בישיבת המועצה שהתקיימה הערב במטרה לגבש תכנית פעולה למאבק בסגירת קו ראשונים- תל אביב, הוחלט פה אחד על יציאה למאבק נגד סגירת קו ראשונים- תל אביב. חברי המועצה הציעו הצעות רבות ומגוונים לגבי דרכי המאבק נגד משרד התחבורה והנהלת הרכבת. ראש העירייה, רז קינסטליך, ביקש וקיבל את תמיכתם של כל חברי המועצה לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשות העירייה על מנת להחזיר את קו ראשונים- ת"א. בישיבה נטלו חלק מספר תושבים וביניהם יוני אברהם, נציג התושבים במחאה נגד הרכבת.

בתחילת הישיבה הציג עו"ד עופר שפיר המייצג את העירייה בעתירה בבג"ץ את ההיבטים המשפטיים שננקטו עד כה וסיכם את הפגישה שהתקיימה עם משרד התחבורה ונציגי הרכבת. במקביל למאבק עיריית ראשון לציון תגיש תגובה לבג"ץ ב-4 בפברואר במקביל למדינה.

לפני כשלושה שבועות נפגשו בכירי העירייה בראשותו של רז קינסטליך עם נציגי משרד התחבורה ורכבת ישראל במטרה להגיע להבנות כפי שנתבקשו על ידי בג"ץ. ראש העיר הציב תנאי למשיכת העתירה בבג"ץ (שהוגשה ע"י העירייה) באישור ממשרד התחבורה כי השירות הרכבתי לתחנת ראשונים יחזור לקדמותו בעתיד, וצפי לכך. נציגי העיריה הציגו מספר קשיים עבור תושבי השכונה המזרחית בראשל"צ. לדבריהם תושבי השכונות הקרובות לתחנה רכשו את בתיהם מתוך הבנה כי יוכלו ליהנות משירות רכבתי ישיר לת"א, וכעת השירות השתנה.

כמו כן, נציגי העיריה טענו כי קיים קושי עם נסיעה בזמנים סביב 7:30 אחרי פיזור ילדים למוסדות החינוך, ועם שעות החזרה. לאור כך התבקשה הוספת רכבות ותדירויות. עוד נטען כי הרכבת מאחרת באופן קבוע אחה"צ, וכי חסר סנכרון בין קווים מזינים. עוד עלה טיעון לעניין הקושי של זמינות ההגעה של תושבי ראשון לציון להרצליה.

נציגי משרד התחבורה השיבו כי לא ידוע למשרד על איחורים קבועים, אך הובהר כי היות שמדובר ברשת רכבות, מצבים שמתרחשים במקומות שונים ברשת, אפילו במרחק רב, עלולים להשפיע על לוחות הזמנים. בנוסף, צוין כי לוחות הזמנים המפורסמים ע"י הרכבת נשמרים באחוזים גבוהים ביותר. אגף הרכבות נימק בפגישה מהן הסיבות שהביאו לשינוי תוואי השירות הרכבת , וכן פורטו הקשיים להחזירו היום, הנוגעים למשאבים תשתיתיים ומחסור בציוד נייד.כמו כן הובהר לעירייה כי משרד התחבורה תומך נמרצות בקידום תשתיות תחבורתיות בעיר ראשל"צ, הן מסילתיות והן אחרות. כך לדוגמא, צוין כי בימים אלה יצא מכרז עבור הקמת מסילות רכבת בין ראשונים למודיעין, כשהלו"ז הצפוי לסיום הוא 2024-2025 ; כי מקטע משלים מראשונים לתחנת משה דיין נמצא באמצע תכנון מפורט, והלו"ז הצפוי לסיום הוא 2024-2025 .

המשרד טען כי הוא משקיע רבות בתחבורה ציבורית בראשל"צ, ומבקש את שיתוף הפעולה של העירייה וראש העיר לצורך זה, ולטובת שיפור השירות לתושבים. בסיכום הישיבה, נציגי המשרד ציינו כי בכוונת המשרד ורכבת ישראל לתעדף את החזרת הקו ראשונים לתל אביב בסדר עדיפות גבוה. עם זאת, הובהר לעירייה כי בעת הזו לא ניתן להתחייב על מועד להחזרת הקו.

צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here