תושבים יקרים, נא לשמור את התאריכים הבאים !!

בקרוב מאוד בין התאריכים 27-28/12/2019 יתקיים אירוע אומנויות בסימן התחלות ("קול ההתחלות") במתחמי העיר ההיסטורית של ראשון לציון.

פסטיבל אומניות רב תחומי: מוסיקה, מחול, אומנות, מיצגים, וידאו ארט, תאטרון לילדים, סדנאות, נגיעות קולינריה, הרצאות ועוד….. עם נורית גלרון, נרקיס, זמרות האופרה הישראלית, לייזה פאנלים, הסופר רוני סומק, השף יונתן הירשפלד, נטלי וואמבה, תאטרון הקרון ועוד….

רגע לפני שהשנה האזרחית מסתיימת ומתחילה שנה אזרחית חדשה, יתקיים בחג החנוכה בראשון לציון, אירוע חובק אומנויות, הפתוח לקהל הרחב ללא תשלום. האירוע יתקיים בסימן "התחלות חדשות" ויכלול מופעי מוסיקה, מחול, אופרה, תיאטרון לילדים, סיורים, מפגשי אמן וסדנאות שיעוררו לחיים את העיר ההיסטורית ויתקיימו במבני המושבה שהוקמו בימיה הראשונים ועברו תהליך שימור. בין האירועים יתקיימו סדנת קומיקס והצגה לילדים, מופע פסנתר של נורית גלרון, כיתת אמן עם הזמרת נרקיס, מפגש מרתק עם בלוגרית האוכל לייזה פאנלים, מופע מחול של יענקלה פליצר, מיצגי פרפורמנס ועוד. האירועים יתקיימו במהלך חג החנוכה, בתאריכים 27-28/12  במספר מוקדים ברחבי העיר ההיסטורית, המוזאון, הגלריה העירונית, במתחם "הבית לעברית" ובבית יד לבנים.

ראש העירייה, רז קינסטליך:  "אני מזמין את כל תושבי העיר והסביבה להגיע לאירוע הייחודי וליהנות משפע הפעילויות המוצעות  שיתקיימו במבני המושבה הוותיקה ויהפכו את החוויה לעוצמתית ומרגשת במיוחד."

 

האירוע בהפקת החברה העירונית, מנכ"ל אלי פולק ובניהולה של רות מקבי, מנהלת האגף לאמנות כותרים ומורשת.  חברת המועצה ומחזיקת תיק המוזאונים, ד"ר ענת ליבוביץ  אמרה על האירוע  "שמחה ומתרגשת מהאירוע החדש והמבורך, מיוזמתה של החברה העירונית לתרבות. תחת ניהולו של מר אלי פולק, תודה לרותי מקבי על היצירתיות והחשיבה הקהילתית המתחדשת בעירנו. תודה לשותפי לסיעה ולעשיה עו"ד סורין גנות מחזיק תיק החברה העירונית. מזמינה את תושבינו להגיע וליהנות מאירוע חנוכה מושקע וייחודי. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה."

ביום שישי 27/12 יתקיימו במוזאון ההיסטורי פעילויות המותאמות לילדים. בשעה 11:00 תוצג ההצגה "סיפורים לצלילי הקשת" של תאטרון הקרון ולאחר מכן בשעה 12:00 תחל סדנת קומיקס בהדרכת האומנית קרן שפילשר "משהו מתחיל עכשיו".

ביום שבת 28/12 יתקיימו אירועי הפסטיבל החל מהשעה 19:00 בערב. במוזיאון ההיסטורי יתקיים בשעה 20:00 מופע פסנתר של נורית גלרון ובשעה 22:00 תתקיים כיתת אמן עם הזמרת נרקיס. בנוסף יתקיימו במוזיאון שתי הופעות נוספות, הופעה של הזמרת והאומנית הבינלאומית נטלי וואמבה, "פתיחה להתחלה חדשה" – מוסיקת גרוב אלקטרונית חובקת עולם, והופעה של האמן יוני שלזינגר שישיר שירי ביטלס ולהקות נוספות.

בשעה 21:30 יתקיים בבית יד לבנים מופע אופרה "קול ההתחלות" בו תיטולנה חלק  סולניות האופרה הישראלית אשר תבצענה אריות של תקווה, חיוך והתחלות מרגשות מתוך האופרות הגדולות, מכרמן ועד לה בוהם. מופע האופרה יתקיים בניהולה המוסיקלי של יעל קרת.

לצד מופעי המוסיקה יערכו  ברחבי העיר ההיסטורית סיורים, מפגשים עם מובילי דעת קהל, מופע מחול ומיצגי פרפורמנס אינטראקטיביים ובנוסף ייפרס בגלריה העירונית מתחם לונה מיינד- מתחם טכנולוגי אינטראקטיבי. במוזאון ראשון לציון יתקיימו שני מפגשים – , מפגש עם בלוגרית האוכל לייזה פאנלים, "התחלה חדשה מהבית" ומפגש עם הצייר והאוצר, יונתן הירשפלד  שיספר על עבודת הנעורים של המאסטרים הגדולים. גם הרקדן והכוריאוגרף יענקלה פליצר יופיע במוזאון קטעי מחול מתוך עבודתו החדשהZERO  אשר מציגה את השפעת תרבות הפופ על חיינו. בגלריה העירונית יתקיימו שני סיורים מודרכים בתערוכת הפיסול ובתערוכת הציור והרישום.

הכניסה לאירועים הינה ללא תשלום. 

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here