ליאל אבן זהר, המועמדת לראשות העיר, הציגה השבוע את רשימת 'דרך חדשה' לבחירות 2018: ברשימה 29 מועמדים, עם רוב נשי מובהק.

את הרשימה פותחים עורכי הדין ליאל אבן זהר וסורין גנות, שניהם חברי מועצה מכהנים, הידועים כאופוזיציה הלוחמנית של העיר. גנות הוא סא"ל במיל. והיה תובע פלילי בדרגת פקד, במשטרה.

במקום השלישי ברשימה יצחק (איציק) אבשלומוב, גם הוא חבר מועצה מכהן. הוא מנכ"ל חברה לאבטחה ומי שהיה מחזיק תיק העסקים הקטנים במועצה עד להתפטרותו מהקואליציה לפני חודשים אחדים. ד"ר ענת ליבוביץ, ד"ר לחינוך, ומי שהיתה עד לא מזמן ראש מנהל החינוך של נס ציונה, והובילה את העיר לפרס חינוך ארצי, מועמדת במקום הרביעי.

במקומות החמישי והשישי הוצבו על ידי אבן-זהר הילה נדב-כרמל, עו"ד ודוקטורנטית למגדר, מרצה באקדמיה ובאונס"קו, המשמשת כיועצת לאורלי לוי אבקסיס בנושא נשים, ילידת רמת אליהו ודור רביעי בשכונה, וראובן (רובי) עזר, שהיה יו"ר ועדי הורים בבתי ספר במזרח העיר וחבר ההנהגה הצעירה של שיכוני המזרח.

 

במקום השביעי מועמדת הבטם מקונן, לשעבר חברת מועצת העירייה, בוגרת מכון מנדל למנהיגות חינוכית העוסקת בתחום הנוער והצעירים, ובמקומות השמיני והתשיעי הוצבו שתי נשים מנוסות ומוכרות – אהבה לב,  לשעבר מנכ"לית העירייה בתקופת צור, ושלוה כהן, שהיתה גונדר משנה ראשונה בשב"ס ויו"ר ויצ"ו ראשון, עובדת סוציאלית בהכשרתה. את העשירייה הראשונה חותם רותם אברוצקי, שהיה מועמד לראשות העיר ויו"ר אגודת העיתונאים של תל אביב.

ברשימה שמות נוצצים ומוכרים רבים נוספים, כמו תת אלוף במיל. דוד אגמון, חבר המועצה לשעבר וסמנכ"ל משרד הבריאות שלמה כוכבי, ועוד, המוצבים במקומות לא ריאליים.

לדברי ליאל אבן-זהר: "אני מאוד גאה בנבחרת שהצגנו ב״דרך חדשה״. זו נבחרת נהדרת, ממיטב בנותיה ובניה של ראשון, מכל שכבות העיר וחלקיה. היה חשוב לי לבחור אנשים הפועלים ביושר ובהגינות, "קואליציית ישרים" שתנהל את עירנו בשכל ישר וברוח טובה, מתוך ניסיון וידע, ובעיקר: מתוך אהבה ומחויבות לעיר ותושביה. אנחנו נציג לתושבי ראשון לציון את כל מועמדי הרשימה באמצעי התקשורת ובדפי הרשת החברתית".

קצת סטטיסטיקה על "דרך חדשה": ברשימה 5 עורכי דין,7 אנשי חינוך, 9 העוסקים בניהול/רו"ח/ייעוץ, 6 בדרגות קצונה בכירה מכוחות הביטחון והצבא, ויש גם 4 אנשי ונשות הייטק ברשימה. 3 מחברי הרשימה עוסקים בתחום הבריאות ואיכות הסביבה, ו-5 מהם נושאים בתואר ד"ר. ברשימה נצפתה העדפה מגדרית מובהקת לנשים- 16 נשים (כולל ליאל אבן-זהר עצמה) ו- 13 גברים.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here