שדרות משה דיין בראשון לציון - צילום: ramy tasat
צילום: ramy tasat

בוקר יום שישי (16.10.20) ראשון לציון נצבעת בירוק, ממש רגע לפני חזרת הילדים לגנים. נכון להיום יש בראשון לציון 790 חולים פעילים. בחודשים האחרונים הובילה עיריית ראשון לציון שורה של פעולות להורדת העקומה.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנחנו בכיוון טוב. עשינו מאמצים אדירים בחודשים האחרונים והתושבים, שנשמעו להנחיות, הם שותפים מלאים בשיפור התחלואה בעיר. אל לנו להיכנס לשאננות, אנחנו לרגע לא מורידים את הרגל מהגז".

מאז הגל הראשון, הנחה מנכ"ל העירייה, דודי גיל, על הקמת מרכז שליטה בעירייה, שבו לוקחים חלק כל גורמי המקצוע וכן משטרת ישראל ופיקוד העורף. חברת המועצה, מיכל קלדרון, מונתה לשמש פרויקטורית לטובת טיפול הנושא.

העירייה גייסה כעשרים עובדי עירייה שישמשו מתשאלים אפידמיולוגים, אלו הצטרפו לנציגי משרד הבריאות בביצוע תשאול תושבים שאומתו לנגיף. פעילות זו תרמה לצמצום זמן החקירות האפידמיולוגיות וקטיעת שרשרת ההדבקה. בנוסף, הקו האדום, שנועד לדיווח על הפרות משרד הבריאות, הוכיח את עצמו ועשרות דיווחים של תושבים תרמו לטיפול מיידי באירועי התקהלות ואי שמירת ההנחיות.

בנוסף, הקימה העירייה, בשיתוף פיקוד העורף, מתחם ייחודי לבדיקות קורונה, ללא הפנייה ולמי שאין לו תסמינים. המטרה הייתה לקבל תמונת מצב אמיתית על התחלואה בעיר ולהקדים צורך בבידוד. במקביל, העירייה הזמינה את כל צוותי גני הילדים להגיע ולהיבדק לפני החזרה לגנים. הבדיקות ימשכו גם בסופי השבוע.

בצד האכיפתי, תגברה החברה לביטחון את נוכחותה בשכונות, בעיקר אלו שהוגדרו אדומות, כמו כן, נעשתה פעילות הסברה בסמוך למרכולים ורשתות השיווק, שהותרו לפעול גם במהלך הסגר. הופעלו רחפנים לאיתור התקהלויות במרחבים הפתוחים בראשון לציון. כך למשל אותרה מסיבת טבע לא חוקית שפוזרה על ידי השיטור העירוני.

בעירייה חששו שתקופת החגים תעלה את עקומת התחלואה ולכן בהשקעה גדולה, הוקמו מאהלים בסמוך לבתי כנסת והותקנו למעלה ממאה צליות על מנת להרחיב את מתחמי התפילה ובכך למנוע צפיפות. כמו כן, חולקו כסאות ומאוורים לבתי כנסת רבים בעיר. מהלך זה הוכיח את עצמו ותפילות תשרי עברו כסדרן.

תגובות

תגובות