בתקופת הקורונה אנשים רבים מצאו את עצמם בביתם זמן רב ללא עבודה או לחלופין בעבודה מן הבית – אך האם באמת "הזמן הפנוי" שיחק לטובתם ?  אז זהו שברוב המקרים, לא ממש. כמות השעות ש"התבזבזו" לעם ישראל על הסחות דעת, חדשות שליליות וחוסר מיקוד נעשתה גדולה במיוחד בתקופה האחרונה, אבל אין לנו את מי להאשים חוץ מהמורה לניהול זמן אפקטיבי ש"איחרה לשיעור". בשל המצב, החלטתי למלא את מקומה ולשתף במספר טיפים שיעזרו לכם להוציא לפועל אפילו את המשימות שנשכחו להן ברשימת הטודו-ליסט. הבנתי שזמן הוא הנכס הכי יקר שלנו וזמן מבוזבז הוא הדבר העיקרי שמונע מאתנו להשיג את הבריאות, את הכסף ואת מערכות היחסים שאנחנו באמת רוצים בחיינו.

כך תוכלו לנצל את הזמן באופן אידאלי

עדי פלג

טיפ מספר 1 – תכננו את היום שלכם יום קודם לכן, אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר כדי לנצל את הזמן שלכם, היא לדעת מראש איך היום שלכם הולך להראות. זה יכול לקחת אולי 5 דק' בלילה שלפני והמיקוד שלכם במהלך היום יהיה גבוה הרבה יותר ממה שחשבתם.

טיפ מספר 2 – פתחו את היום בפעילות גופנית קצרה, תאמינו או לא אבל הספורט משפיע על יכולת ניהול הזמן שלנו. פתיחתו של היום בפעילות אירובית ממריצה כמו ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ואפילו קפיצה בחבל יהפכו אתכם למרוכזים וממוקדים יותר לאורך כל היום.

טיפ מספר 3 – קחו לכם הפסקות קטנות במהלך היום, אנשים רבים מרגישים לחוצים ועמוסים במשימות היום יום עד כדי כך שמנוחה היא לא אופציה עבורם. לעיתים הם שוכחים שההספק שלנו חשוב הרבה יותר מכמות שעות העבודה בפועל. ההמלצה היא לקחת לכם הפסקות קצרות אפילו של 5 עד 10 דקות לריענון ולמילוי מצברים, זו יכולה להיות הליכה קצרה בחוץ, שיחה עם אדם אהוב או כל דבר מרענן שממלא אתכם וגורם לכם להרגיש טוב.

הרעיון הוא בכל פעם להכניס טיפ חדש אל חייכם עד שהוא הופך להרגל. ואז לעבור לטיפ הבא וכך הלאה.

עדי פלג

אני מקווה מאוד שהטיפים האלה יהפכו את זמנכם למנוצל ואפקטיבי הרבה יותר, כי מה שאנחנו לא מנהלים, מנהל אותנו ובשביל להצליח בעולם הגדול אנחנו צריכים להיות מנוסים ולעבוד עם שיטות מוכחות. בסרטון הבא תקבלו הצצה לטיפ החשוב ביותר לניהול זמן, אז תלחצו Play  ותופתעו לגלות שהזמן שהרווחתם שווה הרבה יותר מזמן הצפייה בסרטון – צפייה מהנה 😊

תגובות

תגובות