"תמיד קראתי הרבה ספרים" מספר נועם קופרשטיין בן ה-11 "אבל עכשיו בקורונה, אני קורא יותר כי יש לי יותר זמן פנוי. מדי יום אני קורא בין שעתיים לארבע שעות". נהוג לחשוב שסגירת מוסדות החינוך בצל משבר הקורונה משמעותה דעיכתה של תרבות הקריאה בקרב ילדים. לפי נתוני רשת הספריות הציבוריות כותר ראשון של החברה העירונית- התמונה אחרת לגמרי.

בחודשים מאי ויוני, תקופה שבחלקה מוסדות החינוך היו סגורים, הושאלו 6187 ספרים על ידי ילדים עד גיל 12. נתון זה מרשים עוד יותר לאור העובדה שילדים עד גיל 14 היו מחויבים להגיע לספריות עם מלווה מבוגר בשל הצורך בהצהרת בריאות.

נועם השאיל בחודשיים האחרונים 27 ספרים כאשר כל אחד מהם עב כרס המכיל 300-400 עמודים. חבריו של נועם צמודים למסכים, גם נועם אוהב פלייסטיישן וטלוויזיה, אבל אם תשאלו אותו, הוא מעדיף ספר טוב על פניהם. "החברים שלי אוהבים יותר לשחק כדורגל בפלייסטיישן, אני מעדיף ספר". נועם מספר שהלימודים תורמים לו מאוד בלימודים בבית הספר "אני יודע יותר דברים ממה שידעתי, אני קורא וכותב מהר וצורת הדיבור שלי חלקה. קריאת ספרים זה כיף, אני ממליץ לכולם".

דניאל מרנסקי יחגוג בחודש הקרוב 10 וגם הוא מספר שהקורונה עשתה רק טוב לתחביב שלו. אם לפני הקורונה היה קורא עשרה ספרים בחודש, כעת הוא קורא לא פחות מ-30 ספרים בחודש, הוא משקיע בין שעה לשעתיים ביום לקריאת ספרים כאשר כל ספר מכיל בין 100 ל-200 עמודים.

במקרה שלו הוא התחיל לקרוא ספרים לפני כשנה. הוריו הרגישו צורך לשפר את רמת הכתיבה שלו ולטפל בשגיאות כתיב. בהתחלה רכשו עבורו ספרים וכשהתחביב החדש נעשה יקר, הם נרשמו לספריה של כותר ראשון. הוריו מספרים שהקריאה תורמת משמעותית לאופן ההתבטאות שלו, בידע הכללי והן בשגיאות הכתיב שמתמעטות.

אביתר הוא הצעיר בחבורה, רק בן שבע ובחודשיים האחרונים הוא השאיל 24 ספרים. בכל יום הוא קורא למשך כחצי שעה. מי שמדרבנת אותו היא הסבתא רונית, "מצד אחד הוא לפעמים מקטר שהוא "חייב" לקרוא ומצד שני הוא ניגש ביוזמתו לאזור הספרים, לוקח ספר ומתיישב לקרוא. הוא בהחלט השתפר מבחינה שפתית והבעתית".

תגובות

תגובות