התזמורת הסימפונית ראשון לציון - צילום: אבי קקון

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון נוסדה בשנת 1988 על ידי עיריית ראשון לציון ונחשבת לגוף היוצר הגדול והחשוב בעיר. משנת 1989 התזמורת פועלת כתזמורת הבית של האופרה הישראלית. התזמורת התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית בישראל כגוף מוסיקלי, מוביל ומחדש.

התזמורת זוכה למוניטין גבוה גם ברמה הבינלאומית ועורכת סיורים בכל רחבי העולם כתזמורת אופרה וכתזמורת סימפונית .

התזמורת הסימפונית ראשון לציון – צילום: אבי קקון

התזמורת מנגנת תחת שרביטם של מנצחים נודעים רבים עליהם נמנים בין היתר דניאל אורן, דני אטינגר, מיכאל יורובסקי, בנגמין וולפיש, כריסטיאן זכריאס, קרל ההינץ שטפנס, פאולו אולמי, גי'אנלוקה מארציאנו, כריסטיאן יארווי,וולדימיר ספיבקוב , מיכאל בודר, דוד גלסיימר, אוון אלקסיס כריס, אשר פיש , אנריקה ארתורו דימק, ג'ון אקסלרוד, ודניאל בויקו.

התזמורת הסימפונית של ראשון לציון קיימה סיורים בברזיל, ארגנטינה, מקסיקו ועוד מדינות בדרום אמריקה
שזכו להצלחה מרובה והוביל לעוד סיורים בעולם.

ברשימת הסולנים שניגנו עם התזמורת אפשר למצוא מוסיקאים בעלי שם עולמי, כגון: שירלי בריל, שלמה מינץ, סרגיי נקריאקוב, אלכסנדר קורסנטיה ,אלכסיי וולודין , מישה מייסקי, אלכסנדרה סום, שרון קם, סטפן ורטר, דניס קוזוחין, דויד גארט ודניל טריפונוב.

התזמורת הסימפונית של ראשון לציון יזמה את התכנית "צליל ראשון". שמטרתה היא הכנת עתודה של צרכני תרבות למוסיקה קלאסית של יוצרים ומבצעים בעתיד, . במסגרת התכנית מופיעה התזמורת בפני ילדים שרובם מראשון לציון, התזמורת משתפת פעולה עם עמותת ארתור רובינשטיין ומשתתפת ב"חג המוסיקה הישראלית" של המכון למוסיקה ישראלית.

התזמורת מציגה יצירות מכל התקופות בסדרות הקונצרטים למנויים. בין הסדרות: קונצרטים אנדלוסיים, , קונצרטים לכל המשפחה, קונצרטים סימפוניים, מופעים עם אמנים ישראלים מובילים : אריאל זילבר, להקת תיסלם, יונתן רזאל ועוד רבים .

התזמורת הסימפונית של ראשון לציון זכתה בפרס אקו"ם על הצטיינותה בביצוע מוסיקה ישראלית מקורית ובקידומה.

עם חברי התזמורת נמנים מיטב הנגנים הצעירים בישראל ומיטב הנגנים מקרב העולים החדשים שהגיעו לישראל בשלהי שנות ה-80 מכלל תרבויות הנגינה שהביאו חבריה, גיבשה התזמורת צליל אישי הזוכה להערכת מאזיניה והביקורת המקצועית.

בין המנהלים המוזיקליים ניתן למצוא את:
נעם שריף, דן אטינגר, מנדי רודן ז"ל, ג'יימס ג'אד ושמעון כהן.

מי שהקים וייסד את התזמורת התזמורת הסימפונית של ראשון לציון הוא ראש העיר המיתולוגי מאיר ניצן שעל שמו נקרא היכל התרבות משכנה של התזמורת.

כתובת משרדי התזמורת:
רחוב ז'בוטינסקי 16 , ראשון לציון
מנויים וקופה: 03-9484840 | sales@isorl.co.il
טלפון: 03-9484842
פקס: 03-9484843

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here