אתר Rishon4u.co.il מארח את צלמי ראשון לציון לפרויקט צילום מקורי וראשוני בארץ.

עורכת התערוכה הנוכחית היא ניני אטלס ( 59 ), נשואה 36 שנים לאהבת נעוריה, הגיטריסט אוריאל אטלס, הורים לבת ולבן שכבר מזמן פרחו מהקן. ניני ואוריאל מגדלים יחד שני כלבים.

תחביבים:– טיולים, צילום, כתיבה וקריאה, שאת כולם איגדתי לכדי בלוג אחד בשם "חמושה בעדשה".

כיצד ובאיזה גיל התחילה האהבה שלך לצילום?
וואו…מאז שאני זוכרת את עצמי. יש תמונה שאבי ז"ל צילם אותי, כשאני בת 8
רוכנת ומצלמת פרח. איך ולמה הגיעה המצלמה לידי, אני לא ממש זוכרת. אבא שלי גם הוא אהב לצלם, אז אני מניחה שהצקתי לו מספיק – כדי שיניח מצלמה בידי גם.

למה? אני מניחה שאפילו אז, הרגשתי (כמו היום) שזו דרך מיוחדת לשתף חוויות דרך העיניים שלי.

כל תמונה – מספרת סיפור, גם כשזה פרח. והיכולת לחלוק את החוויה שחוויתי ולא רק במילים – כבשה אותי. מאחר ועד לא מזמן – לא היו מצלמות דיגיטליות ועלות התחביב הייתה גדולה (פיתוח, הדפסה, אלבומים), נאלצתי לנהוג מנהג חסכנות בתחביב. מאז שנפלה לידי מצלמה דיגיטלית – אני מצלמת את עצמי לדעת. מאחר ולמרות אהבתי את המצלמה ואת השימוש התדיר בה, מעולם לא למדתי ולו גם שיעור אחד בצילום, אני מגדירה את עצמי כ"מצלמת".

אילו תחומי צילום מדברים אליך?
בכל מקום ובכל פינה שאני נמצאת בה, אני רואה סיפור. אני לוכדת סיפורים. וכיוון שכך בעצם אני בהחלט יכולה להגיד שכמעט הכל. אבל בולטת מעל כולם אהבתי העצומה לצילומים אורבניים. צילומי הרחוב, על התנועה שבו והדינמיקה שבין האדם למקום, המקום לאדם ואדם לחברו . הג'ונגל העירוני. וכמובן – פרחים.

ולמרות כל אלה, בתמונה שצילמתי,שזכתה להיות מוצגת בתערוכה – עכשיו בארץ ומדצמבר גם בניו יורק מצולמים רועה ועדר כבשים.

באיזו מצלמה/ות ועדשות את מצלמת?
אני מצלמת עם nikon coolpix b500. מצלמה דמוי SLR – מה שאומר שהיא נושאת אתה את העדשה האחת איתה נולדה. אני יוצאת לרחוב – חמושה בעדשה אחת בלבד.

איזה נושא היית רוצה לצלם בעתיד שעוד לא צילמת?
מאחורי הקלעים של התרחשויות שונות. כמו של הצגות תיאטרון, בחירות, הפקה של אירועים גדולים וכד'. אותם מקומות שיש בהם שפע של רחש בחש כן, אמיתי, ולפעמים מלוכלך, אבל ברגע שיוצאים מהם אל הגלוי – הכל נראה מטופח. אמרתי ג'ונגל. לא?

ספרי על הנושא שבחרת להציג ומדוע בחרת בו?
מאחר ואהבתי הגדולה ביותר נתונה לצילומי הרחוב, היה ברור שאבחר תמונות אורבניות. תוך כדי חיפוש ובחירה, החלטתי להציע דווקא תמונות של הג'ונגל במנוחה. אנשים וספסלים, אנשים יושבים. "ג'ונגל בישיבה".

צוות האתר Rishon4u.co.il מודה לניני אטלס על השתתפותה בפרויקט "תערוכת צילום ברשת" ומבטיח לעקוב ולפרגן בפרויקטים עתידיים.

לדף האינסטגרם של ניני לחצו כאן

לבלוג של ניני לחצו כאן

לאתר של ניני לחצו כאן

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here