האתר Rishon4u.co.il שמח להציג בפניכם פרויקט עירוני מחודש שמטרתו להכיר מקרוב את תושבי העיר, עיסוקיהם, העדפותיהם, מה היו רוצים לשנות/לתקן/לשמר ומה הם מאחלים לעצמם….המדור שמח לארח השבוע את איריס חזן.

איריס חזן

איריס חזן, פעילה חברתית בראשון לציון שגדלה וחונכה בעיר, נשואה ואמא לשלושה ילדים בני 15, 20, 22.
איריס בעלת עסק לדודי שמש, מתנדבת במשטרת ישראל יותר מעשור, פעילה חברתית המוכרת בנוף העיר, פועלת למען בעלי החיים, מ"מ יו"ר וועדת ביטחון בעיריית ראשון לציון, חברה בוועדת מיגור אלימות ובנוסף בוועדת תחבורה ותנועה.

לאיריס תואר ראשון בקרמינולוגיה ותעודת לימודי מגשרת, כמו כן מחזיקה בפורום גדול בפייסבוק "ראשון לציון בימת התושבים" בו מעלים תושבי העיר סוגיות שונות ועזרה לעסקים בעיר בהפצת פרסומיהם.

מה מחבר אותך לראשון לציון?
כתושבת העיר מלידה, דור שלישי בעיר, שגדלה וחונכה ברחוב נווה ציון, הכרתי במהלך חיי עוד מילדות את ראש העיר דאז מאיר ניצן, שהיה גם שכן שלי, באחת הפעמים הוא נלחם עליי שאשאר ללמוד בבית הספר, זה היה ציון דרך שלא אשכח, כל חלקה בעיר אני מכירה ואוהבת.

מה חסר לך בעיר?
בראשון לציון כמעט שיש הכל ובשפע, אני חושבת שחסר ולא רק לי, אלה להרבה הורים, בית ספר מקצועי שיתן מענה למקצועות רלוונטים במשק הנוכחי, בעבר אני וראש העיר רז קינסטליך, עוד כשהיה סגן, היינו בפגישה שיזמתי מול הנהלת בית ספר מקצועי מחוץ לעיר על מנת לחשוב איך להכניס זאת גם לעיר. הדבר הנוסף הוא מקומות בילוי לילדים בגילאי 5-12.

משהו שראית במקום אחר בעולם/בארץ והיית שמחה לראות אצלנו בעיר?
הייתי רוצה לראות יותר את היחס לחתולי הרחוב, כמו לדוגמא בטורקיה שראיתי שבנו בתי חתולים מפוזרים בצורה מקצועית ומבוקרת. דבר נוסף שבעיני ראוי שיהיה בעיר גדולה כמו ראשון, פארק מים ענק שיתן מענה לתושבי העיר.

איריס בתמונה משפחתית בהרכב מלא

פעילות או עשייה ציבורית שלך?
בגדר תפקידי כמנהלת פורום גדול בעיר מגיעים אלי בכל יום עשרות פניות מגוונות החל מרווחה, חינוך, בעלי חיים, תברואה ועוד, אני מטפלת בכל פנייה מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה ומשתדלת לתת מענה לכל תושב.
בעבר הלא רחוק ניהלתי במשטרת ראשון לציון, את פרויקט הדגל לנוער בסיכון של המפכ"ל דנינו דאז, בהובלתי הבאתי את תחנת ראשל"צ למקום ראשון ארצי בפרויקט, זה היה אחד מתוך כמה פרויקטים לנוער בסיכון בעיר שללא ספק נתן לי הרבה סיפוק.

איריס בפעילות שטח חברתית

פעילות ציבורית נוספת בהחלטת וועדת ביטחון הייתה לפתוח משמר שכונה בכל העיר, על מנת לשתף את התושבים בעשייה ציבורית משותפת. עוד בפעילות ציבורים ובפרט תקופת הקורונה, כשהאפשרויות בילוי מועטות, העלינו רעיון אני וחבריי, לשמח את תושבי השכונה בה אני גרה כיום והחלטנו לעשות משאית השמחה ביום העצמאות כשהיה פידבק מאוד חיובי מצד תושבי השכונה והעיר בכלל.

אם הייתה לך אפשרות להיבחר למועצת העיר איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
כרגע בכלל לא חושבת להיכנס לפוליטיקה, כל דבר בזמנו.

איריס חזר בפגישת עבודה עם מקסים בביצקי מחזיק תיק הבטחון וסגן ראש העיר

איך השפיעה עלייך תקופת הקורונה?
כרגע אנחנו סוגרים שנה של וירוס שהפך את החיים להרבה אנשים. הקורונה הגיע כמעט לכל בית בדרך זו או אחרת, בכל השנה האחרונה, עזרתי להמון תושבים, בסלי מזון ופתרון בעיות כלליות. בנוסף דאגתי להעלות תכנים בפורום שלי שיתאימו לתושבי העיר, יזמתי סדנאות בישול, זומבה, נורמולוגיה ועוד בלייב שישפוך אור בתקופה זו.
מטבעי אני אדם יוזם ויצירתי, כך שמנפתי את הקורונה לעזרה לתושבים, התקופה לא קלה לאף אחד, גם לא לי, אבל עם מבצע החיסונים בארץ ובעיר אני רוצה לקוות שאנחנו בדרך ליציאה מהמשבר הגדול הזה.
מאחלת לכולם, כוחות נפש, שמחה והכי חשוב בריאות.

תגובות

תגובות