אחרי הפוגה ארוכה, החורף שוב איתנו: בסוף השבוע הקרוב צפוי מזג אוויר חורפי. בתקופה האחרונה נערכו בעיריית ראשון לציון לבוא החורף, כשבין היתר נוקו תעלות הניקוז בעזרת רובוט ונרכשו מכסי ביוב מיוחדים. ראש העירייה רז קינסטליך: "היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות עם בעיות, מאחל חורף חם ובטוח".

חובבי החורף יכולים לחייך. בסוף השבוע הקרוב צפויה ירידה בטמפרטורות ומזג אויר חורפי בכל הארץ. מחר (שישי) צפוי גשם מקומי שיתחזק לקראת שעות אחה"צ, ובשבת מזג האוויר יהיה סוער עם רעמים וברקים. בתחילת השבוע הבא עדיין צפוי גשם לסירוגין.

לקראת החורף, ובעיקר לקראת הגשם הראשון, עיריית ראשון לציון הגבירה את ההכנות על מנת להתמודד עם מזג אוויר קיצוני. בעיר יש למעלה מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז. תעלות הניקוז והמובלים הגדולים עברו ניקוי יסודי על ידי עובדי חברת מניב, באמצעות ציוד מכני. בין היתר קולטני הניקוז נסרקו ונוקו בעזרת רובוט חדשני שנכנס לתעלות. בשנים האחרונות התמודדו בעירייה עם בעייה של גלישת ביוב בימים סוערים. על מנת לפתור זאת, רכשה חברת מניב מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ, כך שיש עומס על מערכת הביוב הוא מתרומם באופן אוטומטי ומשחרר את הלחץ העודף. פעולה זו תמנע הצפות ביוב ותסייע בהצלת חיי אדם. כמו כן, במהלך שנת 2021 בוצע תהליך מיפוי של אזורים רגישים בעת מזג אוויר גשום על בסיס מידע משנים קודמות. לצד המיפוי, נערכו תרגילים בין כוחות ההצלה על מנת להיערך טוב יותר לאירועי גשם קיצוניים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "החורף חוזר אלינו, ואני מבקש מכל התושבים לשמור על עצמם ולהיות זהירים. בתקופה האחרונה פעלנו רבות על מנת להבטיח חורף בטוח לתושבי העיר. היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות עם בעיות ומניעתן. אני רוצה לאחל לכל התושבים חורף חם ובטוח".

החורף הוא גם רווח לכלל תושבי העיר, עיריית ראשון לציון פיתחה כבר לפני שנים רבות שני אגמים במערב- אגם ראשון ואגם הנקיק. שני אלו יחד יכולים להכיל כ-3.5 מיליון מ"ק. חברת מניה הקימה שתי תחנות שאיבה שמטרתן להעביר מאות אלפי מ"ק מאגם ראשון לאגם הנקיק, הגדול יותר. כמויות המים האדירות האלו משמשות בהמשך להשקיית כל הפארקים והגינות הציבוריות במערב, בכך חוסכת העירייה כחמישה מיליון שקלים בשנה בכך שהיא משתמשת במי הגשמים ולא במי מקורות.

תגובות

תגובות