לאחרונה אירע מקרה מצער וכואב בחי כיף בראשון לציון. הזברה תמי בת ה- 24 שמתגוררת בחי כיף מעל 20 שנים, נפטרה בעקבות המלטה שהסתבכה. המקרה אירע ביום שבת, כאשר מבקרים בחי כיף זיהו תחילת המלטה אצל הזברה הוותיקה. במקרים אלו, ולמרות שהזברה תמי הייתה מוקד לתשומת לב של המבקרים, הוחלט שלא להזיז אותה ממקומה ולא להתקרב אליה על מנת לא להלחיץ אותה, כנהוג בהמלטות של חיות בר.

אלא שההמלטה לא התקדמה במשך שעות והתברר שהולד נפטר ברחם אמו. על כן הוחלט לרכז את מאמצי ההצלה באם. וטרינר החי כיף, ד"ר אפי וגשל, התייעץ עם ווטרינרים נוספים, בינהם גם מבית החולים הווטרינרי, והוחלט כי לאור מצבה הרפואי של הזברה, לא ניתן לפנות אותה באופן מיידי לבית החולים.

הטיפול בזברה נמשך שעות ארוכות, אל תוך הלילה כאשר היא פונתה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן וטופלה במקום על ידי מיטב אנשי המקצוע. לאחר חזרתה לחי-כיף היא נפטרה, ככל הנראה מדום לב.  צוות החי-כיף אוהב את בעלי החיים ומשקיע רבות ברווחתם ובריאותם. לצערנו, במקרה זה, למרות כל המאמצים- הזברה והוולד לא שרדו את ההמלטה. במסגרת זו נציין כי במסגרת דאגה לרווחתם של בעלי החיים, הסתיימו לאחרונה עבודות להחלפת ושדרוג תשתיות המקום בעלות של כשלושה מיליון ₪. מהלך זה היה הראשון מתוך מהלך כולל של שדרוג החי-כיף.

צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here