השבוע התקיים באודיטוריום היכל התרבות אירוע שכותרתו "לוקחים אחריות = מונעים אלימות"; מיזם שהוא פרי שיתוף פעולה של סל תרבות עירוני עם הנהגת ההורים העירונית, מינהל החינוך ותיאטרון דימונה. האירוע כלל צפייה בהצגה "שק שינה" של תיאטרון דימונה, הצגה העוסקת בתופעת החרם, הנידוי החברתי וההתעללות בקרב בני נוער ומבוססת על סיפור אמיתי, ופאנל מומחים מתחום החינוך, כולם פועלים בעיר ראשון לציון.

החברה שלנו סובלת מאלימות הולכת וגוברת. זהו מדרון חלקלק וחייבים לעצור את ההתדרדרות. התחושה היא שכולנו מוכרחים לפעול ליצירת שינוי מחשבתי והתנהגותי בחברה שלנו. מתוך הדחף להירתם ליצירת שינוי הוחלט לאחד כוחות: הורים, מורים, בני נוער ואנשי מקצוע, ולקיים אירוע בסימן המאבק באלימות על כל צורותיה.

במרכז המחזה, אותו כתבו אורי וידיסלבסקי ונעמה שפירא, על בסיס סיפורו (המבוסס על אירועים אמיתיים) של פרופ' אבי בסר, נמצא דני.  דני הוא פרופסור מצליח, נשוי באושר ובעל משפחה כששיחת טלפון אחת עם הזמנה לפגישת מחזור מטלטלת את חיו ומכריחה אותו להתמודד עם עברו. שנה אחת בלבד בילה בפנימייה איכותית בשדה בוקר. שנה ממנה הוא לא ממש זוכר דבר. הוא היה נער דימונאי שמן שביקש לפתוח דף חדש בבית הספר לחינוך סביבתי ואחרי שנה עזב וחזר הביתה.

השיחות עם חברי הכיתה לשעבר לקראת הפגישה והמפגש עצמו מעלים שדים וזיכרונות שדני מתקשה להתמודד איתם. מה קרה באותה שנה שגרם לו למחוק הכל? מהו האירוע שגם חבריו לספסל הלימודים לא יכולים להניח לו גם אחרי 33 שנה?

ראש העירייה השתתף באירוע ובירך על קיום האירוע ובהעלאת המודעות לנושא' דברי ברכה נשאה ליאל אבן זוהר, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיקי התרבות והחינוך.

את הפאנל , שלווה בהשתתפות הקהל, הנחתה ויאולה כרמלי, מנכ"לית תיאטרון דימונה והשתתפו בו ארנה ברן,  יו"ר מועצת ההורים העירונית, ד"ר חגית ששון, שעבודת הדוקטורט שלה עוסקת בהתנהגויות סיכון של מתבגרים באינטרנט, מאיה מרטינוב, תלמידת מקיף ג' נציגת פרלמנט הנוער וליזה סורדו, מנהלת המקיף השש שנתי, תיכון י"א.

המסקנה החשובה שעלתה מהפאנל היא שיש להיות קשובים ושותפים בחייו של הילד/ המתבגר ולהקפיד על פתיחות , עניין ושיחות בגובה העיניים  וכן ששילוב ידיים בין הורים ומערכת החינוך הוא הכרחי כדי לגלות ולטפל במקרים של אלימות.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here