ממשיכים בחגיגות ה-140 לראשון לציון. אתמול (ראשון) נערך קונצרט משולב בין התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון עם תזמורת מינסטר ומקהלות לובלין. הקונצרט המשותף, שאותו ארגנו באגף קשרי החוץ בעיריית ראשון לציון, הוא גם חלק מציון 40 שנה לחתימת הסכם ערים תאומות עם עיריית מינסטר הגרמנית, ו-30 שנה לחתימת הסכם ברית ערים תאומות עם לובלין (אוקראינה). כזכור, שלוש הערים קשורות בשותפות ערים תאומות מזה יותר מ-20 שנה.

את עיריית מינסטר ייצגו באירוע ראש העירייה – מרקוס לובה, מ"מ ראש העירייה – קלאוס רוזונאו ומנהלת קשרי החוץ – קריסטיאנה לוסל. מטעם עיריית לובלין הגיעו לאירוע יו"ר מועצת העיר – ירוסלב פקואה, מ"מ ראש העירייה – מריוז בנץ ומנהל קשרי החוץ של לובלין – נדיאל גורבצ'וק.

בתחילת החודש נערך קונצרט משותף במינסטר, והערב נערך בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן קונצרט שני מתוך שלושה, כאשר הערב (שני) יתקיים המופע האחרון בתל אביב. בקונצרט לקחו חלק מאות נגנים שביצעו את הסימפוניה השנייה של מאהלר – "התחייה" ושעליהם ניצח גולו ברג, המנהל המוזיקלי הראשי של התזמורת הסימפונית מינסטר. כמו כן, השתתפו הסופרנית כריסטיאנה ליבור וזמרת המצו-סופרן שטפני אירני – שתיהן מגרמניה.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הקונצרט שנערך אתמול הוא עוד סימן לכך שראשון לציון קשורה קשר הדוק למינסטר וללובלין שבא לידי ביטוי בתחומים רבים. הקונצרט הוא חלק משיתוף פעולה פורה בין שלוש הערים, ואנחנו נשאף להמשיך לפתח אותו בעתיד. אני מקבל בברכה את כל הנציגים שהגיעו ממינסטר ומלובלין לכבוד הקונצרט וחגיגות ה-140 לעירנו האהובה, ובטוח כי הם ושאר הצופים נהנו מאירוע תרבותי".

מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר: "הקונצרט שנערך אמש הוא אחד מרגעי השיא של אירועי התרבות במסגרת אירועי 140 לעיר ראשון לציון, ומדגיש את שיתוף הפעולה הפורה שיש בין עיריית ראשון לציון לערים התאומות שלה – ובפרט עיריית מינסטר ועיריית לובלין. התזמורת של ראשון הופיעה לאחרונה בעיר מינסטר לכבוד שנת 140 לעיר, וקצרה שבחים רבים, ואנו מודים ומברכים את נציגי עיריית לובלין ומינסטר שהגיעו לבקר אותנו ולכבדנו בביקור גומלין לכבוד יום ההולדת של עירנו. אני בטוחה שהקהל שהגיע לקונצרט נהנה. נאחל לכולנו ולעיר ראשון לציון עוד שנים רבות של תרבות ושותפויות פוריות".

מיכאל רייף, מחזיק תיק תיירות, מסר: "לאחר הביקור שלנו במינסטר קיבלנו שבחים רבים, ואנחנו גאים כעת לארח את נציגי עיריית לובלין ומינסטר בראשון לציון. כעיר המספקת אירועי תרבות רבים, הקונצרט הוא חלק מכך וגם מציין את השותפות רבת השנים שיש לנו עם מינסטר ולובלין ואת חגיגות ה-140 לעיר".

ד"ר ענת ליבוביץ', מחזיקת תיק קשרי חוץ, מסרה: "עיריית ראשון לציון מקיימת קשרים הדוקים כבר שנים רבות עם עיריית לובלין ומינסטר, כחלק מברית ערים תאומות של שלוש הערים. הקונצרט שנערך אתמול בהיכל התרבות מסמל זאת והוא חלק מחגיגות ה-140 לעיר. אנחנו מקבלים בברכה את הנגנים שהגיעו וסיפקו קונצרט נהדר".

תגובות

תגובות