קרוב לוודאי שלא, אלא אם כן נעשה זאת מספר פעמים בשבוע במשך תקופה ארוכה. הספורטאים מתאמנים קשה מספר פעמים בשבוע כי יודעים שאין תוצאות מידיות והם מאמינים שההתמדה תניב את התוצאות הרצויות בהמשך.

אריק שולמן – יועץ אסטרטגי ואימון אישי למסעדנים

כדי להתמיד בפעולה מסוימת, חייבים לפתח הרגל. השאלה היא איך מפתחים הרגל.
המוח שלנו מורכב מהמון תאים. בין התאים האלו יש קשרים. כשאנו מבצעים פעולה חדשה וחוזרים עליה מספר פעמים, אנחנו יוצרים קשרים חדשים ומעבים את הקשרים הקיימים.

וכמה שהקשרים עבים יותר – ככה יש יותר סיכוי שנחזור על הפעולה הזו בצורה אוטומטית, משמעו הרגל . 🧝♀️🧝♀️כשמשהו הופך להרגל, הוא הופך לאוטומטי וטבעי.

הרגלים, הם כאמור הדרך של המוח שלנו לבצע את הפעולות דרך "טייס אוטומטי" ולחסוך במאמץ, כדי להפנות את המשאבים לפעילויות שמצריכות השקעה. ✈️

דוגמה ל"טייס אוטומטי" שכזה … לכמה מאתנו קרה לנו שנסענו לכיוון העבודה ותוך כדי קיבלנו שיחת טלפון …. 🚗 כשהגענו לעבודה לא ממש זכרנו את הדרך, הפניות, העמידה ברמזור …. פשוט הגענו. בעצם היינו מרוכזים בשיחה והמוח שלנו הפעיל את "הטייס האוטומטי" כי הוא כבר מכיר את הדרך.

אוקי, אז ברור לכולם שהרגל טוב זה חשוב ובכל זאת, אנשים רבים מחליטים לאמץ הרגל אבל נשברים באמצע. 🙇♂️🙇♂️ השאלה היא מה צריך לעשות שזה באמת יצליח ? בכדי להטמיע הרגל שיחזיק לאורך זמן צריך לעבור דרך 7 שלבים.

שלב 1 🎯 – בוחרים בתור מטרה הרגל אחד שרוצים לאמץ וחושבים למה זה חשוב לנו, מה הוא יאפשר לנו, ונדמיין איך נרגיש כשזה יהיה חלק בלתי נפרד מאתנו .

שלב 2 ⌛️- מגדירים את המטרה הסופית שלנו ולקבוע מתי זה הולך לקרות. למשל אם רוצים לעשות דיאטה, אז קובעים שבעוד שישה חודשים אשקול 10 ק"ג פחות. חשוב שהיעד יהיה כמותי, ריאלי ובר השגה.

שלב 3 📌– הגדרת אבני דרך – להגדיר אבני דרך להשגת המטרה. למשל, בכדי להוריד 10 ק"ג, בשבוע הראשון, אוריד 200 גרם, בשבוע השני אוריד 0.5 קילו…

לצורך כך מתחילים עם אבני דרך קטנים, קלים וברי השגה בכדי ליצור חוויה של הצלחה. חוויה זו תגרום למוטיבציה להעלות את רמת הקושי ולהשיג את היעדים היותר קשים. אם רוצים להתחיל לרוץ, כדאי להתחיל בשבוע הראשון במשך 5 דקות ולאחר מכן להוסיף עוד 5 דקות מדי שבוע עד שנשיג את הרגל זה.

שלב 4 👨👩👦👦 – כאשר אנחנו מתחייבים בינינו לבין עצמנו שמחר בבוקר השינוי המיוחל יתחיל, אנחנו יכולים לאכזב רק את עצמנו. אבל אם נשתף ונצהיר על השינוי בפני כמה חברים ובני משפחה, אז כבר מדובר בתדמית שלנו בעיני האחרים. זה גורם להתחייבות ולחץ חברתי חיובי.

שלב 5 🥰 – מאוד חשוב שנתחבר ונאהב את הדרך. למשל אם אני רוצה להפוך את הספורט להרגל, כדאי שאבחר פעולה ספורטיבית שאני אוהב. אם אני לא אוהב לרוץ וסובל מזה אז הגוף יתנגד וזה לא יחזיק מעמד לאורך הזמן, אז כדאי לי לבחור בספורט שאני אוהב כמו שחיה, אופניים…זו הסיבה שדיאטות קיצוניות לא מחזיקות מעמד לאורך זמן.

שלב 6 ☑️☑️☑️- לחזור על הפעולה מינימום 21 ימים או יותר עד שהפעולה הופכת להיות הרגל.

21 ימים זה המספר שנדרש בממוצע למוח שלנו להתרגל לפעולה ולבצע אותה בצורה אוטומטית…. גם אם לא נהנים מההרגל שאנחנו מנסים לאמץ, אם נמשיך לבצע אותו מספר פעמים – המוח שלנו יתרגל אליו ויתחיל ליהנות ממנו.

שלב 7 🎁 – בסיום, לאחר 21 יום, הגיע הזמן לפרגן לעצמינו בפרס קטן. התפקיד של הפרס בהטמעת ההרגל הוא לחזק אותנו אחרי שביצענו אותו בצורה מוצלחת ונותן לנו מוטיבציה להמשיך להרגל החדש הבא אותו אנו רוצים להכניס לחיינו.

 

נחזור ל- BUSINESS 👨💼
**************************
גם בעסקים אם רוצים להטמיע תהליכים משמעותיים שיחזיקו לאורך זמן, מומלץ להפוך אותם להרגל אצלנו ואצל צוות העובדים.

אני זוכר איך הקפדה והתמדה בתהליך קבלת הפנים של הלקוחות במסעדה (פינוק הלקוחות שמחכים בתור🥤 , ליווי הלקוח עד השולחן 👩🌾, הצגה עצמית של המלצר 👨🌾, דאגה לכיסא תינוק 🍼, חיוך ושאלה לשלומם של הלקוחות עוד לפני לקיחת ההזמנה ועוד😊..)

ברמה יום יומית, הפך את התהליך בסופו של דבר ל"טייס אוטומטי" בקרב המלצרים וכתוצאה מכך, שביעות הרצון של הלקוחות השתפרה לאין ערוך (כנראה גם בשל סיבות אחרות … אבל אין לי ספק שזה אחד הפרמטרים שהיו המשפיעים העיקריים בשביעות הרצון)

אני מזמין אתכם לבחור הרגל אחד קטן שאתם רוצים לאמץ בחיים האישיים או בעסק ולנסות את השלבים החל ממחר בבוקר…מקסימום תרוויחו… 💪

אריק שולמן
יועץ אסטרטגי ואימון אישי למסעדנים
מייל shulman.strategy@gmail.com
אתר:  https://www.shulman-strategy.co.il/

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here