גננות וסייעות מהחברה העירונית ביקרו השבוע במטבח של חברת דליקט, המספקת ארוחות למחצית מגני הילדים בעיר. ביקורים אלו נועדו לחשוף בפני צוותי הצהרונים את שיטות הבישול, ניקיון המקום, נהלי עבודה והקפדה על טיפול במזון ועוד. לביקור הפעם התלוו מנהל חטיבת הגיל הרך- אייל אשד ומנהלת אגף הצהרונים- ורד לוי. צוותי הגנים קיבלו הסברים על צורת האריזות, המשלוח וחומרי הגלם וכן פירוט על התקנים המחמירים שחברות המזון מחויבות להם. הגננות והסייעות הביעו שביעות רצון מהאוכל המוגש לילדים ושיתפו כי הילדים נהנים מהמנות ואוכלים בתאבון. ביקורים אלו נערכים כל השנה כאשר גם נציגי ההורים של הגנים מצטרפים. בתום הסיור נערכה שיחה עם הצוות שמנהל את החברה שהסבירו על החשיבות הרבה ותשומת הלב אשר ניתנת לתזונה בגני הילדים. כמו כן הוסבר לגבי בניית התפריטים ובחירת חומרי הגלם האיכותיים בהם נעשה שימוש בארוחות. יש לציין כי ביקורים אלו מצטרפים לביקורות פתע אותם עורכת תזונאית מהאגודה לבריאות הציבור העובדת בשירות החברה העירונית.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי החברה העירונית מקפידה ומפקחת על הארוחות המוגשות לתלמידים "בריאותם וחינוכם של ילדי העיר נמצאים בצמרת סדרי העדיפויות שלנו. ברור לכל שהארוחות בצהרונים מעצבות כבר עתה את הרגלי האכילה שלהם. ארוחה בריאה ומזינה משפיעה על יומו של הילד בגן ובבית".

עיריית ראשון לציון שמה לה למטרה לשפר את תזונת הילדים השוהים בצהרונים תוך עמידה באתגר של אספקת מזון בריא וגם טעים שיתקבל בחיוב על ידי הילדים. תפריט הארוחות לצהרונים נבנה על ידי תזונאית מוסמכת מהאגודה לבריאות הציבור. התפריט המלא עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, עשיר בירקות ומגוון יותר במנות הבשר. ארוחת הצהריים המוגשת בצהרונים מסופקת על ידי  שתי חברות קייטרינג המפוקחות על ידי משרד הבריאות, החברה למשק וכלכלה ועובדות לפי תקני ה- ISO וה- HCCP.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here