אישור התקציב בתמיכתו של ראש העירייה, מר רז קינטסליך לסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בעיר אושרה בהנהלה פה אחד והיא תאפשר לאגף לקידום עסקים עליו אמון ד"ר אפי משה, המשנה לראש העיר להוציא לפועל תוכניות רבות ומגוונות שיעזרו לעסקים לשרוד ולצלוח את תקופת הקורונה הקשה אליה הם נקלעו על לא עוול בכפם.

תכנית התמיכה לעסקים שאושרה כאמור בהנהלה, היא בשורה גדולה לעוסקים שנפגעו בשנה החולפת ובעיקר לאלו המצויים בקשיים חמורים או על סף קריסה. במסגרת התוכנית שגובשה ע"י ד"ר אפי משה, המשנה לראש העיר יחד עם מר דני מרון, ראש האגף לקידום עסקים יוכלו העסקים לקבל שעות ייעוץ פרטניות ממומחים שיעניקו להם שעות ייעוץ והדרכה פרטניות להבראת העסק, לייצובו ולהגדלת הכנסותיו והכול במימון מלא של העירייה.

לדברי אפי משה, החל מתחילת ינואר 2021 תיושם גם תוכנית "ביקור בית" במסגרתה יגיעו אנשי האגף יחד עם נציג המרכז העירוני לעסקים עד לפתח העסק במטרה ללמוד ולהבין את בעיותיו של העסק וכן לסייע לבעליו בתחומים שונים. כך בין היתר, תציג המשלחת בפני בעל העסק את הרגולציה העירונית ואת ההקלות בתחום רישוי עסקים, בנוסף לכך יינתן סיוע בכל הנוגע לקבלת המענקים, הזכויות וההטבות מהמדינה. הנציגים יעמדו מקרוב על יישום התו הסגול בעסק, כל אחד על-פי סוגו וגודלו. עוד יוזמנו בעלי העסקים לקורסים ולהרצאות, (פרונטאליות או בזום) שנוגעות לתחום עיסוקם ואשר יועברו ע"י מרצים מקצועיים בתחומי ההתנהלות הפיננסית, כלים להתמודדות עם משברי תזרים מזומנים והדרכים להגדלת הכנסותיהם בין היתר ע"י מכירות אונליין. כמו כן תיבדק זכאותם של כל אחד מהעסקים להנחות בארנונה בהתאם לקריטריונים שקבעה המדינה.

עוד מוסיף משה כי בהתאם לתוכנית, יוכן סרטון וידאו לכלל העוסקים בו יציגו רואי חשבון וכלכלנים את "עשרת הדברות" להתמודדות עם משברים ולהפיכתם להזדמנות לצמיחה.

בסיום דבריו מבקש אפי משה להודות למנכ"ל העירייה מר דודי גיל ולסמנכ"ל העירייה מר מושיקו ארז שעשו הכל כדי לדחוף קדימה את המיזם המעניק תקווה של ממש לעסקים בראשון לציון ותרמו כל אשר לאל ידם לקידומו ולמימושו הלכה למעשה.

ד"ר משה פונה גם בקריאה לתושבי העיר: "אנא תנו עדיפות לרכישה בעסקים המקומיים"

 

 

 

 

 

תגובות

תגובות