אתמול (יום ב') התקיים כנס ראשי רשויות מחוז ירושלים והמרכז בעיריית ראשון לציון, באירוחו של ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ובראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד מחוז ירושלים ומרכז אלוף-משנה איתי לוי, כ- 20 ראשי רשויות, מנכ"לים, קציני בטיחות של הרשויות ומפקדים.

מטרת המפגש הייתה ללמוד ולהפיק לקחים ממבצע "חגורה שחורה" לשם שיפור התיאום והמענה בין פיקוד העורף לרשויות המקומיות בדרום בשגרה ובחירום.

במהלך הכנס הוצגו לראשי הרשויות השתלשלות האירועים המרכזיים במבצע ולאחר מכן התקיים שיח פתוח. מוקדם יותר הוצגה למפקד הפיקוד נתוני הרשות  והעשייה בתחום ההערכות והמוכנות לחירום, על ידי מנכ״ל העירייה, דודי גיל ומנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי, מר מוטי נחמני.

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי: "בפתח דבריי אני רוצה להביע הערכה למחוז ולאנשיו בסדיר ובמילואים, כמו גם לכם ראשי הרשויות על השותפות ועל האחריות בקידום המרחב האזרחי לחירום. אין חולק ש'חגורה שחורה' היה מבצע מצוין הן בהיבט ההתקפי והן בהיבט ההגנתי. במבצע בא לידי ביטוי תהליך ארוך של למידה והפקת לקחים משותפת כמו גם תהליכי בנין כוח כגון ההתרעה הממוקדת שחסכה עבור רבים את שמיעת האזעקה. בין מכלול הדברים אני סבור שתיאום הציפיות מול האזרח צריכה לעמוד לנגד עינינו ועלינו לוודא שיח שוטף, מתואם, ואחיד במסריו. אני סומך עליכם , מודה לכם על שיתוף הפעולה ומבקש לפעול ביחד למימוש הלקחים מהר ככל הניתן".

ראש העירייה, רז קינסטליך, הודה למפקד פיקוד העורף על שיתוף הפעולה המדהים עם צוות הפיקוד ואמר: "שיתוף הפעולה שלנו עם צוותי פיקוד העורף במהלך המבצע הוכיח את עצמו והתושבים בעיר הרגישו זאת היטב הן במסרים שהעברנו לציבור והן בקיום השגרה עד כמה שניתן, תוך כדי האירוע. התרגולים במהלך השנה הוכיחו את עצמם ברגע האמת, ועדיין אנו נמצאים כל הזמן בלמידה מתמדת ושואפים תמיד להשתפר. אני מקווה שנמשיך להיבחן רק בתרגילים ולא באירועי אמת", סיכם קינסטליך.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here