אוהד אוזן ונפתלי בנט
אוהד אוזן ונפתלי בנט

אוהד אוזן, חבר מועצת העיר ראשון לציון ויו"ר הנהגת ההורים בעיר לשעבר , כיום יו"ר תנועת סרוגים + החברתיים וראש מטה ימינה (מטעם הימין החדש) בראשון לציון. עצמאי, בן 45 נשוי אב לחמישה בראיון לקראת הקמת הממשלה.

הי אוהד, מה שלומך בימים אלה?
בהיבט האישי, אני בסדר ברוך השם , מתאוששים מ"נזקי הקורונה" לאט לאט. כבעל עסק עצמאי מתחום המיתוג וההפקות לא היה פשוט אך כעת רואים קצת אור בקצה המנהרה ונקווה שהמשבר הזה יהיה מאחורינו כי אנשים רבים במצוקה אמיתית. בהיבט המדיני אני קצת מודאג. כראש מטה הימין החדש מטעם ימינה בראשון לציון אני עוקב בדאגה מהולה באכזבה אחרי המו"מ הקואליציוני עם בנימין נתניהו , אף שהדברים היו די צפויים.

כולנו עוקבים בחדשות אחר המו"מ המאכזב עם מפלגתך "ימינה", ספר לנו על תחושותיך
אכן מאכזב. במשך שלש מערכות בחירות הבענו תמיכה בלתי מסוייגת בבנימין נתניהו וחתמנו לו על תצהירי נאמנות כאלה ואחרים. אולי רצוי שהוא יחתום לגוש גם על תצהיר נאמנות כי כפי שמצטייר בחלוקת התיקים והתפקידים לפחות בכל הנוגע לימינה נאמנות הדדית אין פה. כמובן שאנחנו מודעים לכוחנו האלקטורלי ובכפוף לכך הדרישות שלנו הן צנועות  שר/ה בכיר, שר שאינו בכיר יו"ר ועדה וסגן שר ועוד 2 חכים מן המניין.

אלו דרישות לגיטימיות בניגוד לדברים אחרים שמתפרסמים ע"י הליכוד שאין בהן שום אמת. בסופו של יום בל נשכח שבימינה יש נבחרי ציבור סופר מקצועניים , אנשי עשייה שבאים עם קבלות עשייה ונסיון וגם את זה להביא בחשבון כשמחלקים תיקים . לא הכל זה סחר מכר פוליטי יש גם מדינה לנהל ורצוי שתנוהל על ידי נבחרי ציבור טובים כמו שיש בימינה כדוגמאת איילת שקד ונפתלי בנט שהראו ביצועים ואהדה מהציבור ביחס לביצועיהם.

מה הסיכוי שנראה אותם בסוף בקואליציה? תלוי בעיקר ברצון של בנימין נתניהו ראש הממשלה.
כשביבי ישכיל להבין שימינה איננה רק תנועה של הציונות הדתית, אלא גם של חילונים רבים שמאמינים בימין ערכי אידאולוגי שהכלכלה בישראל לא פחות חשובה לו מענייני דת ואנשים שחפצים בשינויים במערכת המשפט.
לכן להציע תפקידים שמוכוונים רק למגזר הדתי לאומי מחטיא את המטרה לשמה קמה התנועה הזו ובפרט הימין החדש.
זה כמו שיציעו לאריה דרעי להיות השר לענייני גיוס חרדים לצה"ל וקידום ההשכלה הגבוהה במגזר החרדי או לליצמן השר לעידוד חרדים להיכנס למעגל העבודה – תפקידים מגדריים. אך הם מקבלים תפקידי ביצוע כלליים בכירים. עיני לא צרה בהם חלילה, אך ראוי שהיחס אל השותפים הטבעיים יהיה זהה ולא מפלה.

אוהד אוזן עם איילת שקד ונפתלי בנט
אוהד אוזן עם איילת שקד ונפתלי בנט

מה דעתך על השמועות שהרב פרץ ינטוש את "ימינה" ויחבור לבד לתפקיד שר בממשלה הקורמת עור וגידים?
מקווה שזה לא יקרה. כוחנו באחדותינו . צריך לזכור שהכח של הבית היהודי בפני עצמו הולך ונחלש בשנים האחרונות וניתן לראות זאת גם במספרי ההצבעה המוניציפליים כי דתיים רבים לתערי מצביעים ליכוד.
לכן אם הרב רפי פרץ יעשה את המהלך הזה לדעתי זו תהיה "שירת הברבור" האישית שלו וחלילה גם של המפד"ל המיתולוגית .  אני בטוח שהאינטרס שלו להישאר בכפיפה אחת בתנועה שתלך ותגדל.

אוהד אוזן ואיילת שקד
אוהד אוזן ואיילת שקד

הייתם אחד העוגנים החזקים של ביבי בגוש הימני החוסם ובזכותכם הוא מצליח להקים ממשלה חדשה, איך התחושה עכשיו שביבי מוותר עליכם?
הממשלה שקמה ודאי אינה לרוחינו בלשון המעטה. התפקידים הבולטים שניתנו לכחול לבן בתחומי הכלכלה והמשפט יכולים להחריב את כל מה שעמלנו עליו בשנים האחרונות .
ולכן חשוב מאוד שימינה תהיה בממשלה על מנת להשפיע ולהתוות דרך. וזה יכול להיעשות רק אם נציגנו יתברגו בעמדות מפתח משפיעות. אחרת הממשלה הזו, ודאי אם תתקיים הרוטציה בעוד שנה וחצי , היא ממשלת שמאל לכל דבר.

האם "ימינה" תהיה רלוונטית ותוכל להשפיע מהאופוזיציה?
להיות באופוזיציה זו אינה מילה גסה ולהיות אופוזיציה זה לא אומר שאתה נלחם על עיוור . אם נגיע לאופוזיציה נדע להילחם על דברים שחשובים לעם ישראל בתחומים הכלכליים, הגנה על העצמאיים וזכויותיהם, וכמובן בכל מה שקשור למערכת המשפט נעמוד על כך שהרפורמות שהובלנו יתממשו ולא ניסוג אחור. בדברים אחרים נתמוך במהלכים כגון החלת הריבונות או כל פעולה שתדאג לאינטרסים של מדינת ישראל וארץ ישראל השלימה.

תגובות

תגובות