Dj צחי משיח
Dj צחי משיח

הקיפאון שנוצר בשל משבר הקורונה משפיע על ענפים רבים במשק, ובראשם בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. לאחר ההודעה על איסור התקהלות והשהיית עבודות שאינן מוגדרות כחיוניות, עסקי הבידור והאירועים נפגעו ראשונים. DJ צחי משיח תושב ראשון לציון, בענף המועדונים וחתונות כבר 15 שנה, רזידנט מועדון המאמי-בר וכזה שמתקלט בכל החתונות של אנשי חיי הלילה בעיר גם עליו משבר הקורונה לא פסח…

מה שלומך בימים אלה, איך המורל?
שלומי מצוין, במיוחד לאחר אירועי יום העצמאות שהיה כיף לחזור לרגע לשגרה ולשמח אנשים במספר מוקדים בעיר. גם מבחינת המורל, לאחרונה התחלתי שוב להיפגש עם זוגות חדשים לקראת חתונתם – דבר שמראה על סוג מסוים של חזרה לשגרה, אפילו אם בצורה איטית.

Dj צחי משיח
Dj צחי משיח

כיצד מתנהל העסק של בצל משבר הקורונה?
בחודש וחצי האחרונים עסקתי בעיקר בלעודד את הזוגות שלי שחתונתם נדחתה ולמצוא להם מועד חלופי שמתאים להם. בנוסף, צילמנו מספר שידורי סט לייב מוצלחים בפייסבוק מהמאמי-בר ובגג העירייה ביום העצמאות. למעשה, העבודה בתור DJ אינה נפסקת לרגע מבחינת שידרוג ציוד, עדכוני מוסיקה וכדומה גם אם אינך עובד, כך שלשמחתי אף פעם לא משעמם לי.

יחסית למשברים קודמים במדינה כגון ב"צוק איתן" מה השוני במשבר הנוכחי?
במבצע "צוק איתן", כמעט ולא הרגשתי את המשבר מאחר ונערכו חתונות בצל האזעקות באזור המרכז ובשלב מאוחר יותר כשהחלו האירועים להידחות – הם התקיימו מיד בתום המלחמה. אפשר להגיד שכשהחלה מלחמה היה סביר שבתוך חודש-חודשיים היא תסתיים והענף יחזור לשגרה. למשבר הנוכחי השלכות ארוכות טווח לענף האירועים וחיי הלילה ושום דבר לא ברור בנוגע לעתיד.

משבר הקורונה תפס את עיסקי הבידור וההפקות בשיא ההכנות לאירועי פורים, יום האישה וכו' ברחבי הארץ ….מה זה עשה לך?
באופן טבעי כמו כולם בענף גם אני נפגעתי מהמשבר הנוכחי. יחד עם זאת, אני מנסה לראות בתקופה זו גם צד חיובי ולא להתלונן על דברים שאינם בשליטתי. ניצלתי את הזמן הפנוי לעשות דברים טובים ומועילים.

Dj צחי משיח
Dj צחי משיח

האם אתה מרגיש תמיכה ממשלתית בעסק שלך ומה היית מצפה מהם לעשות?
תמיכה ממשלתית? ממש לא. כמובן שכמו כל חבריי בתחום המוסיקה, ברים ומסעדות הייתי מצפה לפיצוי מהממשלה בשל העובדה שאנו מנועים מלעבוד, אבל זה המצב כרגע ואיתו נתמודד.

נראה כי תחום האירועים נפגע ראשון ממשבר הקורונה וגם יתאושש אחרון מהמשבר, מה דעתך בנושא?
הממשלה החלה בהקלות משמעותיות במשק ולכן יש להחזיר את ענף האירועים וחיי הלילה לפעילות מלאה כבר מחודש יוני ללא מגבלת התקהלות. הזוגות והספקים לא יכולים להמשיך לחיות בחוסר וודאות ומימלא רוב המשק כבר חזר לפעילות כמעט מלאה.

מתי אתה צופה שיסתיים המשבר ואיך יראו עסקי הבידור וההפקה ביום שאחרי?
הערכות חבריי בתחום אינן אופטימיות לתקופה הקרובה, אך אני מקווה שהמשבר בענף יסתיים תוך חודשיים ושאוכל לחזור לעמדה שאני כ"כ אוהב. אין ספק שעסקי הבידור יחוו שינוי. האם השינוי יהיה לטובה או פחות..? את המסקנות אסיק בסוף השנה.

קרדיט צילום: רומן בויזוב

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here