עיריית ראשון לציון החלה  במהלך התייעלות אנרגטית חסר תקדים בישראל. מדי חודש מוחלפות אלף נורות ברחבי העיר לנורות לד חסכוניות המחוברות ליחידת שליטה ובקרה מרחוק. לאחרונה הושלמה החלפת כל התאורה במתחם הבילויים 'הרובע'.

מאה עמודי תאורה במתחם פעלו עם שני פלורסנטים בהספק של 36 וואט ועוד מנורה של 150 וואט ובסך הכל 186 וואט צריכת חשמל לכל עמוד. בנוסף להספק הגבוה, אורך החיים של הפלורסנטים היו קצרים מאוד ואגף החשמל במינהל שפ"ע, בראשות ברוך תדסה, נדרש לתת מענה תחזוקתי על בסיס קבוע.

החלפת הפנסים בנורות לד, הורידה דרמטית את ההספק ל-54 וואט לכל עמוד, כלומר חסכון משמעותי של יותר מ- 70% והתאורה מוגברת יותר.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי הפרויקט הוא חלק ממדיניות העירייה לחסוך בכספי ציבור מבלי לחסוך בשירותי העירייה לתושבים. למעשה תאורת הלד אחידה יותר, הומוגנית וחסכונית לסביבה. במסגרת הפרויקט יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע בעירייה, אבי חיים: "זהו בפרוש צעד קדימה עבור כולנו – פעולה המשדרגת ומייעלת את המערכת. מצד אחד, מדובר בחסכון חשוב שיאפשר לנו להשקיע את הכסף בתשתיות נוספות למען התושבים, ומצד שני בפתרון טכנולוגי המתאים לתקופה בה אנו חיים". ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ, הוסיף: "אגף חשמל מבצע פרויקטים חשובים בדגש על התייעלות אנרגטית והטמעת מערכות טכנולוגיה חדשות בעיר, עם דגש לשיפור השירות לתושב. יש לציין כי האגף ממשיך במקביל בעבודתו השוטפת ובודק יציבות עמודי תאורה על ידי חברה המתמחה בתחום, כמו כן האגף מחדש את צביעת העמודים הקיימים ובמידת הצורך מחליף עמודים פגומים".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here