אם נבקש בעלי עסקים וצרכנים לציין את שמה של אפליקציית המסרים המיידיים שחביבה עליהם במיוחד, רובם יגידו מיד וואטסאפ. מבחינת בטיחות חשוב להבין שוואטסאפ, שהינה תוכנה שנמצאת בבעלות פייסבוק נחשבת בטוחה פחות וחשופה יותר, מאחר שכנראה היא אוגרת מידע עבור המפרסמים.

בעוד הטלגרם היא אפליקציית מסרים מבוססת ענן, שמאפשרת קיום קבוצות וערוצי שיח מרובי משתתפים, בלי צורך בהוספת אנשי קשר. טלגרם הוקמה על ידי מייסדי VK – הפייסבוק של רוסיה.

האם כדאי לבעלי עסקים לפתוח קבוצה בטלגרם ?
קבוצה בטלגרם מבוססת על רעיון דומה לקבוצת ווטסאפ. בקבוצת טלגרם כל החברים יכולים לשלוח הודעות, הקבוצה גלויה לכולם וניתן למצוא אותה בחיפוש של טלגרם. חברים שמעוניינים לדעת מה נאמר לפני שהצטרפו לקבוצה יכולים לבצע חיפוש פשוט ולאתר הודעות בתוך הקבוצה ולראות היסטוריה.

חברי הקבוצה יכולים להוסיף את החברים שלהם מבלי לבקש אישור מהמנהלים. קבוצות קטנות יכולות להכיל עד 200 חברים וקבוצות גדולות מוגדרות כ-group  Super וכוללות 100,000  חברים. במידה וקבוצה גדלה ומכילה מספר רב של חברים, באפשרותו של מנהל הקבוצה למנות חברים מהקבוצה שינהלו אותה ביחד איתו כדי להקל על המענה והעומס.

איך  נוצרות קבוצות בטלגרם ?
קבוצות בטלגרם נוצרות מהוספת אנשי הקשר, ואפשר  להצטרף אליהן באמצעות לינק, בחיפוש שם או בהוספת משתמש של מנהלי הקבוצה. אפשר גם להקים קבוצה פרטית שאליה יצטרפו רק המוזמנים.

מה התועלת בבוטים בקבוצות טלגרם ?
מפתח מטעם בעל העסק  יכול לבנות  בוטים המזמינים אנשים לקבוצה, שולחים הודעות ועוד. המשמעות היא שחלק מהתקשורת יכול להיות "לא אוטנטי", אבל זה קורה בכל הרשתות החברתיות. בעלי עסקים רבים אוהבים את השימוש בבוטים , המאפשרים להזמין בקלות למבצעים, אירועים וכדומה.

מה ההבדל בהודעות הקוליות של טלגרם ואחרים ?
טלגרם השיקה הודעות קוליות בדומה לוואטסאפ ומסנג'ר, רק שבמקרה של טלגרם ההודעות הקוליות מוצפנות כמו הודעות הטקסט שלה.

הבידול העיקרי של טלגרם על פני שאר הרשתות החברתיות

  1. חשיפה גבוהה – בעלי עסקים רבים וגופי תקשורת פועלים כיום באמצעות טלגרם. בשונה מפייסבוק ו-וואטסאפ, בטלגרם אין קבוצות עסקיות אבל יש לה בידול שהוא מותאם לעסקים. הסיבה המרכזית לשימוש בטלגרם היא החשיפה הגדולה של כמעט חמישים אחוז בטלגרם. בעוד פייסבוק דורשת מבעלי עסקים תשלום עבור הגדלת חשיפה באמצעות קמפיינים ממומנים שונים, כולל כאלו שמובילים לוואטסאפ.
  2. זמינות – בטלגרם ההודעות מוצפנות בענן, כך שניתן לנהל את קבוצת הטלגרם מהנייד או  מהמחשב,  מה שמאפשר לעסק שלכם להיות זמין יותר.

בטלגרם יש אפשרות לייצר ערוץ, הערוץ משמש כמו לוח פרסומות ותקשורת חד צדדית. לכן ההמלצה היא על קבוצת טלגרם  שמשמשת קהילה  בה  הלקוחות יכולים לתקשר איתכם.

לסיכום יכולות ויתרונות הטלגרם

1.טלגרם שומרת את כל ההודעות בעוד וואטסאפ לא שומרת.
2. השיחות סודיות ומוצפנות ומיועדות לשני אנשים בלבד.
3.ניתן להעביר בטלגרם קבצים של עד 1.5 גיגה בכמות לא מוגבלת של קבצים.
4. קבוצה יכולה לכלול עד 100,000 איש בעוד בוואטסאפ יש הגבלה ל-256 איש.
5. אם אתם מחפשים שם משתמש, תוכלו למצוא אותו ולשלוח הודעה גם ללא הפרטים שלו.

הביקורת המרכזית נגד הטלגרם היא השימוש בעבר של גורמים פליליים באפליקציה או שימוש בהונאות של פישינג.  טלגרם טוענת מצדה שכל הבעיות טופלו בגרסאות הנוכחיות. חשוב שלכל עסק תהיה קהילה של לקוחות עבר, לקוחות קיימים ותנועה של לקוחות פוטנציאליים שפוגשים את המסרים של העסק באופן קבוע.

מיקום הקהילה כקבוצת וואטסאפ, טלגרם או  במדיה הדיגיטלית נתון לשיקול דעתו של בעל העסק, שהמרכזי בהם הוא הערוץ החברתי בו קהל היעד של העסק נמצא ופעיל.

הכותבת – גל זילברמן ניסים
בעלת משרד יחסי ציבור  ודיגיטל , המתמחה בייעוץ תקשורתי, בניית מוניטין, אסטרטגיות שיווק בדיגיטל והדרכות.

אתר  : https://nisimgalprdigital.site123.me/
מייל : nisim.gal@gmail.com

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here