עובדי עיריית ראשון לציון האחרונים יצאו מבית העירייה הישן לפני חג הפסח וכעת המבנה פנוי ועומד לקראת העבודות להפיכתו מלון בוטיק.

כזכור, במסגרת מכרז שניהלה העירייה, זכתה חברת מאיה תור בשיתוף חברת מלונות צרפתית בשם DocteGestio, המנהלת עשרות בתי מלון באירופה. על פי המכרז ובהיות המבנה לשימור, היזם נדרש לבצע את עבודות ההתאמה והשיפוץ על פי הנחיות השימור. העירייה תשתתף בעלויות הקמת המלון ופעולות השימור.

בית העירייה הישן הוא מבנה לשימור שהוקם בשנת 1888. השטח הבנוי במבנה עומד על כ-1,600 מ"ר והוא כולל קומת מבואה, קומה אחורית חלקית וקומת מרתף. למבנה שטח חנייה צמוד. הבניין גדול ממדים וכולל אגפים רבים וחצר פנימית. במסגרת המכרז, היזמים יפעילו את המלון לתקופה של כעשר שנים. בשטחו של המלון ניתן לבנות כ-32 חדרי אירוח. המלון יוקם בסטנדרט תיירות בדרגת תיירות C עירוני לפחות, מסוג "בוטיק". העירייה מבקשת כי במלון יושם דגש על קונספט ייחודי, עיצוב מוקפד וסגנון חיים באופן המשלב את ההיסטוריה הייחודית של העיר ראשון לציון. במלון ניתן יהיה להקים טרקלין עסקים ובית קפה.

בעיריית ראשון לציון בטוחים שפתיחת מלון הבוטיק תעצב את מדרחוב רוטשילד כאחד האזורים האטרקטיביים בעיר המהווים נקודת מפגש בין ישן וחדש, היסטורי ומודרני, מזרח ומערב. האזור הזה מהווה גם מוזאון פתוח, המספר את סיפורה של תחילת ההתיישבות בראשון לציון.

העירייה רואה בפיתוח התיירות בעיר נושא אסטרטגי לפיתוחה הכלכלי של העיר. שימור בית העירייה מצטרף למבנים היסטוריים נוספים בלב העיר ראשון לציון שבעקבות עבודות השימור והשיפוץ, נפתחו מחדש לקהל. כמו מלון לונדון גורדון שמשמש גלריית אומנות, בית הכנסת הגדול שבמסגרת העבודות, תתווסף מעלית ואמצעי הנגשה לכלל התושבים ובהמשך פתיחת מתחם היקב שהיה תחום וסגור בפני התושבים מזה עשרות שנים.

צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here