דלית שיף
מאמנת ריצה וטריאתלון והבעלים של TeamDalit

דלית שיף, מאמנת ריצה וטריאתלון והבעלים של TeamDalit, דלית מאמנת טריאתלון משנת 2007 ובשנת 2008 הקימה את קבוצת הטריאתלון "TeamDalit" מתוך שאיפה לאפשר לנשים וגברים כאחד, לשלב חיים ספורטיביים מהנים, יחד עם חיי משפחה ועבודה.

דלית שיף

דלית מאמנת וותיקה ומנוסה, מהמובילות בארץ בתחומה, אחרי שנים רבות של תחרויות, היא הקימה קבוצה משלה וכיום מביאה ספורטאים רבים אל קו הזינוק של תחרויות טריאתלון, איש ברזל וריצה. מתאמניה יעידו שהם בידיים טובות, מקצועיות ואכפתיות. דלית הובילה רצים וטריאתלטים רבים לביצועים מעולים בכל המרחקים- הן במרתון והן בטריאתלונים, חצאי איש ברזל ואיש ברזל.

גיא חלמיש, עורך ומייסד רשת אתרי תוכן המובילים בישראל לריצה כתב עליה:"לדלית יש דרך מוכחת, מדויקת עובדת ומנוסה, והיא תוביל אתכם בה להצלחה ביעדי התחרות שלכם – אבל אתם תצטרכו ליישר קו לדרך הסמכותית שלה, ולא לשום דרך אחרת."

"TeamDalit" פתוחה בפני ספורטאים מקצועיים ובפני אנשים ללא רקע מוקדם המעוניינים לעסוק בספורט הטריאתלון. חברי הקבוצה מתאמנים בענפי השחייה, הריצה והאופניים ועל השילוב בין כל הענפים היוצר למעשה את ספורט הטריאתלון. חברי הקבוצה נהנים גם מייעוץ והדרכה צמודים בנושא תזונה נכונה.

"TeamDalit" הנה קבוצה שהוקמה למען חבריה, מתוך כוונה להעניק לחברי הקבוצה את תנאי האימון הטובים והמקצועיים ביותר לצד התמיכה החברתית הנדרשת לעוסקים בטריאתלון.

דלית שיף
דלית שיף מאמנת ריצה וטריאתלון והבעלים של TeamDalitקרדיט צילום שי לחוביצר ויוהנס פלטין

ראשית, מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך? איפה הכל התחיל?
זה התחיל בשירות הצבאי שלי בו שירתתי כמדריכת אימון גופני בחיל האויר, בהמשך השלמתי תואר ראשון בחינוך גופני
ותואר שני במינהל ציבורי עם התמחות במינהל כספי וכלכלי באוניברסיטת בר אילן , עברתי בהצלחה קורס מאמני טריאתלון במכון וינגייט, אני מאמנת טריאתלון מ- 2008 והשתלמתי בחו״ל בפורטוגל בנוסף להשתלמויות שמועברות מטעם האיגוד בארץ. העיסוק באימון התבקש אחרי הרבה שנים שהתחרתי ורציתי להעניק מהידע שלי ולעזור לאחרים להגשים חלומות, הספורט והאימון זורם בעורקיי.


בעקבות משבר הקורונה אנשים רבים התחילו בפעילות ספורטיבית ובין היתר טועמים את חדוות הריצה, מה היית ממליצה לרצים מתחילים שרוצים להמשיך בתחום?
בעקבות משבר הקורונה אנשים רבים טועמים את חדוות הריצה ומצד שני, אפשרות מדאיגה שאנשים אלו ישברו מנטלית. רמת הציפייה מעצמם גבוהה והם מלאי התלהבות ראשונית וכתוצאה מכך יש חשש שיגיעו לפציעה גופנית / או ישברו מנטלית, בעיקר בגלל שהם לא מתורגלים ולא מאוקלמים ולכן ממליצה להתאמן בצורה מבוקרת ולשים יעדים ברי השגה. וכמובן קל יותר להתאמן כשנמצאים בקבוצה הקבוצה דוחפת ותומכת.

היום, בימי הקורונה, ע״י שימוש באפליקציה אשר בעזרתה אני מקבלת נתונים שלמים מהאימון שהמתאמן ביצע: דופק, מרחק, זמנים וכו'. לאחר שיחת היכרות אני יודעת להתאים לכל מתאמן תוכנית אישית המתאימה ביותר עבורו וכן לפקח מרחק ולייעץ בכל שאלה.

בצוות המאמנים שלי ב- TeamDalit מאמנים מהמובילים בארץ כל אחד בתחומו: במים פתוחים, איילת נגלי-אלופת אירופה, בענף האופניים-עמוס וולף, מתאם אופניים וחבר נבחרת ישראל באופני כביש בעבר.

בשנים האחרונות הפכה הריצה לפעילות ספורט פופולארית, מה מיוחד בפעילות הזאת משאר פעילויות הספורט או ריצה בחדר כושר?
נכון מאוד, בשנים האחרונות הפכה הריצה לפעילות ספורט הפופולארית נובעת מהסיבה הפשוטה שניתן לרוץ כמעט בכל זמן, מקום וכמעט בכל מזג אוויר. ריצה נחשבת לפעילות אירובית שמסייעת בשריפת שומנים, משפרת סיבולת לב- ריאה ועוזרת בהפגת מתחים. העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לרצים חדשים היא להצטרף לקבוצה עם מאמן מוסמך. אך אני מבינה שיש כמה שיקולים למה לא. בכל זאת, יש כמה כללי אצבע לרצים מתחילים עצמאית בעיקר כדי לשמור עליהם מנטלית וגופנית.

מבחינה רפואית, כל אחד יכול להתחיל בפעילות ריצה ללא בקרה או השגחה?
לפני שמתחילים בפעילות גופנית כלשהי מומלץ ללכת לבדיקה אצל רופא ולעשות בדיקה גופנית במאמץ. לרץ מתחיל מומלץ להתייעץ לפחות בהתחלה עם מאמן מוסמך שייתן הכוונה ולאחר מכן אולי להצטרף לקבוצה/ תוכנית מסודרת ומבוקרת.

קרדיט צילום: יוהנס פלטין ושי לחוביצר


תני לי טיפ לרצים מתחילים, מה הלו"ז כיצד בכלל מתכננים את השבוע?
קבעו ימים קבועים בשעות קבועות לאימון. שיכללו את הימים העמוסים בעבודה, ילדים, בית וגם את שעות השינה שלכם. כשתגיע שעת האימון  לא "תתחמקו" או "שאילוצים אחרים" יבטלו אותו. בקביעת לוח הזמנים שמתאים לכם, הקפידו להתאמן יום כן/יום לא. אל תתחילו במרחקים ארוכים. תנו לגוף שלכם להתרגל לרגע למצב החדש.

תירוצים כמו אין לי כוח, ארוץ מחר, יכולים לעבור בראש ובקלות האימון יורד בסדר העדיפות שלו. אגב, התירוצים האלו עלולים לפגוש אתכם גם שתהיו מנוסים יותר. הצעתי, קבעו את האימון עם שותף ריצה כך תהיו מחויבים אחד לשני ובכלל קל יותר בשניים. אני ממליצה למצוא שותף ברמת כושר התחלתית, אל תחברו לרץ ותיק עם ניסיון וקילומטרז'.

"כדאי להתחיל מזמן הליכה של 20 דקות ולאט לאט לעבור ל-40 דקות הליכה ואז להתחיל לשלב מקטעי ריצה קצרים של 2 דקות ריצה ובהמשך בהדרגה לעלות .

כיצד מתגברים על הקושי הפיזי והמנטלי בריצה?
צריכים פשוט להחליט ולצאת. לא לדחות למחר. לצד הקושי הפיזי, בריצה יש הרבה קושי מנטלי. מילת המפתח בעיני היא התמדה. ככל שתתמידו בשגרת אימונים, תבחינו בשיפור שלכם ותוכלו לעלות בהדרגתיות את רף המטרות שלכם. הציבו לכם אבני דרך ע"י השתתפות במירוצים למרחקים שונים, בחרו את המרחק שאליו אתם מתאמנים- זה יעניק לכם עניין ודרייב להמשך, תפגשו אנשים חדשים וגם תקבלו מושג כיצד אתם רצים ביחס לאחרים.

TeamDalit
TeamDalit

ואם כבר בקושי פיזי ומנטלי עסקינן ….תארי לי את הפרופיל של רצים שעוברים שלב לאימוני טריאתלון, איזה תהליך צריך לעבור?
במעבר מריצה לטריאתלון יש הבדל משמעותי, זה מתחיל בציוד לשלושה ענפי ספורט, אם בריצה אפשר פשוט לנעול נעלי ריצה ולצאת לרוץ כשמשולבים אופנים ושחייה זה מצריך התארגנות שונה. הטריאתלון נותן גיוון, יותר קבוצות שרירים מעורבות , יותר שילובי קואורדינציה ועיניין, יש קושי בין מעבר מענף לענף, קבוצות השרירים בעומס משתנות.

יש לך גם קבוצה שמתאמנת לתחרות הכי קשה בתחום – תחרות איש הברזל (Iron Man) תחרות שיכולה לקחת את היכולת האנושית לקצה. אשמח שתשתפי מנסיונך ותרחיבי בנושא…
ההכנה לאיירונמן היא כבר משהו אחר. מלבד הכנה פיזית שהיא ארוכה, כרוכה בהתמדה וגם תובענית- ההכנה המנטלית חשובה לא פחות. עלינו ללמוד מאימון לאימון, לתקן, לשפר והכל על מנת להיות הכי מוכנים על קו הזינוק בתחרות. אני מכנה את הדרך לתחרות האיירונמן- מסע. והדרך , לדעתי, היא החשובה.
זהו מסע שיש בו עליות וירידות, יש שותפים למסע( משפחה/חברים) ובדרך הזו אנו לומדים המון. בעיקר על עצמנו.
על יכולות, קבלת החלטות , התמדה, על אכזבות, על נפילות והצלחות. וכל זה על מנת לצלוח את המסע ולהגיע לקו הסיום עם חיוך ותחושת ניצחון.


 

מה מאפיין את קהל היעד שאת עובדת איתו?
קהל היעד שלי הוא כל אחת ואחד שרוצים לעשות משהו למען עצמם. קהל המתאמנים שלי הם מקשת קבוצות הגיל והמגדרים, גברים ונשים מכל הגילאים, חילוניים ודתיים. בנוסף יש לי קבוצה (צעד קדימה) בבית חולים אסותא בת"א שהם מחלימי סרטן והיום אני ממש יודעת לכוון אותם מבחינת כאב ושאר קשיים ואני מתכוונת לפתוח עוד קבוצה באזור.

הישג שאת גאה בו במיוחד?
אני גאה בכל מתאמן אשר חוצה את קו הסיום. הישג מרשים היה של קבוצת הריצה ״צעד קדימה״ , קבוצה של מחלימי סרטן מאסותא-שסיימנו מרוץ 10 ק"מ בזלצבורג, אוסטריה.

דלית ורותם שיף – קרדיט צילום: יוהנס פלטין

מה ההחלטה הכי טובה שעשית בתפקידך/בחיים?
ההחלטה הכי טובה שעשיתי כמאמנת זה להביא את המתאמנים להבנה שטריאתלון זה דרך /אורח חיים. אני שמה מטרה ומגשימה אותה. ככה גם עם המתאמנים שלי. ההחלטה הכי טובה בחיי היא להביא את רותם בתי לעולם שהכניסה כמובן המון אושר בחיי….

דלית שיף
מאמנת ריצה וטריאתלון והבעלים של TeamDalit

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
ראשית, להאמין בעצמך, ביכולות שלך ועם התמדה ונחישות תצליח בכל.

לסיכום, מה את מאחלת לעצמך ומהו האתגר הבא שלך?
עכשיו, אחרי שרותם קצת גדלה ותיכנס למסגרת אני חוזרת להתאמן ברצינות יותר ולהתחרות .

 


## למעוניינים להצטרף לקבוצת TeamDalit של  דלית שיף צרו קשר עם דלית בנייד – 054-9720643 או דרך המייל shif@netvision.net.il או shifdalit@gmail.com

תגובות

תגובות