אתר Rishon4u.co.il מארח את צלמי ראשון לציון לפרויקט צילום מקורי וראשוני בארץ.

עורך התערוכה הנוכחית הוא גידי אור ( 48 ), יזם שעוסק בתחומים רבים ומגוונים. אוהב את ההווה אך צופה לעתיד, חולם להפוך את העולם למקום טוב יותר – ולו במעט. לא צלם, אך מטייל בארצנו המדהימה וכך מצלם מדי פעם. אוהב לצפות בסרטים, רץ, אופה ומבשל. מידי פעם כותב קצת קוד, אבל די מנסה להתרחק ממחשבים וטכנולוגיה (ולא תמיד מצליח…). משתדל לחיות חיים בריאים ומהנים ובכלל אוהב לחיות.


כיצד ובאיזה גיל התחילה האהבה שלך לצילום?
מעולם לא למדתי צילום ולרוב אני לא נושא עימי מצלמה. בתקופת טרום-הסמארטפון כמעט ולא צילמתי. באחת העבודות הקודמות שלי, די מזמן, עסקתי במבחן של מוצרים טכנולוגיים עליהם הייתי נוהג לכתוב ביקורות. כשרק הושקו המצלמות הדיגיטליות הראשונות קיבלתי לבחינה מצלמה דיגיטלית פשוטה ואז גם התחלתי לצלם. מאוחר יותר גם רכשתי מצלמה מעט מתקדמת יותר וכשיצאתי לטייל נהגתי לקחת איתי את המצלמה החדשה.

מאז השקת הסמארטפון ועם התקדמות טכנולוגיית המצלמה בו, כמעט וחדלתי לשאת מצלמה איתי ביום-יום, כך שכשיש הזדמנות צילום יוצא שאני מצלם לרוב באמצעות הסמארטפון. את המצלמה אני לוקח רק לאירועים בהם ברור לי שאדרש לצלם. כל התמונות בתערוכה זו צולמו לפני שנים, באמצעות אייפון 4 ובאפליקציית אינסטגרם, תוך שימוש בפילטרים המובנים בה.

אילו תחומי צילום מדברים אליך?
תמיד אהבתי טבע. אני לא אוהב לתעד, אני משתדל לצלם רגשות. כשאני מטייל או מבלה אני משתדל להיות נוכח ולא להסיח את דעתי ע"י גורמים מסיחי דעת, כמו צילום. אני אוהב לצלם נופים – גם אורבניים, אבל בעיקר טבע.

באיזו מצלמה ועדשות אתה מצלם?
אני לא מצלם הרבה. יש לי מצלמה דיגיטלית קומפקטית של Pentax שאני מאד אוהב ומצלם בה בעיקר באירועים משפחתיים אינטימיים ובנוסף יש לי מצלמת Canon PowerShot SX20IS דמויית SLR שאותה אני לוקח איתי בתיק כשאני יודע שתהיה הזדמנות לצילום. לרוב, ביום-יום, אני לא עם מצלמה ולכן מצלם באמצעות הסמארטפון.

איזה נושא היית רוצה לצלם בעתיד שעוד לא צילמת?
אחת הפעולות שיותר קשות עבורי היא לשלוף מצלמה בפני אנשים. לפעמים אני מצלם אנשים בלי שהם יסתכלו למצלמה ואז מציג בפניהם את התמונה – והם תמיד אוהבים את התוצאה. הייתי שמח להתגבר על תחושת חוסר הנעימות ולצלם פורטרטים, או בכלל אנשים בסביבתי.

ספר על הנושא שבחרת להציג ומדוע בחרת בו?
אני אוהב טבע, נוף ואורבניקה. מרגיש מאושר גם כשאני סתם יושב בחוף הים. בצילומים שלי אני מנסה "להקפיא" רגש ולאו דווקא רגע מסויים בזמן. לפעמים, במקרה, אני נתקל במצב בו אובייקט שצילמתי בעבר נעלם מהנוף ואז אני מרגיש שמח שהספקתי לצלם אותו. חבל לי על הרס הטבע ואני מרגיש נורא כשאני נתקל בלכלוך וזוהמה שפוגעים בטבע ובסביבה.

כל הצילומים המופיעים בתערוכה זו הם צילומים ישנים שלי, שצולמו באמצעות הסמארטפון שהיה ברשותי אז, במהלך תקופה של כחצי שנה, מדצמבר 2011 ועד מאי 2012.

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here