הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובע מדי שנה – ראשון לציון במקום הראשון בארץ בניקיון ובפארקים. לסקר הבלתי תלוי הזה מצטרפת התערוכה הבינלאומית "קלינטק" שבחרה בראשון לציון כאחת מעשר הרשויות הירוקות בישראל.

במכתב שהעביר יו"ר חברת השופטים בתחרות הערים הירוקות של ישראל, ד"ר אשר וטרוי, נכתב: "שמחים להודיעכם כי הוועדה המקצועית של ועידת "גרין-טן" החליטה להעניק לכם את אות "קלינטק" לשנת 2019,כאחת מעשר הרשויות הירוקות בישראל. ההחלטה לקחה בחשבון מכלול של קריטריונים בתחומי הסביבה והקיימות בהם יישום אסטרטגיות לחיסכון במים וחשמל, ניהול עירוני בר קיימא, מחזור, קידום התחבורה הציבורית, חינוך סביבתי, יישום עקרונות בניה ירוקה ועוד".

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "להיות עיר ירוקה יש משמעות רבה עבורי. הנושאים הסביבתיים קרובים לליבי והיו תמיד חלק בלתי נפרד מהמדיניות שביקשתי ליישם בעיר. אנחנו נמשיך להשתפר ולפעול למען סביבה ידידותית וירוקה למען הדורות הבאים".

התערוכה הבינלאומית "קלינטק", בוחנת 11 קריטריונים מרכזיים בכל אחת מהרשויות: התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה, מחזור והפרדת פסולת, מים ושפכים,עידוד השימוש בתחבורה ציבורית, בניה ירוקה, גינון, חינוך סביבתי, חזות פני העיר, מסחר ותעשיה ירוקים, טיפוח שטחים ציבוריים וטבע עירוני וניהול עירוני בר קיימא.

קרן דנה

קרן דנה חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "גאווה לראשון לציון להיות אחת מעשר ערים ירוקות, העיר מצויה בעיצומו של פיתוח מואץ של אזורי תעסוקה, מסחר ואזורי מגורים ועתידה להגדיל את שטחיה האורבניים בשנים הקרובות. בצד הפיתוח המואץ, חרטנו על דגלנו השקעת משאבים לטובת איכות החיים והסביבה, באמצעות תכנון מקיים, שימור ופיתוח השטחים הירוקים לרבות הכרה ושמירה של מוקדי הטבע הרגישים בעיר ותחומיה. שמחתי על הבשורה, תודה רבה לכל השותפים לעשייה ולאגף קיימות סביבה שהוביל וריכז את כל המידע לתחרות. יחד נשמור על הסביבה.

"לתושבי ראשון לציון יש במה להתגאות" אמרה מנהלת אגף קיימות וסביבה בעיריית ראשון לציון, מירב שבתאי בלחסן "בחירת ראשון לציון כאחת מעשר הערים הירוקות בישראל היא רווח לכולנו".

טקס חלוקת האותות לראשי הרשויות הזוכות יתקיים ב-14 בינואר, בהיכל התרבות בכפר סבא.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here