פסטיבל ראשון לציון 2019 - צילום: אבי קקון

הפסטיבל שחגג את שנתו ה- 32 התקיים במשך שישה ימים וננעל אמש. השנה לראשונה בפסטיבל הוקם מתחם מוסיקה לילדים, שנתן מענה מיוחד ומגוון למשפחות וילדים שביקרו בפסטיבל. ראשון לציון הטביע את חותמה כמרכז התרבות החדש של ישראל.

נסרין קדרי בפסטיבל ראשון לציון 2019

לאורך כל ימות חול המועד, נהנו עשרות אלפי מבלים מהפקות מקור יוצאות דופן, לצד שילובים ייחודיים של למעלה מ- 100 אמנים ויוצרים ורפרטואר מובחר של מופעים מסקרנים וחד פעמיים, אשר יחד יצרו תמהיל מדויק של התרבות הישראלית על כל גווניה. המונים הגיעו לחגוג בפסטיבל שהתקיים זו השנה ה- 32 והפך מסורת ארוכת שנים שמנגישה את אירועי התרבות לתושבי העיר ולמבלים מכל רחבי הארץ.

פסטיבל המוזיקה נפתח במופע מחווה ללהקת "גזוז", לציון 40 שנה להקמתה. המופע, שהתקיים בהיכל התרבות בעיר, פתח את אירועי הפסטיבל בקול תרועה רמה. סנדרסון ואורחיו במופע, מוש בן ארי, מזי כהן, בניה ברבי, מאור כהן ושפיטה, סיפקו מופע משובח שכלל קלאסיקות ישראליות ממכרות. במופע נוסף וחגיגי שהתקיים בהיכל ציין דני רובס 30 שנה לאלבום "בדרך אל האושר" במהלכו אירח את מתי כספי.

קרדיט צילום אבי קקון 

בנוסף, התקיימו מופעי חוצות רבים בכניסה חופשית במוקדים שונים ברחבי העיר שמשכו קהל של אלפים שנהנה מאווירה חגיגית ומיוחדת. בגן המושבה התקיימו מופעים בהם זמרים מובילים הופיעו יחד ולחוד: מוש בן ארי ושרית חדד, אתניקס ונסרין קדרי, ירדנה ארזי וליאור נרקיס. מופע נוסף ויוצא דופן התקיים ברחבת העירייה במסגרתו שירי מימון ותזמורת צה"ל קיימו הפקה מיוחדת שהצליחה לרגש את הקהל ולזכות לתשבחות רבות.

במתחם הלייב פארק בעיר נערכו 3 מופעים גדולים: מופע משותף ראשון מסוגו של שניים מהיוצרים והזמרים המרתקים של העשור הנוכחי, ישי ריבו ונתן גושן, ששרו את להיטיהם הבולטים והמוכרים- יחד ולחוד לעיני 12 אלף איש. מרגש היה לצפות בקהל, רבבות מכל הסוגים והמינים. כולם עמדו בגרון ניחר, בלב פתוח עם עיניים לשמיים עצומות בהתמסרות מוחלטת ושרו יחד.

הפקת מקור נוספת של הפסטיבל בלייב פארק הובילו חברי "הפרויקט של רביבו" אשר קיבצו את ענקי הזמר הים תיכוני למופע הצדעה. בזה אחר זה עלו שימי תבורי, ישי לוי, דקלון, מרגלית צנעני, חיים משה, זהבה בן ואבנר גדסי, שהלהיבו את הקהל בשירים נוסטלגיים, לצד ביצועים עכשוויים לקלאסיקות מהז'אנר.

פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוסיקה הגדול בישראל, נחתם אמש בהופעה מרגשת של יובל בנאי שביצע בהיכל את מיטב שיריו ויצירותיו של אביו, יוסי בנאי ז"ל, שהפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית.

פסטיבל ראשון 2019 – צילום: אבי קקון

ראש עיריית ראשל"צ, מר רז קינסטליך, שם לו למטרה לקדם את אירועי התרבות בעיר ולעודד משפחות עם ילדים לקחת חלק באירועים. דוגמא בולטת לכך היא מתחם המוסיקה לילדים, שנבנה לראשונה בפסטיבל ונתן מענה מיוחד ומגוון למשפחות צעירות.

המתחם נחל הצלחה רבה – התקיימו בו סדנאות להכנת כלי נגינה מחומרים ממוחזרים, סדנאות יצירה ייחודיות, דמויות שטח ססגוניות שהילדים שמחו לפגוש, ובעיקר להצטלם איתם. אלופי הארץ לילדים בברייקדאנס יצרו הופעה אינטראקטיבית מרהיבה, בליווי מוסיקה ישראלית, והקהל הצעיר, כמו גם המבוגר, נהנה מהופעות של להקת טררם ושל כוכבת הילדים האהובה, מיכל הקטנה. ראש העיר נצפה מבלה במתחם עם משפחתו ומצטלם עם כל דורש.

קרדיט צילום אבי קקון 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here