מנהג הזמנת אורחים לסוכה שנקרא "אושפיזין" הוא מהמנהגים היפים של חג הסוכות שיש בו התייחסות לערכים חברתיים, לפתוח את הלב ולהכניס אורחים , לשמח אנשים שזקוקים לשמחה בחג.
מטרת הפעילות להפוך את הסוכה להזדמנות לתרגל ראייה חברתית וחשיבה על סביבתנו הקרובה והרחוקה ולהתנסות בהכנסת אורחים ובפעילות משותפת איתם.

לכבוד החג פנינו עם השאלה לחלק נכבד מאושיות העיר ולהלן התשובות שלהם לשאלה "את מי הייתם שמחים לארח כאושפיזין בסוכה שלכם?


עו"ד דנה אייזנר לביא – יועצת ראה"ע לקידום מעמד הנשים ומנהלת מ.נ.ע- מרכז נשים עירוני
הייתי שמחה לארח בסוכה את שירה איסקוב ועדי גוזי, על מנת להודות לשירה על תעצומות הנפש ועל החשיפה האישית האמיצה שהעלתה את נושא האלימות במשפחה לסדר היום הציבורי וסייעה לנשים אחרות לקבל כוחות ולצאת ממעגל האלימות, וכן הייתי מודה לעדי על הסולידריות והאחווה הנשית שהיא הכלי הכי משמעותי לקידום נשים- להושיט יד אחת לשנייה בכל הזדמנות במרחב הפרטי והציבורי.

מזמינה אתכן להצטרף לרשת הנשים העירונית – לתמוך זו בזו, לצמוח ביחד, להשפיע ולשנות, וכן במצבי אלימות אפשר לפנות אלינו גם בחג בווטסאפ 0542455260


דוד בן שושן – מנהל הרשות למאבק באלימות בסמים ואלכוהול
אני אפתח את הנושא במשפט: "חסר לנו מנהיג" אני בחרתי לארח את מנחם בגין, דמות מעוררת השראה, מנהיג עם ערכים, צניעות, שיעור קומה ויושרה!
איש אשר פיו וליבו שווים, הוא מסמל בעיניי, דור של נפילים, מנהיגים בעלי שיעור קומה, ימין אמיתי ובייחוד מנהיגות אמיתית ולא מתחנפת, הייתי שואל אותו איך הוא רואה את העתיד של ארצנו, איך הוא רואה את המנהיגים של היום ומה הוא צופה לנו כעם.
מאחל לכל עם ישראל חג סוכות שמח!


רמי בז'הרמי בז'ה – מפיק אירועים ומופעים

ספונטאנית ואוטומטית הייתי משווע לארח את אבא שלי … הסיבה היא ברורה הגעגוע העז .
אבל נראה לי שהשאלה מכוונת לדמות מיתולוגית עם נימוק משמעותי ערכי ולכן הייתי בוחר לארח את צ׳רלי צ׳פלין שבעיניי הוא גדול מהחיים . גאון קומי וקולנועי שהיה פורץ דרך בתנאים בלתי אפשריים ועשה הכל כמעט לבד . יזם וכתב וביים והפיק וכמובן כיכב בכל סרטיו . ואם היה אפשר גם אושפיז אורח מתקופת התנ"ך…. בבדיחותא , הייתי מזמין את שלמה המלך ושואל אותו את שמות כל 1000 הנשים שהיו לו .


ליאת סלמון
הי , שאלה קשה🤔.
הייתי מזמינה את שלמה המלך כדמות שאיחדה את עם ישראל בתקופת הזוהר של בית המקדש.
שלמה יעזור לי להבין ולדבר עם בעלי החיים (וכך יהיה לי קל להבין את הכלבים שלי).
ועל הדרך הוא יתן מחוכמתו תרופה למחלת הסרטן ויתן את הנוסחה למזרח תיכון חדש ושלום עולמי.
למרות שיהיה קצת צפוף עם 1000 נשותיו😜.


אריה צ'רנר – שחקן תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה

אני הייתי שמח לארח בסוכה שלי את שלומית של נעמי שמר כדי שתלמד אותנו איך אפשר לבנות סוכת שלום , שאליה יכנסו בהמונים גם השכנים.

הבעיה היחידה שסוכה כזאת לא תוכל להכיל את התו הירוק, אז אולי אזמין רק את רוח השיר, והייתי משאיל עוד שורה משיר אחר של נעמי שמר ״בהאחזות הנחל בסיני״ … ״והיא כמו הושיטה את ידה כדי לתת ולא כדי לקחת״ חג שמח ואמן ונתברך השנה באהבת חינם ושפע של נוגדנים.


אוהד אוזן – חבר מועצת העיר לשעבר, כיום ראש מטה ימינה בראשון לציון ומועמד לכנסת מטעם ימינה

לאחר שעברנו את ראש השנה ויום כיפור והיינו ב"מירוץ" של תפילות, בקשות וחשבון נפש אישי – חג סוכות הוא חג של הפוגה מהעשייה יציאה אל מחוץ לביתנו מבצרינו וזמן של הסתכלות על הנעשה בשנה החולפת עם ראיה לעתיד.
לכן , הייתי שמח לארח את ראש ממשלתינו נפתלי בנט, מי שבשנה החולפת זכיתי להיות במחיצתו שעות וימים רבים.
אני רואה בראש הממשלה, אדם עם מעוף וחזון. אדם שבעיקר מעז לבצע מהלכים שלפעמים במבט ראשון לא תמיד מובנים לעומקם. התכונה הזו חשובה לכל מי שרוצה להגיע רחוק גם במישור הפוליטי וגם במישור העסקי.

למרות שאנחנו נפגשים ומשוחחים מעת לעת, אשמח לשבת איתו לשיחה פתוחה בסוכה ולנתח יחדיו את המהלכים והשינויים שעשינו במדינה בתקופה האחרונה, לשמוע ממנו ברטרוספקטיבה של 100 ימים, במה הוא גאה וגם מה היה עושה אחרת. לנסות ולהבין ממה נובע לדעתו הפער בין התמיכה הרבה שהוא מקבל בקרב תומכי ממשלת השינוי אל מול ״המאוכזבים״ מכך שהשלטון הוחלף וממה זה נובע.

וגם האם הגישה של התמקדות בעשיה ופחות בדיבורים ויחסי ציבור ואי התעסקות "ברעשי רקע" מוכיחה את עצמה או שהפורמט הזה פחות מתאים לפוליטיקה הישראלית של 2021 שמוצפת במידע ויח"צ ברשתות החברתיות?
אין לי ספק שהשיחה עימו, כתמיד, תהיה כנה ומרתקת.


רוני ששוןרוני ששון – בדרן, שחקן וסטנדאפיסט
האמת אני מתלבט בן דויד בן גוריון לקובי אוז , אז היות וזה חג הייתי מארח את קובי אוז 🙂
משוחחים על מוסיקה ובטוח שמספרים סיפורים אודות אנשים שפגשנו בדרכים…

בשבילי קובי הוא פורץ דרך הן בשפה העברית והן במוסיקה בשילוב של צפון אפריקאיות ופופ ❤️
הוא סוג של הוגה דעות פלספן שמשחק עם המילים בגאונות …משפטים לפנתאון…״הי אחי החיים של בלאפה״
״אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון״, ״דיסקו מנאייק״

הייתי מלהטט איתו , הוא היה מחזיק גיטרה וביחד היינו יוצרים שיר חדש…


ישראל פרקר – מהנדס גימלאי, ופעיל במועצה לשימור אתרי מורשת

אני הייתי שמח מאוד לארח בסוכתי לפחות חמישה ממייסדי המושבה ראשון לציון שהגיעו הנה, למקום השומם בשנת 1882. אני רוצה סוף סוף לשמוע מפיהם, מדוע החליטו לעזוב בתים מרווחים בעיר ולעבור לגבעה מלאת העשבים. איך התלכדו לקבוצה אחת ומי החליט מי יהיה בה. מה אכלו ומהיכן הגיעו האוכל והשתייה. איך ובמה בישלו ומאין הגיעו פריטי המזון. איפה התגוררו בשנה הראשונה ומי הקים להם את המגורים. מאין לקחו בגדים להחלפה ואיך תקשרו עם העולם מחוץ לראשון. איך חפרו את הבאר העמוקה ללא כלים רציניים. מה עשו בערבים ללא חשמל. באיזו שפה, דיברו מי ניהל אותם, אמר להם כל יום מה לעשות ואיך החליטו איך להתקדם בהגשמת תוכניתם. החומר מאז מסופר בגזרי סיפורים ואם לא אשמע ישירות מהם מה באמת התרחש, לא ידעו לעולם את האמת.
אני ממתין להם לא, בסבלנות, אבל בסקרנות.


שמואל ששון – שף ופעיל חברתי

הייתי מאוד רוצה את אברהם אבינו כאושפיזין ובאותה נשימה את ראש העיר, רז קינסטליך המייצג את הדור הבא של המנהיגים שלנו.

אברהם אבינו, אוהב לארח ואני חושב שהיה מאוד מעניין לארח דמות שהיא השראה לקירוב לבבות ואהבת אדם באשר הוא. אולי ייתן לנו כמה טיפים איך לקרב לבבות הכי שאפשר. אנחנו צריכים את זה היום.

ליקטו תגובות: עדי זהר ואבי קקון

 

 

תגובות

תגובות