הבוקר, יום ה', בתי הספר העל יסודיים בעיר התחילו את היום עם שיעור ייחודי שהוקדש לנושא מערכת החינוך העתידית בעיר. לתלמידים הוסבר על תהליך שיתוף הציבור הנעשה בעיר בימים אלו ועל הרצון של בכירי העירייה לקבל גם את  זווית הראייה של הצעירים אודות מערכת החינוך. במהלך השיעור הופנו התלמידים לזירה דיגיטלית בה יכלו לענות על שאלות ולכתוב הצעות לשיפור, ייעול ושימור מערכת החינוך בעיר. התלמידים הפיצו ביניהם את הלינק לקישור באמצעות פורום התלמידים ועד כה מאות תלמידים ותלמידות כבר נכנסו לזירה הדיגיטלית והשפיעו על מערכת החינוך העתידית.

רז קינסטליך. צילום תמר מצפי

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אמרנו לכל אורך הדרך כי העירייה בראשותי תהיה שקופה ונגישה לתושבים. המהלך הזה הוא נדבך נוסף במסגרת שיתוף ציבור, לכולנו יש מטרה משותפת והיא להבטיח חינוך מיטבי ואיכותי לכלל ילדי העיר והיכולת של כל ילד וילדה להגשים את עצמם. אנו מאמינים כי התלמידים עצמם הינם שותפים מלאים בתהליך ולכן זה חשוב שהם יהיו חלק פעיל בגיבוש פני החינוך בעיר. לשם כך, הנחינו את כל בתי הספר בעיר לעודד את התלמידים לקחת חלק בזירה הדיגיטלית ולהשמיע את קולם".

השאלות עליהם עונים התלמידים במסגרת הזירה דיגיטלית כוללים את מראה בית הספר, משך זמן הלימודים, אופי השיעורים, מגמות ייחודיות , יחסי מורה -תלמיד, פעילויות בחופשות ועוד. בנוסף נשאלים התלמידים מה הם אוהבים בבית ספרם כיום ומה חשוב להם שיישאר בעתיד.

במקביל לזירה הדיגיטלית לבני הנוער, באתר העירייה מפורסמים מועדים ל-13 מפגשי תושבים שההרשמה אליהם הינה באתר העירוני. תהליך שיתוף הציבור נעשה באמצעות שלושה ערוצי היוועצות שבסופם יגובשו יחד עם תושבי העיר תובנות והמלצות אשר ישמשו נדבך משמעותי בתכנית עבודה העירונית בתחום החינוך בראשון לציון בחמש שנים הקרובות.

ערוצי ההיוועצות יכללו ראיונות וקבוצות מיקוד עם מומחים מתחומים שונים, ביניהם האקדמיה, משרד החינוך ויזמות חינוכית, שיתוף של התהליך עם מומחים ובעלי תפקידים יחד עם הציבור הרחב באמצעות זירה הדיגיטלית ומפגשי שיח עם תושבים.

עו"ד ליאל אבן זוהר

סגנית ומ״מ ראש העירייה, עו״ד ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך ויזמה את המהלך, אמרה: אנו רואים בבני הנוער שלומדים במערכת החינוך העירונית שותפים פעילים לתהליך וחשוב לנו לקבל את זווית הראייה שלהם בנושא.   מתוך השיח הקהילתי והמחשבה המשותפת עם הנהלת העירייה, הורים, צוותי חינוך, מומחים, וגם עם הילדים והנוער, נסיק מסקנות ונוביל את מערכת החינוך להיות הטובה ביותר לילדינו, והמובילה בישראל. תודות להנהלת העירייה ולראש העירייה, למנהל החינוך וצוותי החינוך ולכלל עובדי העירייה, למשרד החינוך ולוועדי ההורים  על ההתגייסות והמחויבות לחינוך בראשון לציון. ראשון לציון זכתה למעמד בינלאומי, כעיר ידידותית לילדים ונוער, המשלבת את תושביה הצעירים, כשותפים לחזון החינוך העירוני״

הלינק לזירה הדיגיטלית  :

https://rishonlezion.insights.us/18736

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here