ד"ר רוני באום-בנאי, היא ד"ר להיסטוריה בהכשרתה ומי שמשמשת כחברת מועצת העיר רחובות, נבחרה במסגרת מכרז עירוני לתפקיד מנהלת מוזיאון ראשון לציון .

בעשור האחרון היא שימשה כמרצה ומנהלת במדרשה לחקר חיבת ציון – בית זרובבל ושולמית חביב. בעבר שימשה כחוקרת מטעם קרן פוזן, קרן ליהדות כתרבות יהודית של אוניברסיטת תל אביב ולפני כן הייתה אמונה על פיתוח תוכניות חינוכיות ביד ויצמן, גנזך בו שמורים כל כתביו של ד"ר חיים ויצמן.

ד"ר רוני באום-בנאי מחליפה את המנהלת הקודמת נאוה קסלר ששימשה מנהלת המוזיאון במשך שמונה שנים.

ד"ר רוני באום-בנאי מנהלת מוזאון ראשון החדשה

ד"ר רוני באום- בנאי, שתכנס לתפקידה בתחילת ינואר, אמרה: "בעידן בו אנו חיים היום, ביקור במוזיאון מחייב יצירת אווירה של חוויה והשראה. יחד עם הצוות הנפלא של מוזיאון ראשון לציון נמשיך לשמר ולטפח את המורשת ההיסטורית של העיר ראשון לציון  תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בכדי לייצר חוויה מוזיאונית איכותית ומהנה למבקרי המוזיאון. אני מודה על הבחירה בי והבעת האמון ומבטיחה לא לאכזב".

חברת המועצה ד"ר ענת ליבוביץ', מחזיקת תיק מוזיאונים: "לרוני באום ניסיון עשיר וידע רב בתחום האומנות וההיסטוריה. באמתחתה תכניות רבות מגוונות ומעשירות עבור תושבי העיר והמדינה. אני מאחלת לה הצלחה ובטוחני כי התוצאות לא תאחרנה להגיע להנאת כולנו".

המוזיאון ההיסטורי לתולדות ראשון לציון שוכן במבנים מימי ראשית המושבה וממוקם בכל המתחם ההיסטורי של העיר. המוזיאון מציג ביום יום את תולדותיה של ראשון לציון, את הראשוניות שלה כיוצרת סמלי הלאום וכחלוצה בחידוש השפה העברית.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here