עדי מאירי

ורד מאירי כותבת מלחינה ויוצרת מוזיקלית דתיה ששרה לקהל הרחב. ורד מחוברת למוזיקה מאז שזוכרת את עצמה. עד לפניי שנתיים חיה בישוב חרדי במשך שנים, היא רואה שליחות במה שהיא עושה ולא רואה את עצמה כפורצת גבולות וכרגע לקראת הוצאת אלבום בכורה שכבר זכה לביקורות טובות בתעשיית המוזיקה. פגשנו את ורד לראיון אישי כדי לשמוע על התוכניות העתידיות ומאיפה הכל התחיל….

האם יש לך רקע מוזיקלי?
כן יש לי רקע מוזיקלי אני מגיל מאוד קטן נמשכתי לעולם המוזיקה מגיל שש כבר התחלתי ללמוד פיתוח קול ומגיל 21 נהייתי מורה לפיתוח קול ועצמי. עם השנים התחלתי לכתוב ולהלחין שירים. הייתי בלהקה הצבאית הרשמית הייצוגית של צה"ל שירתתי  בלהקת חינוך .

ורד מאירי

איזה זמר זמרת להקה היא מודל עבורך?
אין לי העדפה מסוימת אני באמת אוהבת לשמוע מוזיקה מאוד מגוונת לועזית וישראלית יש הרבה שירים טובים ויפים שאני נהנית מהם. זה יכול להיות מצד אחד ישי ריבו ומצד שני ביילי אייליש אני בן אדם של רגש וכששיר נוגע בי אני יודעת לזהות את זה.

על אילו השפעות מוזיקליות גדלת?
גדלתי בבית מרוקאי ששומע מוזיקה ים תיכונית אני אהבתי לשמוע בצעירותי בעיקר מוזיקת רוק ישראלית אבל ללא ספק שהשורשים האותנטיים של המוזיקה המזרחית טבועים בי .אני מאוד אוהבת לשלב במוזיקה שלי  נגיעות מזרחיות.

את כבר עובדת על אלבום בכורה שלך?
כן בשנתיים האחרונות אני עובדת על אלבום חדש שירים שאני כותבת ומלחינה גם מפיקה אותם עם השותף שלי להפקה  אורן כץ. בקרוב יצאו עוד שירים מתוך האלבום. גם עניין ההופעות כמובן על הפרק ובעשייה לקראת השקת האלבום.

האם את מתכוונת להשתתף בתוכנית ראליטי מוזיקלית?
אם היית שואל אותי לפני החזרה בתשובה שלי את השאלה הזאת הייתי אומרת לך בוודאי שאני חושבת שזו במה נפלאה לאמנים חדשים והיא באמת כזו. היום אני לא חושבת שהייתי הולכת למסלול כזה מסיבה מאוד פשוטה שמבחינתי המוזיקה היא דבר מאוד נקי ופתוח ללא תחרויות וללא בחינות מיותרות כולם טובים מבחינתי בעשייה שלהם מוזיקה היא מתנה שהשם נתן לנו ליהנות ממנו ולא ההפך חס ושלום. נכון שהדרך של תוכניות כאלו היא חשיפה גדולה ומהירה ועם זאת אני חושבת שהדרך הזאת היא קשה נפשית לכל מי שמשתתף בה.

איך הסביבה הקרובה שלך מגיבה?
הסביבה שלי דיי הופתעה שסיפרתי להם שאני מוציאה אלבום אני אישה דתייה שמאמינה בהלכה  וכמובן יש הלכה שאומרת שקולה של אישה הוא ערווה אז אני מבחינתי לא באתי לפרוץ שום גבולות בזה שאני שרה מול קהל מעורב אני מרגישה שזה שליחות שיש לי לעשות. כמובן שהקרובים אלי תמיד תמכו בי בהפקות שונות שהעליתי בחיים וגם בעבודה על האלבום החדש שלי.

ורד מאירי

ידוע שתחום המוזיקה הוא תחום תובעני איך את משלבת בין המוזיקה לבין להיות אמא במשרה מלאה?
בעבר היה לי יותר קשה עם עצמי היו לי נקיפות מצפון לגבי כל דבר ולמדתי עם הזמן לקחת דברים בפרופורציה כמובן אני משתדלת להיות האמא הכי טובה שיש וחברה הכי טובה שיש הכי חשוב לתת לילדים שלי את ההרגשה שאני אוהבת אותם הרבה חום ואהבה    מעבר לזה חשוב לי  להעביר לילדים שאנחנו לא מושלמים כמה שאנחנו רוצים להראות להם שאנחנו חזקים ושומרים עליהם ,לא פחות חשוב  להעביר לילדים שאנחנו לא מושלמים ומושלם יש רק אחד וזה בורא עולם לכל בן אדם יש קשיים ומגרעות ומי שיגיד אחרת זה שקר וכזב . אנחנו באנו לעולם הזה כדי לעשות עבודה ולתקן את המידות שלנו אם היינו מתוקנים אז לא היינו צריכים לתקן שום דבר.

האם את חוששת שהכניסה שלך לעולם המוזיקה מול קהל מעורב תיפגע בך מבחינה רוחנית?
אם אני ירגיש שהדרך הזאת פוגעת בי שהיא משפיעה עליי לא טוב או מרחיקה אותי מהעבודה של השם יתברך אני לא ירצה להמשיך בזה אבל אין אפוטרופוס לעריות כמו שאומרים אני לא גיבורה אני עושה את ההשתדלות שלי שומרת על עצמי,  זה לא קשור רק למוזיקה אבל לחלוטין עניין הגאווה הוא מאוד משמעותי עבורי ואם אני ירגיש שזה פוגע בי ומוריד אותי רוחנית למטה ללא ספק שאני ייקח את זה בחשבון. הפחד הוא לגיטמי אני ראיתי כמה סיטואציות כאלה בעצמי שנשים נפגעו רוחנית מהעבודה מול גברים לי אישית לא קשה לעבוד מול גברים אני מאוד מקצועית ויודעת לשם מה באתי. אגב, גם כחילונית לשעבר מעולם לא עירבבתי בין החיים המקצועיים לאישיים.

ורד מאירי

כזמרת דתייה את מייצגת בעצם מגזר?
אני לא מייצגת אף אחד אני מייצגת את עצמי את האמונה שלי בבורא עולם בלבד במשך שנים ניסיתי להשתייך לפה ולפה בסופו של דבר אתה צריך להישאר נאמן לעצמך. מי שיאהב אותי אני אשמח מאוד אני עושה את המוזיקה שלי כמו שאני מאמינה בה מי שקשה לו זה בסדר זה לגיטמי לא כולם חייבים לאהוב ולהתחבר

האם חשוב לך להיות מפורסמת?
בוא נגיד שאני לא ממש מתעסקת בזה להיות פופולרית או לא פופולרית אבל כן אני רוצה שאנשים יתחברו ויאהבו את  השירים שלי. מן הסתם יש פנים מאחורי השירים וחשוב לי  תמיד להיות עם רגליים על הקרקע יש לי בית ומשפחה  ודברים נוספים חוץ מהקריירה. את השירים שלי כתבתי ממקום אמיתי ולא כדי שיעריצו אותי  ואני מרגישה שיש פה שירים שצריכים להישמע לא רק לדתיים או לנשים אלא לכולם.

מתי בילית לאחרונה עם המשפחה?
אני משתדלת תמיד שיהיה סדר יום שכולל בילויים וזמן איכות. בדר"כ אחרי ימים עמוסים של הקלטות והופעות אני עושה יום פיצוי לילדים מהבוקר עד הלילה של יום כיף

תוכניות עתידית?
בראש ובראשונה כמובן שהשם הוא המתכנן לנו את העתיד אני מבחינתי עושה את ההשתדלות שלי למה שאני הייתי רוצה שיהיה. אני עובדת על האלבום החדש שלי ועל הופעת הפרימיירה בתקווה להמשיך תמיד ליצור ולהוציא שירים שאני מאמינה בהם .

תגובות

תגובות