התקדמות משמעותית בפרויקט מעונות הסטודנטים במערב העיר. משרד הפנים נתן אישור עקרוני לעיריית ראשון לציון לצאת במכרז B.O.T לביצוע עבודות להקמה, מימון, הפעלה, תחזוקה וניהול מתחם מעונות לסטודנטים בראשון לציון. יש לציין שלפרויקט יש כבר היתר בנייה, כך שלאחר פרסום המכרז והכרזת הזוכה ניתן לצאת מיד לבנייה.

החברה הכלכלית ראשון לציון אמונה על הפרויקט שימוקם על ציר שדרות רבין במערב העיר בשטח של כארבעה דונם. בסך הכל ייבנו כ-350 יחידות דיור בשלושה בניינים היוצרים קומפלקס סטודנטיאלי הכולל גם רחבה ציבורית נעימה להתכנסויות. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ"ר. תמהיל הדירות יכלול יחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה). כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך הכל יאכלסו את הפרויקט מעל 500 סטודנטים כאשר העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם.

. בקומת הקרקע מיועדת למסחר בשטח כ-650 מ"ר, בהם יפעלו בעיקר עסקים אשר יתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד. החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית במבנה שטחים למועדון סטודנטים, חדרי לימוד משותפים ופינות ישיבה בכל קומה. המבנה יכלול גם חנייה תת קרקעית של כ-50 מקומות חנייה.

הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ממחירי השוק.

הדמיות מעונות סטודנטים- קיקה בראז אדריכלים ומתכנני ערים

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here