הבוקר (2.2) הושק מיזם אזרחי חדש: "ישראלים נגד גזענות", באירוע במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. מדובר בקהילה הכוללת בכירים ממגוון  תחומים ובהם בכירי צבא, ממשל ועסקים ששמו למטרה את המלחמה בגזענות בחברה הישראלית על שלל ביטוייה וצורותיה, זאת באמצעות שינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות ופעולה אקטיבית נגד גילויי גזענות ואפליה בחברה הישראלית.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "הגיע הזמן, שאנחנו, החברה הישראלית, האזרחים הישראליים, נתגייס כולם יחד כדי להילחם במופעי הגזענות והאפליה, במקומות הקטנים, היום-יומיים, שהם-הם הצורבים והשורפים ביותר. בגנים ובבתי הספר, במקומות העבודה, ברשויות המקומיות, באוטובוס וברחוב. זו צריכה להיות עבודה יום יומית שמתחילה בהתבוננות פנימית, בהכרה בכך שכולנו מחזיקים דעות קדומות ושלא נוכל לשחרר אחרים מהם עד שלא נשתחרר מהן בעצמנו. רק מיגור של הגזענות מתוך השגרה של היום-יום שלנו, יבטיח את חוסנה של החברה שלנו. לא פחות מכך."

ראש העיר, רז קינסטליך, חתם על העצומה בבית הנשיא ואמר: "לצערי, בשנים האחרונות אנו עדים לגילויי גזענות קשים בתוכנו. תופעות מכוערות של אפליה, השפלה ואלימות כלפי אלו שמוצאם או צבע עורם שונה. גזענות היא האיום החמור ביותר על החברה והערכים שלנו! היום אנחנו קוראים לשים לה סוף – שמתי לי למטרה לדאוג ללכידות ולחוסן החברה בראשון לציון ואני מתחייב לגלות אחריות ולרתום את עירנו למאבק החשוב. יחד ניצור חברה שוויונית, מכבדת וסובלנית."

"ישראלים נגד גזענות"  רתמה גופים ממלכתיים, מגזר ציבורי , מגזר עסקי וארגונים אזרחיים לקידום תוכניות חינוך והסברה, במטרה ליצור דה לגיטימציה לתופעות הגזענות.

פעילות המיזם תבוא לידי ביטוי בהפיכת תופעות של גילויי גזענות במרחב הציבורי ללא לגיטימיות, וקריאה לפעולה אקטיבית נגד מקרים בהם אנשים פועלים ומתבטאים באופן גזעני ומפלה.

 בשלב הראשון, המיזם יתמקד ביצירת הסכמה אזרחית רחבה נגד גילויי גזענות באמצעות חתימה המונית על אמנה, שתבטא  נטילת אחריות אישית של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל על עצמו, משפחתו וסביבתו.

בכוונת המיזם להשפיע על מדיניות בתחום, ולהניע את הכנסת והממשלה  ליזום חקיקה, ולהעמיד  את המשאבים  הנדרשים לשם כך. המיזם כבר פועל מול צה"ל, משטרת ישראל, השלטון המקומי, מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, ההתאחדות לכדורגל ועוד, ומסייע בבניית  מנגנונים למאבק בגזענות באופן כללי .

החברים  במיזם מבטא ישראלים מכל תחומי העשייה : משפטי, ביטחוני, עסקי, כלכלי, לצד פעילים חברתיים, מנהיגי תנועות נוער ועוד.

צילום: שירה אבולעפיה

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here