בעקבות החלטת משרד הבריאות לסגור את בית החולים הגריאטרי (המלבן) , החליטה הבוקר עיריית ראשון לציון לערוך פנייה לקבלת מידע מגופים להפעלת וניהול בית החולים הגריאטרי בכדי למנוע פגיעה בקשישים המטופלים בו ולאפשר את המשך פעילותו לרווחת הציבור. העירייה פרסמה הבוקר בקשה לקבלת מידע (RFI) להקמה, ניהול והפעלה של המוסד הגריאטרי.

רז קינסטליך – צילום גיא קרן

ראש העיר, רז קינסטליך: "לא אאפשר פגיעה בקשישים ובאוכלוסיות מוחלשות. אוזלת ידו של משרד הבריאות לא יכולה להיות על גבם של החולים. מדובר בבית חולים שיכול לאלכס יותר מ-300 חולים ומאכלס רק כ-80. לו רצה משרד הבריאות להמשיך להפעילו היה מוצא את הדרך לאכלס את כולו ולא מצמצם את כמות הקשישים. אני מקווה מאוד שנמצא את הפתרון לטובתם של הקשישים היקרים שמגיע להם בשנותיהם האחרונות לחיות בכבוד."

החלטת משרד הבריאות לסגור את בית החולים הגריאטרי (המלבן) עוררה זעם רב בקרב התושבים והציבור. המקום המופעל על ידי משרד הבריאות עוד משנת 1978 מאכלס כיום עשרות מטופלים, בשעה שיכול לאכלס עוד כ- 300 קשישים. בשנת 2014 פורסם דו"ח מבקר המדינה המותח ביקורת חריפה על משרד הבריאות בכל הקשור לניהול ביה"ח הגריאטרי ותפקודו וקורא לו להסדיר את השימוש בקרקע מול העירייה. החוב של משרד הבריאות לעירייה עומד על כ-35 מיליון שקל.

ההחלטה לסגור את המרכז הייתה של ממשלת ישראל משנת 2003 ו- 2004, ומשרד הבריאות מסרב לחתום עם העירייה על הסכם ולשלם לה את מה שחויב בפסק דין. לדברי גורם משפטי בכיר בעיריית ראשון לציון, "מדינת ישראל מפרה את חוקי המדינה. יש פסק דין והמדינה מתחמקת מלמלא אותו ובינתיים לא מקבלת קשישים למוסד משנת 2004."

קרדיט צילום: ליאל אבן זהר

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here