אלי פולק
אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש בע"מ

אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש היה בין הראשונים לחוות את הפגיעה ממשבר הקורונה, ההוראה של משרד הבריאות על איסור התקהלות תפסה אותו בדיוק במרכז האירועים של פסטיבל ההומור והבידור ע"ש ספי ריבלין שהתקיים בהיכל התרבות מאיר ניצן בעיר ובדיוק על המופע המרכזיים המושקעים של פורים ברחבי העיר ועוד אירועים שנתיים קבועים בעיר כגון מרוץ ראשון ו"צעדת השלושה". פולק:"הגופים שנסגרו ראשונים, הם אלו שיפתחו אחרונים. ההיכל, הלייב פארק וכיוב' ייקח עוד זמן עד שיקבלו אישור להפעלה".

משבר הקורונה תפס את החברה העירונית בשיא ההכנות למופעי פורים ברחבי העיר ובאמצע פסטיבל ההומור והבידור ע"ש ספי ריבלין ….מה זה עשה לכם?

אלי פולק וראש העיר רז קינסליך
אלי פולק וראש העיר רז קינסליך

אכן, החברה העירונית אשר מרכז עיסוקה הינו "תרבות הפנאי" נפגעה קשות ממשבר הקורונה. ולא רק, החברה העירונית הייתה בין הראשונות במשק להיפגע בגדיעת כלל מופעי התרבות והתגודדויות קהל, המשבר החל כאשר בימות החגיגות לפורים כבר נפרסו ברחבי העיר, הפסטיבל ע"ש ספי ריבלין, כמחצית השעה טרום פתיחת המופע המרכזי ניתנת ההנחיה לביטול מופעים וריכוזי קהל מעל ל-100 איש/ה. מעבר לנזק הכלכלי, הביטול גרם "מפח נפש" הן לרוכשי הכרטיסים, משפחת ריבלין, אומנים וכיוב'.

מה זה גרם לכם גם בשאר הפעילויות כגון חוגים, מעונות/צהרונים, מופעים בהיכל התרבות, כותרים, ספורט, מוזיאונים, חי כיף וכל השאר?
הפסקת פעילות התרבות אשר הסתכמה בסגירת כל אולמות התרבות בעיר ובראשן היכל התרבות, הלייב פארק, הדזרט ומיד אחריה סגירת מוסדות החינוך הביאה באחת להשבתת מעונות היום, צהרונים, חוגי מרכזי קהילה, מרכזי הספורט, קתדרה, מוזאונים, כותרים וכיוב'. הללו נגדעו באחת בעצם כלל הפעילות של החברה עצרה מלכת.

רוב עובדי החברה יצאו לחל"ת, האם רובם יחזרו לפעילות שהמשבר יסתיים?
בצר לי וב"צוק העיתים" התקבלה החלטה להוציא כ-2,700 עובדות ועובדים מסורים לחל"ת כאשר אנו ממשיכים לדאוג להם, למלא את הטפסים ולהוות עבורם גשר בין לשכת התעסוקה וביטוח לאומי. הואיל ובחברה 470 עובדים/ות מעל לגיל גמלא אזי גם לסקטור זה דאגנו בריכוזיות ללוות ולהסדיר את ענייניהם מול המשרדים השונים. וכן, ברור כי ברגע שהפעילות תחזור למסלולה נחזיר את כלל העובדים המצויים בחל"ת.

אלי פולק ולינוי אשרם
אלי פולק ולינוי אשרם במיזם 360 על גג העירייה

כיצד התמודדתם עם מפעילים וספקים שהופסקה עבודתם?
גם מפעילים וגם הספקים בשוטף קיבלו הודעה להפסקת הפעילות, מנגד, עד להשבתת המערכת דאגנו להסדיר, להקדים, להקפיא, לפרוס חובות. כל ספק וכל זכיין קיבל כאן שירות אישי מיטיב הכל כדי לעזור ולתמוך בגופים המשתפים עימנו פעולה לאורך השנה, יש גם לחשוב על הרגע שבו נדרש לחזור לפעילות, ל"יום שאחרי".

גם מירוץ ראשון ע"ש ערן אלכאווי לא התקיים כמתוכנן, האם בוטל או נדחה השנה?
עונת האביב, בה פרצה הקורונה לחיינו, הינה העונה בה אנו מפיקים את מרוץ ראשון ו"צעדת השלושה", השנה כבר ההרשמה הייתה בשיאה וגם מפעלים מסורתיים אלו הקרואים ע"ש נופלים במערכות ישראל בשלב זה בוטלו. אנו משמרים את תקציבהן למידה וכן נוכל אף באופן חלקי לקיים המפעלים ולא רק לשם המשך המסורת וציון האירועים.

אלי פולק ואלי יצפאן
אלי פולק ואלי יצפאן

יש אירועים שכן יצאו לפועל במתכונת שידורי ההתעמלות- LIVE שכבר עשיתם בהצלחה גדולה ?
אכן כן, אנו פועלים במישור האינטרנטי ללא לאות. הכותרים, 360 מערב, מרכזי המחול, גננות ומפעילות מעונות יום וצהרונים כל אלו באופן מוסדר מקיימים פעילות מקוונת בהם רבבות צופים ומשתתפים.

קודם אנו מחפשים כל דרך יצירתית לשמר ולקיים את הטקסים והאירועים במיוחד אלו שבפתח כמו: עצרת ערב יום השואה, אירוע "שרים לזכרם בהיכל", טקס מרכזי בתותח לחללי מערכות ישראל, טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה. כל אלו, כמובן יתקיימו במוקדי הזיכרון  בעיר אך ללא קהל, בשידור לייב לפייסבוק והרשתות העירוניות.

גולת הכותרת: תמשך המסורת עם ערוץ 13 והיא שידור ישיר של "ערב שירי לוחמים" רק שהפעם ללא קהל אלפים ורבבות אלא רק בשידור ישיר בערב יום הזיכרון.

נראה כי תחום תרבות האירועים והמופעים נפגע ראשון ממשבר הקורונה וגם יתאושש אחרון מהמשבר, מה דעתך בנושא?
ברור כי כפי שצוין לא אחת במדיה, הגופים שנסגרו ראשונים, הם אלו שיפתחו אחרונים. רוצה לומר, ההיכל, הלייב פארק וכיוב' ייקח עוד זמן עד שיקבלו אישור להפעלה.

בכלל מפעלי קיץ בחוף הים, בכיכר העירייה הללו מן הסתם ידחו לשנה הבאה כי מערכת החינוך תפעל אף בחודשי הקיץ ואנו כחינוך בלתי פורמאלי כנראה נושבת בחלק מהפעילויות.

אלי פולק וטלי צ'רנר
אלי פולק עם טלי צ'רנר וד"ר רוביק רוזנטל בכנס השפה העברית

כיצד תראה החברה העירונית בקיץ הקרוב?

אלי פולק וסורין גנות
אלי פולק וסורין גנות

צריך להבין כי החברה העירונית לתרבות וספורט חיה ונושמת כלכלית מהכנסות התושבים תמורת אספקת שירותים במכלול עיסוקים, כשאלו נגדעו, היכן שלא ניתן שירות הנחה רה"ע להחזיר הכספים, אזי מקורות המימון אזלו ורק שתחזור הפעילות נאסוף את השברים ובעזרת העירייה נצא לדרך חדשה.

לסיום, מבקש להודות לראש העירייה, רז קינסטליך, לליאל אבן זהר, סגנית וממ"ק ראש העירייה, מחזיקת תיק תרבות והחינוך, לסורין גנות, מ"מ יו"ר הדירקטוריון, לתמיכתם ועזרתם לחציית התקופה הקשה הזו.

לחבריי במנהלת החברה, אגף משאבי האנוש והשכר, המנהלים במכלול העיסוקים העובדים בחירום כדי לשמר את החברה ליום שאחרי…

קרדיט צילום: אבי קקון
עריכה לשונית – קטי בן אמנון

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here