בית יד לבנים בראשון לציון זוכה לארח תערוכה בינלאומית ומרגשת במיוחד שהוצגה במוזיאון ישראל. "נרדפים וניצולים" היא תערוכה שמספרת את סיפורם האישי של ניצולי השואה ומגיעה לעיר בזכות אחד הסיפורים המרגשים שבה.

הסיפור נחשף לפני כשנה וחצי כאשר רחל גוורץ, תושבת העיר, קיבלה באיחור של 74 שנים מכתב מרגש שנשלח אליה מאחותה התאומה בתקופת השואה. המכתב הושב לה באופן אישי על ידי משלחת מיוחדת שהגיעה מהעיר ליידה בספרד ובראשה ההיסטוריון ג'וסף כלבר אשר שמר על המכתב לאורך השנים.

כאמור, התערוכה מוצגת בימים אלו בבית יד לבנים והיא פתוחה לציבור עד ה-28.1.20, יום אחרי יום השואה הבינלאומי.

בין המוזמנים הרבים שצפויים להגיע לתערוכה, תגיע גם משלחת מכובדת מהעיר ליידה ובה ההיסטוריון ג'וסף כלבר, סגנית ראש עיריית ליידה- רוזה פוז'ול, שגריר ספרד בישראל- מנואל גומז אסבו ואוצר התערוכה- ד"ר גוזפ קאלווט.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "כנכד לניצולי שואה יש לי מחויבות עמוקה לנושא השואה ולניצולי השואה. זיכרון השואה חייב להישמר, זהו הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב עוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולי שואה וחובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם, זיכרונם וגבורתם. אני גאה בפעילות שהעירייה עושה במשך כל ימות השנה לרווחת ניצולי השואה. הצבנו לעצמו למטרה להגיע לכל ניצולי השואה בעיר, לסייע להם בכל צרכיהם, לשמש להם לחברה ולשמוע את סיפוריהם".

מחזיקת תיק קשרי חוץ, חברת המועצה ד"ר ענת ליבוביץ', הוסיפה: "כבוד גדול לארח את התערוכה החשובה הזו. אני מזמינה את התושבים להגיע ולהכיר מקרוב את סיפורם של ניצולי השואה".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here