רוית הייתה צעירה בשנות ה- 30 המוקדמות לחייה, נשואה לקובי נהג מונית ואמא לשתי בנות בגילאי ארבע ושמונה. צעירה, נאה וחטובה, כזו שמסובבת את מבטי הגברים ברחוב. כשהגיעה אליי לפגישת יעוץ פתחה את סגור ליבה וסיפרה כמה חייה קשים, קובי שבתחילה היה בעל למופת "התקלקל" ומזה שנה שהתמכר לטיפה המרה.

כשביקשתי הסבר היא השפילה עיניה וסיפרה כי הוא נוהג להלך עירום ליד הבנות, מדבר באופן בוטה ביותר ולעיתים נוהג בכעסו לשבור חפצים בבית. רוית לא רצתה להתגרש, הסברתי לה שהדרך ליעוץ זוגי לא חייבת לעבור דרך משרד חקירות אבל היא התעקשה.

החוקר עו"ד אייל סברו

כעבור יומיים כמתוכנן קיבלתי טלפון מרוית, הטכנאי ואני שהמתנו בסמוך לביתה מיהרנו להיכנס לבית שהיה מצוחצח מניקיון ומעוצב בטוב טעם, בהזדמנות זו גם הייתה לי הזדמנות לראות את רוית ב"בגד בית" ותאמינו לי, היא היתה פצצה.

כעבור שעת עבודה לערך נפרדנו אני והטכנאי מרוית וקבענו כי רוית תגיע למשרדי מדי יום עם חומר הגלם, שאותו אערוך אני.

כבר בקלטת הראשונה בה צפיתי ניתן היה להבחין בברור כי מדובר בבהמה גסה עם הכלאה של בן אנוש. קובי תועד בסלון ביתו מהלך עירום כביום היוולדו מול בנותיו וחברותיהן, ניתן היה לראות בבירור כי רוית מתחננת בפניו שילבש בגדים. בקלטת השנייה תפסתי אותו מכה את הבת הגדולה מכות שהנייר לא סובל אותן. בקלטת נוספת גיליתי את מה שלא סיפרה לי עליו, קובי הפליא מכותיו ברוית, תפסתי את ראשי בשתי ידי. כשקובי שתה השתכר והפליא בה את מכותיו, היא התכנסה בתוך עצמה, בתנוחה עוברית ולא זזה. בקלטת של היום החמישי גיליתי משהו חמור לא פחות, לאחר שקובי שב ממשמרת לילה יצאה רוית לעבודה בניקיון בתים פרטיים.

קובי התיישב בסלון הבית נעל את הדלת והוציא שקית מכיסו הפנימי של המעיל אותו לבש, סידר את האבקה שבשקית על השולחן התכופף על ברכיו והסניף. כן, קובי היה גם נרקומן, הבנתי שצריך לעשות לזה סוף. למחרת התקשרתי לתחנת המוניות בה עבד קובי וביקשתי את מנהל התחנה, הוא הסכים להגיע למשרדי. כשהגיע הצגתי בפניו את הקלטות, ידעתי שאני עובר על הגנת הפרטיות של קובי, אבל כשחשבתי על רוית ובנותיה ידעתי שהמטרה מקדשת את האמצעים.

בעל התחנה היה המום ממה שראה, על כוס קפה ארוך הסברתי לו מה הוא ואני הולכים לעשות, הוא הסכים ללא בעיה. במהלך הערב כשקובי היה במשמרת נסע עמו בעל התחנה, התחבולה הביאה אותו למשרדי. הצגתי את עצמי בפניו וגילתי לו כי ממצאי חמורים, סיפרתי לו שרק חברותי רבת השנים עם מנהל התחנה עיכבה את גישתי למשטרה ולגורמים שמסביב, קובי שתק ולא פצה פה. לחצתי על הוידאו שבחדרי והצגתי לו, תוך שימוש במערכת מתוחכמת, את עצמו מסניף הירואין, מכה את אישתו, מכה את בתו ועוד ועוד, הקלטת הוצגה כאילו צולמה מחוץ לבית, מעל גג הבניין הסמוך.

קובי היה בשוק מוחלט, אחרי חמש שניות הוא התחיל לבכות. הוא בכה ובכה ולכם אספר כי הייתי שמח לתת לו סיבות כואבות לבכות, אבל ידעתי כי עלי לגבור על יצרי. בעל התחנה התפאר בפני קובי כי רק היכרותו איתי מזה שנים רבות וקשרינו המשפחתיים מונעים ממני לגשת למשטרה ולרשויות הסעד והילד. קובי השפיל את עיניו, בבכי ארוך סיפר כי התמכר לטיפה המרה, לסמים ובעקבות כך השתנה מקצה לקצה.

בעל התחנה הציע לשלוח את קובי לגמילה מסמים ואלכוהול, כמובן שקובי נענה בחיוב, גם להבטחתו כלפיי כי לא יכה את אישתו, בתו וכדומה, "אתנהג כאבא ראוי להן", אמר והשפיל את עיניו, והכל בתמורה שלא אפנה לתחנת המשטרה הסמוכה למשרדי. קובי חתם על מסמך שהכנתי מבעוד מועד.

למחרת בבוקר ארז את מטלטליו ונסע למילואים, כך סיפר לבנות, לטפל בבעיותיו, כך סיפר לאישתו, ולגמילה מסמים ואלכוהול אספר אני לכם. רוית עודכנה בכל פרט ופרט בתהליך הטיפול שלי בתיק, לזכותה ייאמר כי נתנה לי קרדיט למרות שלא כך חשבה לעשות מלכתחילה.

כעבור שבעה חודשים לערך, בהם עקבתי באופן אישי אחרי המקרה, קובי חזר לביתו באופן מלא, בתחילה היה מגיע אחת לשבועיים. בנותיו שחשבו כי קיבל דרגת רמטכ"ל במילואים שמחו לראות כי אביהם נוהג להישאר לבוש בבית, אינו מכה אותן יותר, ואף מרבה בקנית מתנות, פיצוי על הימים האפורים והקודרים.

רוית סיפרה לי כי אהבה את השינוי, תמכה בקובי ואפילו השבוע גילתה לי כי בכוונתה להיכנס להריון בשלישית. היא הבטיחה להזמין אותי לחגיגות האהבה המחודשת במשפחה.


חפשו אותנו בפייסבוק ועשו לנו לייק אם אהבתם את הסיפור.
את ספרו של אייל סברו "בוגדים", ניתן לרכוש בטלפון 03-9566060.

הכותב הינו חוקר פרטי ובעליו של משרד "רז חקירות" בראשל"צ.

הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים, השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו ע"מ לא לחשוף את לקוחותיי היקרים.

לתגובות: eyal@raz-pi.co.il

תגובות

תגובות