שטיח אדום, שובל בלונים צבעוניים וצוות הוראה נרגש. מעל ל-700 תלמידי חטיבת הביניים "דורות" עברו ביום שישי האחרון למבנה החדש בגימנסיה הריאלית, אחד מבתי הספר הגדולים והמתקדמים ביותר בישראל.

מנהלת חטיבת הביניים "דורות", חבצלת לוטן, אמרה: "חיכינו לזה בקוצר רוח. אני כל היום מסתובבת בין התלמידים, התלמידים מאוד מתרגשים ולומדים להכיר את המקום. יש פה פוטנציאל אדיר ללמידה מסוג אחר. המקום יאפשר לנו להרקיע שחקים ולעשות את המעבר".

על דבר אחד אפשר להיות בטוחים- זהו בית הספר הגבוה בישראל. שש קומות וחצר "פנטהאוז" שצופה על העיר מלמעלה. הסיבה לאישור החלוצי ממשרד החינוך היא השאיפה שבית הספר ימשיך לפעול מהמקום שבו הוקם בשנות ה-50, למרות גידול בכמות התלמידים. כיום בית הספר יכול להכיל עד 1600 תלמידים.

הגימנסיה הריאלית היא בית הספר התיכון הראשון בראשון לציון ואחד ממוסדות הלימוד המוכרים והוותיקים בישראל. את העבודות הובילה החברה הכלכלית, בראשות ניצן פלג, והתוכנית האדריכלית, שתוכננה על ידי האדריכל צדיק אליקים, מציעה קונספט ארכיטקטוני ייחודי המותאם לעקרונות החינוך של המאה ה-21. הקירות של חלק מהכיתות הם למעשה חלונות מהרצפה ועד לתקרה, חצר ירוקה בקומות העליונות, ספרייה מרחפת, עמדות עבודה אישיות ועוד. העבודות חולקו לשלושה שלבים, שלב ב' בבניית בית הספר הסתיים לאחרונה ואפשר את כניסתם של תלמידי חטיבת הביניים דורות. בבית הספר נבנו 42 כיתות לימוד, 14 מעבדות, אולם ספורט חדש, אודיטוריום מתקדם וגם, כאמור, ספרייה מרחפת בשטח של 320 מ"ר על ידי קונסטרוקציות פלדה עצומות שנושאות משקל של 950 טון. כמו כן, המבנה החדש בשלב ב' חובר למבנה הקיים על ידי גשר מעל לרחוב האחים סמילצ'נסקי.

מ"מ מנהלת הגימנסיה הריאלית, איריס רון, הוסיפה: "אנחנו שמחים ומתרגשים עם כניסתם של תלמידי החטיבה למבנה החדש שמשלים את המהלך של יצירת בית חינוך משותף לרצף השש שנתי. המנהיגות העירונית בהובלת ראש העירייה וראש מינהל החינוך אשר חותרים למצוינות כללית ומצוינות פדגוגית בחינוך , שקדו על הקמת המבנה ברוח המאה ה-21. המבנה החדש מהווה מרחב נוח ומזמן לעשייה ייחודית. סביבת הלמידה החדשנית, האמצעים והתשתיות הטכנולוגיות, מתמרצים למידה מתוקשבת, טכנולוגית, חדשנית ויזמית אשר מצמיחה לומד עצמאי ומושכל שיש לו תחושת שייכות וגאוות יחידה עירונית ובית ספרית".

נציין עוד כי בבית הספר הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו סביבת לימודים בעידן הדיגיטלי. בנוסף, כל כיתה מצוידת בגלאים אשר מדליקים את האורות והמזגנים כאשר יש תלמידים בכיתה ומכבים אותם כאשר הכיתה ריקה. כל בית הספר מרושת טכנולוגית באמצעות סיבים אופטיים שמבטיחים גלישה במהירויות גבוהות מאוד. בקרוב יחל שלב ג' במסגרתו יבנה אולם ספורט יחיד מסוגו בארץ שיהיה שקוע ומעליו מגרש ספורט.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here