כחלק ממיזם "שנת היער העירוני" תקיים העירייה מדי שבוע הפנינג קסום עם שלל פעילויות לכל המשפחה. המטרה: להעלות את מודעות הציבור לחשיבות העצים למרחב העירוני

סדנאות יצירה אקולוגיות, דמויות שטח, משחקי רצפה, תיאטרון סיפור והכל על טהרת העצים והטבע. פסטיבל היער הקסום יצא לדרך השבוע על ידי החברה העירונית ויתקיים בכל שבת, בין השעות 10:00-13:00 בגן המושבה. בשעה 11:30, יצא מרחבת באר המים סיור של מוזיאון ראשון לציון ברחבי הגן שכולל הסבר וסיפור על עצים ותיקים ומיוחדים בגן, וכן סיפורים שונים על ראשית ההתיישבות ככל שנקשרה לגן המושבה.

כל הפעילויות פתוחות לתושבים ללא עלות. כמובן שבימי גשם לא תתקיים הפעילות. הפסטיבל הוא חלק ממיזם "שנת היער העירוני" שמציינת עיריית ראשון לציון. המטרה היא להעלות את המודעות של המתכננים ושל הציבור לחשיבותם של העצים בעיר, הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות בקרבת בתי המגורים ומוסדות שונים. מושג "היער העירוני" מתייחס לכלל העצים במרחב העיר. במוקד העירוני מתקבלות מעת לעת פניות תושבים בבקשות שונות כמו "גיזום עצים שמפריעים", "פרחי העצים  הנושרים על הרכבים" או "עלי השלכת המלכלכים ולא נאספים". מטרת המיזם היא להציג לציבור את חשיבותם של העצים למרחב העירוני- העצים מטהרים עבורנו את האוויר ממזהמים שונים, הם סופגים כמויות אבק רב ותורמים חמצן לאוויר החשוב לקיומנו. בנוסף לאלו, העצים מפחיתים את החום במרחב הציבורי, והצללתם על הבתים תורמת לצמצום בהוצאות האנרגיה לצורך קירור המבנים. העלים והפרחים הנושרים מהעץ, תורמים לטיוב הקרקע ומסייעים לפוריותה. אדריכלית הנוף, טל קויתי, ממינהל ההנדסה מוסיפה: "אם נהיה מודעים ליתרונותיהם הרבים של העצים למרחב הציבורי, אולי נוכל לקבל ביתר קלות את ה'הפרעות' עליהם אנו מלינים. חשוב שנבין, לעתיד איכות החיים שלנו בעיר, אנו נזקקים לעצים, וגדולים ככל שרק יוכלו להיות- זו המתנה של הטבע לנו, בואו נשמור ונטפח אותם".

צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here