר. כמובן שאחוז הזכאות המתייחס למתגוררים בעיר גבוה יותר ועומד על 83.1%. זאת לעומת אחוז זכאות של 61.63% רק לפני שמונה שנים. עלייה דרמטית של 21.47%. במהלך חופשת הקיץ השקיעה עיריית ראשון לציון סכום של כ- 40 מיליון שקלים בשיפוצי קיץ. השיפוצים במוסדות החינוך השנה הן חלק מהתכנית שגובשה על ידי מנהל שפ"ע ומנהל החינוך, ובהובלת ראש העירייה.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here