קורס מצילי נוער בראשון לציון

קורס עוזרי מציל היה אמור להיפתח כבר לפני חודשיים, אבל נגיף הקורונה דחה את פתיחתו ובעיריית ראשון לציון נחושים לפתוח אותו גם העונה כדי לתת מענה לאנשים עם מוגבלות. נזכיר כי תפקידם העיקרי של בני הנוער שיעברו את הקורס הוא לתת מענה לאנשים עם מובלות להיכנס לתוך המים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "הים צריך להיות נגיש לכולם, זו המחויבות המוסרית שלנו לאפשר תנאים בסיסיים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. בני הנוער מגיעים למשימה עם אנרגיה, אכפתיות ורגישות ואנחנו שמחים שהם לצדנו בחוף הים".

12 בני נוער מרחבי העיר נבחרו לקורס עוזרי מציל מתוך עשרות שניגשו למיונים. זהו שיתוף פעולה בין אגף הנוער והצעירים ואגף חופים ואגמים. בני הנוער יחלו מחר (6.7.20) את הקורס עם מבחני שחייה. בהמשך הם ילמדו כיצד להציל מטביעה ולהתמודד עם הסכנות הקיימות בים. כאמור, לאורך הקורס ובעיקר בסיומו ישמשו החניכים כעוזרי מציל בחוף הנכים ויסייעו בהנגשת הים לטובת אנשים עם מוגבלויות. בתום הקורס הם יוסמכו כעוזרי מציל מן המניין. שירות ההנגשה לים יינתן על ידם בימי שני ורביעי בין השעות 15:00-19:00. בלשכת שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי מספרים כי ההחלטה להעניק את השירות הגיעה בעקבות פנייה ממשפחות בהן אנשים עם מוגבלויות. הטענה הייתה כי לא די באמצעים המסייעים כניסה למים כדוגמת עגלות מונגשות, אלא קיים צורך גם בהנגשה אנושית. כלומר לסייע לבני המשפחה להעביר את האנשים עם מוגבלות מהכיסא שלהם לעגלה המונגשת.

הקורס מיועד לבני נוער בגילאי 16-18. קורס זה מתקיים זו השנה החמישית ביוזמת אגף הנוער והצעירים ואגף חופים ואגמים. את הצד המקצועי מעביר מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, שמלמד אותם בין היתר איך להשיט חסקה, להתמודד עם מערבולות וזרם פורץ, בחירה ופתיחת שטח רחצה, הכרת ציוד הצלה ותפעולו וזיהוי טובע בים וחילוצו.

המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי, המחזיק בתיק חופים ואגמים, אמר: "זו יוזמה נהדרת שמעניקה אור לאנשים עם מוגבלות. בני הנוער מסייעים מכל הלב ומבינים את החשיבות של הנושא.

נגישות לאנשים עם מוגבלות היא חלק בלתי נפרד מתפיסת עולמנו כעירייה, היא אינה נחלתם של האנשים עם מוגבלויות בלבד, אלא מסייעת לכלל הציבור".

נזכיר עוד כי אגף חופים ואגמים בעירייה שדרג את שביל הגישה למים בחוף הנכים, הרחיב אותו והקטין את המרחק לקו המים בחצי, כך שהשביל מגיע עד לקו החוף הרטוב. נזכיר עוד כי בכל סוכות המציל בחוף ישנם כסאות גלגלים ייעודיים עם גלגלי בלון המאפשרים הגעה נוחה למים.

איתי מתתיהו, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק נוער וצעירים:" אנו גאים להוביל את היוזמה הברוכה הזאת גם השנה יחד עם הנוער המדהים שלנו. החיוך ושמחת החיים של אלה שלעיתים נכנסים לראשונה לים ממלאים את הלב של כולנו אושר ומעניקים לבני הנוער הערכי שלנו עוד חיזוקים ותובנות על ערך הנתינה."

תגובות

תגובות