צילום: אבי קקון
צילום: אבי קקון

חברת מועצת העיר, אילנית הרוש המחזיקה בתיק הבריאות שבימים נורמליים לא נחשב לתיק בעל חשיבות מכרעת לאוכלוסיית העיר, נמצאת בעין הסערה ועוזרת לבקשות לסיוע לקשישים שזקוקים לתרופות, אמהות חד הוריות שנקלעו למצוקה ועוד אוכלוסיות רבות בעיר. עדי זהר שמרה על מרחק והרימה טלפון כדי לשמוע כיצד פועלת אילנית הרוש כדי לשמור על בריאות הציבור של התושבים.

מה שונה הפעילות שלך בעקבות המשבר מבדר"כ?
עכשיו, יותר מבכל יום רגיל, יש המון פעילות של דאגה לכל כך הרבה אוכלוסיות שזקוקות לנו, חברי המועצה, עכשיו בתקופה הקשה הזאת. מדי יום אני מקבלת כמות גדולה מאוד של בקשות לסיוע. קשישים שזקוקים לתרופות וחוששים לצאת מהבית, חד הוריות שנקלעו למצוקה ועוד אוכלוסיות רבות בעיר. אני חלק גדול מהיום בטלפונים, מנסה לעזור, לחבר בין אנשים שיכולים לעזור, לגורמי הרווחה בעיר, למתנדבים וכמובן שגם פועלת בעצמי איפה שאני יכולה.

בתור מחזיקת תיק הבריאות מה את עושה מיוחד בימים אלו?
יחד עם ראש העירייה רז קינסטליך ויו"ר ועדת מל"ח אני מתעדכנת מידי יום על המצב, דורשת לפעול איפה שצריך ומנחה את הגורמים המקצועיים. אני פועלת כדי לשמור על בריאות הציבור של התושבים. אין יום שאני לא דואגת לכך.

בתור אישה וחברת מועצה מה את עושה שונה בתקופה האחרונה?
עובדת המון למען חד הוריות שנמצאות עכשיו במצוקה וזקוקות לסיוע. הן אוכלוסיה שקשה לה עכשיו במיוחד, לצד עוד אוכלוסיות, וחשוב לסייע להן.

מי האוכלוסיות שהכי נזקקות בעיר בימים אלו ומה את עושה למענן?
בראש ובראשונה ותיקי העיר,וקבוצות אחרות שסובלות ממחלות רקע וגורמי סיכון למחלת הקורונה. הם ממש נצורים בביתם. לא יכולים אפילו לרדת רגע למכולת בטווח פחות מ-100 מטר לקנות לחם וגבינה. חשוב שנגיע לכולם. וכמו שציינתי קודם, גם החד הוריות הן אוכלוסיה שזקוקה לעזרה מיוחדת ונתמכי רווחה גם כן. לצד אלו, יש אוכלוסיות אחרות, כמו בעלי העסקים הקטנים שממש קורסים תחת המצב המיוחד. מנסים לחשוב איך ניתן להקל על התשלומים שלהם וצריכים לשם כך את אישור הממשלה, אבל גם מעודדים את התושבים לצרוך עכשיו את מה שאפשר מהעסקים הקטנים שבאמת יוצאים מגדרם כדי לשרוד – ממשלוחים עד הבית, אספקה שוטפת של ציוד ועוד.

גם תושבי העיר שהתעוררו למציאות חדשה , ללא עבודה ופרנסה מקווים שיוגדל תקציבם והמענקים.
כמעט כל מי שפונה לקבלת עזרה לסל מזון נענה בחיוב.

מה הסדר יום שלך בתור חברת מועצה בימים אלו?
אני פותחת את העיניים בבוקר וכבר יש לי כמות גדולה של בקשות לטפל בהן. אני מיד מתחילה לפעול, מתקשרת לגורמים העירוניים הרלוונטיים, מחברת את מי שצריך ועוקבת אחרי הדברים. יש לי גם פעמים שבהם אנשים פשוט זקוקים לאוזן קשבת. הם חוששים ורוצים שמישהו יעודד אותם. גם את זה אני עושה עבור התושבים.
את היום אני מסיימת בד"כ בשעות הקטנות של הלילה.

לסיכום, מבקשת בכל לשון של בקשה, היצמדו להנחיות משרד הבריאות והישארו בבית וביחד ננצח את הקורונה
מאחלת לכולן/ם בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה ….

חג שמח

תגובות

תגובות