אפי משה המחזיק גם בתיק רישוי וקידום עסקים טוען כי לאחרונה התקיימו בנושא מס' דיונים בינו לבין ראש העירייה ושניהם רואים בתופעת הרוכלים המפוזרים ברחבי העיר כתופעה פסולה ההופכת את חזות העיר למעין שוק ונוגדת את מדיניות העירייה הדוגלת בשיפור פני העיר וחזותה. עם זאת, לדברי אפי משה, לא ניתן להתעלם לחלוטין מהצורך הממשי של הרוכלים המוכרים מרביתם ברווחה כאוכלוסייה קשת יום, להתפרנס בכבוד ולשקם את חייהם מבחינה חברתית.

לפיכך הציע משה לרז קינסטליך בפגישתם האחרונה, שהעירייה תקצה מקום להקמת יריד דוכנים עירוני מתוחזק וססגוני שייתן מענה לשתי הסוגיות הללו גם יחד. ראש העירייה, אומר משה, נתן אור ירוק לקדם את המהלך.

בימים אלו ממש כבר מתקיימים מגעים של המשנה לראש העיר יחד עם דני מרון, מנהל אגף רישוי וקידום עסקים עם מחלקת ההנדסה ומחלקת נכסים בעירייה כדי למצוא מקום ראוי בו ניתן למקם את היריד. המטרה, אומר אפי משה, היא להקים יריד מקורה בוא יוכלו להתרכז הרוכלים הקיימים ויתר מבקשי רישיונות הרוכלות, שימכרו מרכולתם בשלל תחומים, משך 6 ימים בשבוע ומשך כל ימות השנה למעט שבתות וימי חג. העירייה, מוסיף, משה, תוציא מכרז למציאת חברת ניהול אשר תגבה מכל בעל דוכן ביריד דמי ניהול מינימאליים בתמורה לתחזוקה שוטפת של המקום לרבות ניקיונו בסוף כל יום עבודה.

לשאלתם של רוכלים רבים, הכיצד ידעו תושבי העיר על קיומו, מיקומו ושעות עבודתו של היריד העירוני, השיב אפי משה כי הוא יעבוד יד ביד עם הדוברות העירונית לפרסום ברבים בו יקראו התושבים לבוא, לקנות וליהנות במתחם. הפרסום יתבצע במדיה הדיגיטלית, במדיה הכתובה ובכל דרך אחרת לרבות באתר האינטרנט של העירייה.

לסיכום מסר לנו אפי משה כי הוא משוכנע שמדובר בעוד צעד חשוב לקידום חזותה של העיר ולתועלת תושביה, אך לא פחות גם לכל אותם רוכלים המבקשים להתקיים בכבוד.

תגובות

תגובות