מאות תושבים השתתפו אמש (30.12) במצעד "באנו חושך לגרש ולקרב בין לבבות" שהיה בסימן קירוב לבבות וגירוש סטריאוטיפים, בערות ושנאת חינם.

ראש העיריה, רז קינסטליך אמר בסיום המצעד: "קראנו לאנשים להצטרף אלינו למצעד בו נגרש יחד את החושך ונעביר מסר של סובלות וקבלת האחר ואני שמח לראות כי תושבי העיר נענו לקריאתנו והצטרפו. בראשון לציון כולנו שווים למרות השונות הייחודית של כל אחד מאיתנו ואנו פועלים כל העת במטרה לקדם יוזמות חברתיות שיעבירו את המסר החשוב הזה לכל שכבות האוכלוסייה".

המצעד, יצא לדרך ביוזמת חברת המועצה ד"ר הדס- מלכה הכהן, המחזיק בתיק חינוך מיוחד ובשיתוף פעולה עם המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק המדרחוב עידן מזרחי ומטרתו להעביר מסר חינוכי של אחדות, סובלנות ואהבת האחר. "

היה מרגש לראות את ההיענות של התושבים להגיע ולקחת חלק במצעד" אמרה ד"ר הדס הכהן "תודה לנציגות פרלמנט הילדים על השותפות והחיבור למצעד, תודה למנהלות הפרלמנט הפועלות כמנטוריות למנהיגות צעירה, שרונית ועלני והדסה דונל על ההובלה, שיתוף הילדים בנושא וכתיבה משותפת מתוך חוויה רגשית וערכית. עבודה יפה נעשית עם הילדים והנוער בעיר ראשון לציון. תודה על הכרת התודה גם לראש העיר שלנו. ללא התמיכה שלו אירוע שכזה לא היה מתאפשר".

המצעד החל בשעה 16:00 כאשר ברחבת אולם מופת התקיים הפנינג ססגוני שכלל תופים, ג'גלינג, בלונים, בובות ענק ועוד. בשעה 16:40 יצא המצעד  לדרך ובשעה 17:00 התקיים בנקודת הסיום, במדרחוב, טקס הדלקת נרות חנוכה מרגש בו ראש העירייה הדליק את נרות החנוכייה יחד עם ילדי החינוך המיוחד בעיר. הטקס התקיים בנוכחותם של חברי מועצת העיר ראשון לציון ובסיומו התקיים מופע אש מרהיב במדרחוב.

במצעד השתתפו מאות אנשים ביניהם חניכי תנועות הנוער בעיר ותנועות נוער לילדים עם צרכים מיוחדים "כנפיים של קרמבו" וצמי"ד, עיוורים עם כלבי נחייה, ארגוני נכים, וילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם.  בנוסף, השתתפו במצעד חברי ארגון בני ברית, ארגון חברתי יהודי ותיק שהוקם בשנת 1843 ועוסק בנושאים הקשורים לסדר היום החברתי והציבורי של העם היהודי וישראל ובעולם.

מימי שירי, אימו של נועם המתנייד בכסא גלגלי, אמרה: "נעם חזר נרגש מאוד הביתה ושמח שלקח חלק באירוע זה. אין ספק שנרו האיר בחנוכה. אישי ואני מברכים על יוזמת אירוע זה בו בננו יכול להרגיש שווה בין שווים".

צילום: חורחה נובומינסקי

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here