בשעה טובה החלטתם שאתם חייבים לקדם את העסק שלכם בדיגיטל ובין כל הפלטפורמות האפשריות לקידום, בחרתם לקדם את העסק שלכם בגוגל. השאלה החשובה הבאה היא: האם לקדם את האתר בצורה אורגנית (SEO) או בצורה ממומנת (Google Ads). המטרה של מדריך זה היא לפזר לכם את הערפל על הסוגייה.

מכיוון שאתם אתנו כבר מספר דקות והפכנו להיות חברים 😊, נגלה לכם בסוד שלכל אחת מהגישות יתרונות וחסרונות משלה ולכן אין תשובת בית ספר. כל מקרה לגופו וההחלטה לאיזה כיוון ללכת תלויה במספר שיקולים ופרמטרים שנבחן אותם בהמשך וכנראה תופתעו מההמלצה שלנו בסוף המאמר.

  1. האם יש לכם אתר או בייבי אתר (דף נחיתה 😊)

אם יש לכם רק 1-2 דפי נחיתה ואתם לא שוקלים להשקיע באתר רציני, הקידום הממומן הוא בהחלט מתאים יותר לעסק שלכם. מאוד קשה וכמעט בלתי אפשרי לקדם דפי נחיתה בקידום אורגני בגוגל.

אם יש לכם כבר אתר רציני או אם אתם מתכננים להקים אתר רציני, שתי החלופות בהחלט רלוונטיות וההחלטה תלויה בפרמטרים נוספים שיוזכרו במדריך זה.

  1. חייב לקבל עסקאות באופן מיידי או שיש מרווח נשימה

אם העסק שלכם חייב להכניס כסף עכשיו ומיד, צריך לשקול בהחלט ללכת לכיוון קידום ממומן. ניתן לבנות קמפיינים ממומנים במהירות (תוך מספר ימים) והמודעות שלכם יתחילו להופיע בגוגל.

קידום אורגני לוקח זמן (בממוצע בין 6-9 חודשים וגם יש תחומים תחרותיים בהם לוקח אפילו יותר) וכתוצאה מכך, הוא מתאים יותר לעסקים שיש להם מרווח נשימה ויכולים לחכות עד שהאתר יגיע לעמוד הראשון בגוגל בצורה אורגנית  ואז מתחילים להנות מפרותיו Big Time  (ונציין בהמשך למה).

 

  1. מוניטין / אמינות / אוטוריטה

התוצאות האורגניות נתפסות הרבה יותר אמינות מאשר המודעות הממומנות וזו הסיבה שבממוצע- 71% מהגולשים לוחצים על התוצאות האורגניות ורק 29%  על המודעות הממונות.

הופעה בעמוד הראשון בגוגל בתוצאות האורגניות משדרת מוניטין, "העסק שלי מותג", אמינות ואוטוריטה בתחום.

לכן אם יש לכם עסק שלמוניטין/אוטוריטה בו יש תפקיד חשוב ומהותי למשל עריכת דין, רופא מומחה, יועץ עסקי, או כל עסק אחר שחשוב להיות מותג, אז הקידום האורגני בהחלט יענה על הצורך שלכם.

  1. עלות מול תועלת

בגוגל ממומן, בעל העסק משלם לגוגל על כל קליק של גולש על אתר העסק. בגוגל יודעים היטב מה התחומים הרווחיים ומה התחומים הפחות רווחיים וקובעים את עלות הקליק בהתאם. למשל, יש אתר שמשווק מוצרים זולים ואז עלות הקליק יכול לעלות שקל אחד בלבד ויש תחומים כמו עריכת דין שעלות הקליק יכול להגיע גם ל-50 ₪, 90 ₪ ואפילו יותר. בנוסף, העסק משלם עלויות חודשיות לניהול קמפיין ממומן לחברת הקידום.

בגוגל אורגני משלמים תשלום חודשי לחברת הקידום אבל לא משלמים לגוגל על כל קליק וזה יתרון משמעותי !!

צריך לזכור שבגוגל ממומן, ברגע שהתקציב היומי שקבע בעל העסק נגמר, המודעה נעלמת מתוצאות החיפוש. למשל אם עלות הקליק הינה 15 ₪ וקבעתי תקציב יומי של 150 ₪ ביום, המודעה שלי תיעלם מתוצאות החיפוש אחרי 10 קליקים אבל התוצאות האורגניות זמינות 24/7  ללא קשר לכמות הקליקים על האתר.

להזכירכם: 71% מהגולשים לוחצים על התוצאות האורגניות ורק 29%  על המודעות הממונות.  וזה בא לידי ביטוי בכמות יותר גדולה של לידים ועסקאות לאתר שמקודם אורגני בהשוואה לממומן.

לסיכום: ניתן בהחלט בתחומים מסוימים לבנות אתר מצוין, קמפיין אפקטיבי ולהרוויח מאוד טוב מהקידום הממומן אבל כשמסתכלים על הנתונים לטווח בינוני/ארוך, בהיבטים של עלות תועלת, בהחלט הקידום האורגני מנצח בגדול.

  1. מי אמר שחייבים להשקיע בדירה / חנות פיזית

אתר שמקודם אורגני ומופיע בעמוד הראשון בביטויים החזקים לחיפוש ויש לו זרם חזק של עסקאות, הוא בהחלט נחשב נכס לכל דבר. כמו שפעם היו משלמים לעסק על המוניטין, השווי של הנכס הדיגיטלי שלכם יכול להשתוות לדירה או לחנות פיזית בבעלותכם.

ניתן להשוות את האתר שמקודם ממומן למצב בו יש לכם רהיטים אבל אין לכם דירה משלכם ואתם צריכים לשכור דירה מגוגל וברגע שהתקציב שלכם נגמר, תצטרכו לפנות את הדירה.

אז מה ההמלצה שלנו

כפי שציינו בתחילת המדריך, אין תשובת בית ספר. חייבים לבחון את כל הפרמטרים, להתייעץ עם אנשי המקצוע ואז להחליט.

אלדד אשמיה

ההמלצה שלנו (אם אתם עונים על כל הפרמטרים ויש לכם תקציב מתאים), להתחיל לקדם את העסק בגוגל ממומן ובמקביל בקידום אורגני. ברגע שהאתר יגיע לעמוד הראשון באורגני, להפסיק את הקידום הממומן.

תודה רבה חברים. ניפגש במדריך הבא

אלדד אשמיה
בעלים ומנכ"ל חברת סימני ערך – שיווק וקידום בדיגיטל
טלפון ליצירת קשר:  072-395-0751
מעבר לאתר חברת סימני ערך >>>>

תגובות

תגובות