הנושא נמצא במרכז חקירת להב 433 ודוח מבקר המדינה כי הוא נוגע בהליך מכירת הקרקע למוסצ'ו, על פי החשד, הקרקע הועברה ליזם במחיר מופחת.

מנכ"ל העירייה, ציון חיים גליק, דורש מהיזם ארז מוסצ'ו להחזיר לידי העירייה את מתחם הלאגו, שהועבר אליו לכאורה במחיר מופחת. כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות הערב בכאן 11. הנושא נמצא במרכז חקירת להב 433 ודוח מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא משום שהוא נוגע בהליך מכירת הקרקע למוסצ'ו.

גליק הבהיר למוסצ'ו במכתב הזימון לשימוע שהעירייה שוקלת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לבטל את ההסכם.

הצעד הזה ננקט בשל השחיתות הציבורית העמוקה שהתגלתה בדוח מבקר המדינה ועלתה במסגרת החקירה בעסקה להעברת הקרקע, ולפיה המתחם הוכחר במחיר מופחת תוך מתן היתרים והטבות נדל"ן בניגוד לחוק בשווי של מיליוני שקלים.

 

המבקר קבע כי "העירייה היא גוף נבחר המשמש נאמן ציבור שמחוייב להפעיל את סמכותו מתוך דאגה לאינטרס הציבורי". עוד נאמר בדוח כי ההליכים שנקטו העירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שליוותה את הקמת המתחם בפארק האגם על ידי מוסצ'ו, נעשו תוך הפרת הדין, ותוך כדי מתן הטבות של ממש למוסצ'ו על חשבון הציבור. מבקר המדינה קבע כי היזם לא שילם דמי חכירה או דמי שימוש בקרקע בסך 400 אלף שקלים, ואף בנה במקום שני אולמות אירועים, שבאחד מהם קומה נוספת בלא היתר.

עוד נקבע כי "העירייה הפרה את הוראות הדין בכל הקשור לאישור עסקאות המקרקעין על ידי שר הפנים – שנועדו להבטיח כי השיקולים במכירת נכס יהיו עניינים ויעשו כדין ולתועלת הציבור". המבקר טען כי לפני חברי ההנהלה והמועצה לא הוצגו מלוא העובדות הרלבנטיות לעסקה, וגם העובדות שנמסרו להם לא היו מדוייקות. "בכך נפגעה אפשרותם לקבלת החלטה עניינית המאזנת בין טובת העירייה לבין טובת הציבור".

עורכי הדין בועז בן צור ואייל כהן המייצגים את ארז מוסצ'ו מסרו בתגובה: "ההליך המדובר חסר כל סמכות חוקית. לעירייה אין שום אפשרות לבטל בחלוף שנים עסקה אשר היא עצמה נתנה לה את כל ההיתרים ושהיא עצמה אישרה כדין.

"לגופו של עניין, אין כל עילה לביטולה של העסקה המדוברת שכן לא נפל בה כל פגם או פסול והדברים הובהרו היטב , אף על ידי העירייה עצמה לכל הגורמים אשר בדקו את העסקה. הואיל והעסקה הושלמה כדין לפני שנים והואיל ומעורבים בעסקה צדדים שלישיים, כל ניסיון לפגוע בזכויות שנרכשו כדין יעלה לקופת העירייה עשרות מליוני שקלים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה:"העירייה פועלת על פי דין וכמתחייב מדוח מבקר המדינה".

באדיבות "כאן – תאגיד השידור הישראלי"
קרדיט צילום: אבי קקון
קרדיט – רועי ינובסקי

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here